Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor specifice comitetului director din spitalele publice – modificări (OMS nr. 595/2015)

21 mai 2015
Vizualizari: 3171

Despre

  • M. Of. nr. 337 din 18 mai 2015
  • OMS nr. 595/2015
  • Modificarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice
Actul modificatActul modificatorSumar
Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor specifice comitetului director din spitalele publice, aprobată prin OMSP nr. 284/2007 (M. Of. nr. 117 din 16 februarie 2007; cu modif. ult.)OMS nr. 595/2015 (M. Of. nr. 337 din 18 mai 2015)modifică: art. 3 alin. (3) lit. a) și c), art. 4 alin. (1)


 

În M. Of. nr. 337 din 18 mai 2015, s-a publicat Ordinul Ministrului Sănătății (OMS) nr. 595/2015 pentru modificarea Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor specifice comitetului director din spitalele publice, aprobată prin OMSP nr. 284/2007 (M. Of. nr. 117 din 16 februarie 2007; cu modif. ult.).

Vom prezenta, în continuare, modificările aduse respectivei metodologii prin OMS nr. 595/2015:

 

Art. 3 alin. (3) lit. a) și c) Metodologie (modificată prin OMS nr. 595/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 alin. (3) lit. a) prevedea următoarele criterii specifice pentru înscrierea la concurs/examen pentru directorul medical:

– erau absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil medicină;

– erau confirmați ca medic specialist sau primar;

– aveau cel puțin 2 ani vechime ca medic specialist sau au competență/atestat în managementul serviciilor de sănătate ori sunt absolvenți ai cursului de management spitalicesc;

– erau doctori în medicină sau sunt cadre didactice universitare de predare (șef de lucrări, conferențiar sau profesor), numai pentru institute sau spitale clinice.

(…)

De asemenea, art. 3 alin. (3) și lit. c) prevedea pentru directorul financiar-contabil următoarele criterii specifice:

– erau absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil economic;

– aveau cel puțin 2 ani vechime în specialitatea studiilor.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (3) lit. a) și c) prevăd următoarele criterii specifice prentru înscrierea la concurs/examen:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

a) pentru directorul medical:

– sunt absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil medicină;

– sunt confirmați ca medic specialist sau primar;

– au cel puțin 2 ani vechime ca medic specialist sau au competență/atestat în managementul serviciilor de sănătate ori sunt absolvenți ai cursului de management spitalicesc;

– sunt cadre didactice recomandate de senatul instituției de învățământ medical superior în cauză, cu aprobarea managerului și cu avizul consiliului de administrație al spitalului, numai pentru institute sau spitale clinice;

(…)

c) pentru directorul financiar-contabil:

– sunt absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil economic;

– au cel puțin 2 ani vechime în specialitatea studiilor;

– dețin certificatul de atestare a cunoștințelor dobândite în domeniul Sistemului european de conturi, precum și de cunoaștere a reglementărilor europene în domeniu”.

 

Art. 4 alin. (1) Metodologie (modificată prin OMS nr. 595/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (1) prevedea faptul că dosarul de înscriere la concurs trebuia să conțină următoarele documente:

a) cererea de înscriere;

b) copie de pe actul de identitate;

c) copie legalizată de pe diploma de licență sau de absolvire, după caz;

d) curriculum vitae;

e) adeverința care atesta vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;

f) cazierul judiciar;

g) copii de pe diplomele de studii și alte acte care atesta calitatea de doctor în științe medicale, cadru didactic universitar de predare, participarea la programe de cercetare acreditate, efectuarea unor specializări, cursuri, stagii, competențe/atestate etc., în funcție de postul pentru care concura;

h) declarația pe propria răspundere că nu era urmărit penal și nu avea cunoștință că a început urmărirea penală asupra sa;

i) declarația pe propria răspundere privind colaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;

j) adeverința din care să rezulte că era apt medical, fizic și neuropsihic;

k) proiectul/lucrarea de specialitate.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (1) prevede: „Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conțină următoarele documente:

a) cererea de înscriere;

b) copie de pe actul de identitate;

c) copie legalizată de pe diploma de licență sau de absolvire, după caz;

d) curriculum vitae;

e) adeverința care atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;

f) cazierul judiciar;

g) copii de pe diplomele de studii și alte acte care atestă calitatea de doctor în științe medicale, cadru didactic universitar de predare, participarea la programe de cercetare acreditate, efectuarea unor specializări, cursuri, stagii, competențe/atestate etc., în funcție de postul pentru care concurează;

h) declarația pe propria răspundere privind colaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;

i) adeverința din care să rezulte că este apt medical, fizic și neuropsihic;

j) proiectul/lucrarea de specialitate;

k) recomandarea senatului instituției de învățământ medical superior în cauză;

l) aprobarea managerului;

m) avizul consiliului de administrație al spitalului”.

 

Alte prevederi ale OMS nr. 595/2015

Potrivit art. II, vor duce la îndeplinire dispozițiile respectivului ordin:

– Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății;

– direcțiile de sănătate publică;

– managerii spitalelor publice.

 

ISTORIC
Act modificatActe modificatoare
Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor specifice comitetului director din spitalele publice,
aprobată prin OMSP nr. 284/2007
(M. Of. nr. 117 din 16 februarie 2007; cu modif. ult.)
OMSP nr. 558/2007 (M. Of. nr. 226 din 3 aprilie 2007)
OMSP nr. 1278/2008 (M. Of. nr. 527 din 14 iulie 2008)
OMS nr. 914/2014 (M. Of. nr. 589 din 6 august 2014)
OMS nr. 595/2015 (M. Of. nr. 337 din 18 mai 2015)

 

Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor specifice comitetului director din spitalele publice – modificări (OMS nr. 595/2015) was last modified: mai 20th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.