Despre
- M. Of. nr. 694 din 15 septembrie 2015
- Ordinul inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare nr. 36/2015
- Modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Regulamentul de organizare și funcționare a Inspecției Judiciare (M. Of. nr. 692 din 9 octombrie 2012; cu modif. ult.) | Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 36/2015 (M. Of. nr. 694 din 15 septembrie 2015) | – introduce: art. 12 alin. (21), (22) și (23), art. 12 alin. (6) și (7), art. 30 alin. (4), art. 31 lit. o2) – modifică: titlul secț. a 4-a Cap. III, art. 41 alin. (1), art. 46 alin. (2) |
În M. Of. nr. 694 din 15 septembrie 2015, s-a publicat Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 36/2015 pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspecției Judiciare, aprobat prin Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 24/2012 (M. Of. nr. 692 din 9 octombrie 2012; cu modif. ult.).
Art. 12 alin. (21), (22) și (23) din Regulament (modificat prin Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 24/2012)
La art. 12, după alin. (2) se introduc trei noi alineate, alin. (21), (22) și (23).
Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (21), (22) și (23) prevăd următoarele:
„(21) Convocarea adunării generale și comunicarea ordinii de zi se fac prin secretariatul acesteia, cu cel puțin o zi înainte de data ședinței Comunicarea ordinii de zi se face și către personalul din aparatul propriu al Inspecției Judiciare, prin afișare într-un loc accesibil acestuia sau prin publicare în rețeaua intranet proprie. Secretariatul adunării generale este asigurat de persoana desemnată de inspectorul-șef din cadrul secretariatului Inspecției Judiciare.
(22) În funcție de problemele supuse dezbaterii, la ședințele adunării generale pot fi invitate și alte persoane, care nu au drept de vot.
(23) Ședințele adunării generale nu sunt publice”.
Art. 12 alin. (6) și (7) din Regulament (modificat prin Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 24/2012)
La art. 12, după alin. (5) se introduc două noi alineate, alin. (6) și (7).
Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (6) și (7) dispun:
„(6) Punctele de vedere ale membrilor prezenți asupra problemelor aflate pe ordinea de zi, dezbaterile și hotărârile adunării generale se consemnează într-un proces-verbal, încheiat de secretariatul adunării și semnat de persoana care a prezidat lucrările acesteia. Hotărârile adunării generale se aduc la cunoștință celor interesați.
(7) Procesele-verbale încheiate potrivit alin. (6) se păstrează într-o mapă specială de secretariatul adunării generale”.
Secț. a 4-a Cap. III din Regulament (modificat prin Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 24/2012)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, secț. a 4-a avea denumirea: „Direcția registratură, sinteze și contencios”.
Potrivit noii reglementări, secț. a 4-a are denumirea: „Direcția sinteze, contencios și registratură”.
Art. 30 alin. (4) din Regulament (modificat prin Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 24/2012)
La art. 30, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (4).
Potrivit noii reglementări, art. 30 alin. (4) stabilește: „În cadrul direcției, cele două servicii sunt conduse de șefi de serviciu ale căror atribuții sunt stabilite prin fișa postului”.
Art. 31 lit. o2) din Regulament (modificat prin Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 24/2012)
La art. 31, după lit. o1) se introduce o nouă literă, lit. o2).
Potrivit noii reglementări, art. 31 lit. o2) dispune: „Directorul Direcției sinteze, contencios și registratură îndeplinește următoarele atribuții:
(…)
o2) emite dispoziții obligatorii pentru tot personalul din subordine, în conformitate cu prevederile legale”.
Art. 41 alin. (1) din Regulament (modificat prin Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 24/2012)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 41 alin. (1) prevedea faptul că purtătorul de cuvânt al Inspecției Judiciare poate fi un inspector judiciar ori un absolvent al unei facultăți de jurnalistică sau un specialist în comunicare, numit prin concurs sau examen.
Potrivit noii reglementări, art. 41 alin. (1) prevede: „Inspectorul-șef al Inspecției Judiciare numește purtătorul de cuvânt și pe înlocuitorul acestuia din rândul inspectorilor judiciari, judecătorilor sau procurorilor detașați în funcții de specialitate juridică în aparatul propriu al Inspecției Judiciare ori al consilierilor juridici asimilați magistraților; de asemenea, poate fi numit purtător de cuvânt, prin concurs, un absolvent al unei facultăți de jurnalistică sau un specialist în comunicare”.
Art. 46 alin. (2) din Regulament (modificat prin Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 24/2012)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 46 alin. (2) dispunea faptul că stabilirea obiectului și a complexității sesizării se face de către șeful direcției de specialitate sau de către o altă persoană desemnată de inspectorul-șef, în baza unui nomenclator care cuprinde o clasificare a complexității în funcție de obiect, stabilit prin ordin al inspectorului-șef.
Potrivit noii reglementări, art. 46 alin. (2) dispune: „Stabilirea obiectului și a complexității sesizării se face de către directorul direcției de specialitate sau de către o altă persoană desemnată de inspectorul-șef, în baza unui nomenclator care cuprinde o clasificare a complexității în funcție de obiect, stabilit prin ordin al inspectorului-șef”.
Alte prevederi ale Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 36/2015
Potrivit art. II, la data intrării în vigoare a respectivului ordin orice dispoziții contrare se abrogă.
ISTORIC
Act modificat | Acte modificatoare |
Regulamentul de organizare și funcționare a Inspecției Judiciare (M. Of. nr. 692 din 9 octombrie 2012; cu modif. ult.) | Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 60/2014 (M. Of. nr. 724 din 2 octombrie 2014) |
Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 36/2015 (M. Of. nr. 694 din 15 septembrie 2015) |