Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar din inspectoratele şcolare – modificări (OMECS nr. 3802/2015)

14 mai 2015
Vizualizari: 1541

Despre

  • M. Of. nr. 321 din 12 mai 2015
  • OMECS nr. 3802/2015
  • Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar din inspectoratele şcolare
Actul modificatActul modificatorSumar
Metodologia de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de inspector școlar din inspectoratele școlare, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.558/2011OMECS nr. 3802/2015 (M. Of. nr. 321 din 12 mai 2015) modifică: art. 3 alin. (2)


În M. Of. nr. 321 din 12 mai 2015, s-a publicat Ordinul ministrului educației și cercetării științifice (OMECS) nr. 3802/2015 privind modificarea Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de inspector școlar din inspectoratele școlare, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.558/2011 (M. Of. nr. 734 din 19 octombrie 2011).

 

Vom prezenta, în continuare, modificarea adusă Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de inspector școlar din inspectoratele școlare:

 

Art. 3 alin. (2) din Metodologie (modificată prin OMECS nr. 3802/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 alin. (2) prevedea faptul că pentru funcția de inspector școlar pentru învățământul preșcolar, respectiv pentru cea de inspector școlar pentru învățământul primar, candidatul trebuia să fie absolvent cel puțin al ciclului I Bologna, având funcția didactică de profesor pentru învățământ preșcolar, respectiv profesor pentru învățământ primar.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (2) prevede: „Pentru funcția de inspector școlar pentru învățământul preșcolar, respectiv pentru cea de inspector școlar pentru învățământul primar, candidatul trebuie să fie absolvent cu diplomă de licență cel puțin al ciclului I de studii universitare, să fie încadrat sau să fi fost încadrat pe un post de educatoare/învățător/institutor/profesor pentru învățământ preșcolar/profesor pentru învățământ primar, să îndeplinească condițiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-f) [b) este titular, având încheiat contract de muncă individual pe perioadă nedeterminată în învățământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau titlul științific de doctor, cu vechime efectivă la catedră de minimum 7 ani în învățământul preuniversitar; c) a obținut calificativul anual „foarte bine” în ultimii 5 ani și nu a fost sancționat disciplinar în aceeași perioadă, până la înscrierea la concurs; d) nu a fost condamnat penal pentru săvârșirea unei infracțiuni sau nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcție de conducere, îndrumare ori control prin hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă de condamnare penală; e) este apt din punct de vedere medical; f) este membru al Corpului național de experți în management educațional, în conformitate cu prevederile art. 246 din Legea educației naționale nr. 1/2011] și condițiile necesare pentru ocuparea funcției didactice de profesor pentru învățământ preșcolar, respectiv profesor pentru învățământ primar, în conformitate cu prevederile art. 248 alin. (1) lit. d) [pentru ocuparea funcției de profesor pentru învățământ preșcolar – absolvirea cu diplomă de licență a specializării „Pedagogia învățământului primar și preșcolar” sau absolvirea cu diplomă a liceului pedagogic cu specializările „educatoare” și „educatoare/învățător” ori a colegiului universitar de institutori sau a altor școli echivalente și absolvirea unei instituții de învățământ superior cu diplomă de licență], respectiv art. 248 alin. (1) lit. e) [pentru ocuparea funcției de profesor pentru învățământ primar – absolvirea cu diplomă de licență a specializării „Pedagogia învățământului primar și preșcolar” sau absolvirea cu diplomă a liceului pedagogic cu specializările „învățător” și „educatoare/învățător” ori a colegiului universitar de institutori sau a altor școli echivalente și absolvirea unei instituții de învățământ superior cu diplomă de licență] din Legea educației naționale nr. 1/2011 (M. Of. nr. 18 din 10 ianuarie 2011; cu modif. și compl. ult.)”.

Metodologia de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de inspector școlar din inspectoratele școlare – modificări (OMECS nr. 3802/2015) was last modified: mai 13th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.