Regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare a personalului contractual din cadrul ONRC şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale (OMJ nr. 3194/C/2015)

28 oct. 2015
Vizualizari: 4919

Despre

  • M. Of. nr. 786 din 22 octombrie 2015
  • OMJ nr. 3194/C/2015
  • Regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare a personalului contractual

Art. 13 prevede la primul alineat: Comisia pentru soluționarea contestațiilor împotriva rezultatelor obținute la proba scrisă este formată din 3 membri și un secretar, salariați în cadrul direcțiilor de specialitate din ONRC.

Potrivit alineatului următor, Comisia reevaluează lucrările contestatarilor, iar rezultatele finale sunt definitive și se afișează la sediul ORCT/ONRC și pe pagina de internet a instituției, în două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestației.

Art. 14 prevede faptul că secretarii comisiilor prevăzute la art. 10-13 au, după caz, următoarele atribuții:

a) întocmesc întreaga documentație privind activitatea specifică comisiei;

b) asigură transmiterea rezultatelor verificării îndeplinirii condițiilor de participare la examen, precum și ale contestațiilor împotriva acestora către compartimentul resurse umane;

c) asigură afișarea rezultatelor examenului, precum și ale contestațiilor împotriva acestora la sediul ORCT/ONRC și pe internet;

d) îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a examenului.

Secț. a 4-a („Elaborarea subiectelor și desfășurarea probei scrise”)

Art. 15 are următorul conținut:

„(1) Fiecare membru al comisiei de examinare propune pe baza bibliografiei și, după caz, a tematicii maximum 3 subiecte, dintre care comisia de examinare stabilește 3 până la 9 subiecte, cu cel mult două ore înainte de ora stabilită pentru examenul de promovare. Prin subiect de concurs se înțelege tipul de item (grilă și sinteză).

(2) La locul, data și ora stabilite pentru examenul de promovare, comisia de examinare pune la dispoziția fiecărui candidat lista subiectelor stabilite, conform alin. (1).

(3) Fiecare candidat redactează o lucrare pe un subiect ales dintre cele stabilite de către comisia de examinare.

(4) Durata examenului de promovare se stabilește de comisia de examinare în funcție de gradul de dificultate și complexitate al subiectelor stabilite, dar nu poate depăși 3 ore.

(5) În încăperea în care are loc examenul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităților prealabile și a celor ulterioare finalizării probei, candidaților nu le este permisă deținerea sau folosirea vreunei surse de consultare ori a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanță. Nerespectarea acestor dispoziții atrage eliminarea candidatului din proba de examen.

(6) Ieșirea din sală pe durata desfășurării examenului atrage eliminarea din examen, cu excepția situațiilor de urgență, în care candidații pot fi însoțiți de unul dintre membrii comisiei locale de examen sau de secretarul comisiei”.

Art. 16 prevede următoarele:

„(1) În cadrul examenului de promovare fiecare membru al comisiei de examinare notează lucrarea elaborată de candidat cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza următoarelor criterii:

a) cunoștințe teoretice necesare funcției evaluate;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

b) abilități de comunicare;

c) capacitate de sinteză;

d) complexitate, inițiativă, creativitate.

(2) Comisia de examinare stabilește ponderea din punctajul final a fiecărui criteriu prevăzut la alin. (1).

(3) Punctajul acordat de membrii comisiei de examinare este consemnat în borderoul de notare.

(4) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.

(5) Rezultatele examenului de promovare se afișează la sediul ORCT/ONRC și pe pagina de internet a instituției, în termen de două zile lucrătoare de la data susținerii acestuia”.

Art. 17 prevede la primul alineat: (1) Candidații nemulțumiți de rezultatul obținut pot depune contestație în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatelor, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

Potrivit alineatului următor, contestațiile se depun la directorul ORCT/direcției ONRC unde salariatul își desfășoară activitatea și sunt transmise imediat la compartimentul de resurse umane din cadrul ONRC.

Secț. a 5-a („Finalizarea examenului de promovare în grade/trepte profesionale”)

Art. 18 stabilește la primul alineat faptul că încadrarea salariaților admiși la examenul de promovare se face cu data de 1 a lunii următoare finalizării examenului, cu respectarea dispozițiilor legale referitoare la alocările bugetare.

Potrivit alineatului următor, după afișarea rezultatelor definitive, compartimentul de resurse umane va înainta directorului general o situație cuprinzând numele și prenumele salariaților promovați, funcția, gradul/treapta profesională, clasa de salarizare în care se face încadrarea și drepturile salariale aferente.

Art. 19 prevede următoarele:

„(1) Compartimentul resurse umane va lua măsuri pentru încheierea actelor adiționale la contractele individuale de muncă ale salariaților declarați admiși la examenul de promovare.

(2) Cererile de înscriere, lucrările scrise și procesele-verbale privind rezultatele examenului se anexează la dosarele personale ale candidaților.

(3) Salariații care nu au fost declarați admiși vor putea participa la următorul examen de promovare cu respectarea cerințelor de participare prevăzute de prezentul regulament”.

Art. 20 dispune la primul alineat faptul că salariații încadrați în funcții contractuale de debutant care au fost admiși la examenul de promovare vor fi încadrați în funcția, gradul sau treapta profesională imediat superioară celei de debutant.

Potrivit alineatului următor, prevederile art. 19 se aplică în mod corespunzător.

Cap. III („Promovarea într-o funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior”)

Art. 21 are următorul conținut:

„(1) Promovarea într-o funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior se poate face anual, la propunerea directorilor ORCT/direcțiilor ONRC, cu condiția ca postul să necesite transformarea în raport cu atribuțiile specifice acestuia.

(2) Propunerea de promovare se face la cererea salariatului, însoțită de copia legalizată a diplomei de licență, respectiv a diplomei de absolvire sau, după caz, de adeverința care să ateste absolvirea studiilor, eliberate de o instituție de învățământ superior acreditată, și trebuie să fie justificată de necesitatea modificării fișei de post.

(3) Propunerea de promovare într-o funcție cu un nivel de studii superior ca urmare a absolvirii de către salariat a unor forme de învățământ superior în specialitatea în care își desfășoară activitatea sau într-o specialitate considerată ca fiind utilă pentru desfășurarea activității instituției se face de către șeful ierarhic superior prin referat avizat de directorii ORCT/direcțiilor ONRC și transmis spre aprobare la conducerea ONRC.

(4) Referatul cu propunerea de promovare trebuie să cuprindă cel puțin mențiunile prevăzute la art. 4 la care se adaugă și următoarele elemente:

a) plusul de eficiență adus instituției ca urmare a promovării salariatului;

b) atribuțiile suplimentare care vor fi repartizate salariatului în urma promovării.

(5) Promovarea într-o funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior se face numai în măsura în care conducerea ONRC, după obținerea punctului de vedere al compartimentelor de specialitate, decide ca atribuțiile din fișa postului să fie modificate în mod corespunzător”.

Art. 22 stabilește următoarele:

„(1) În vederea promovării, compartimentul de resurse umane va centraliza referatele aprobate și va informa conducerea ONRC cu privire la numărul total al salariaților care îndeplinesc condițiile pentru a fi promovați în funcții cu un nivel de studii superior, pe domenii de activitate, precum și cu privire la nivelul de încadrare, respectiv drepturile salariale de care urmează să beneficieze salariații în urma promovării.

(2) ONRC va informa Ministerul Justiției printr-o adresă în cuprinsul căreia va fi precizat numărul persoanelor care îndeplinesc condițiile pentru a participa la examenul de promovare în funcții cu un nivel de studii superior, natura posturilor, gradul/treapta și clasa de salarizare pe care vor fi încadrați salariații declarați admiși, precum și influența financiară asupra fondului de salarii aprobat, necesară pentru plata drepturilor bănești ale salariaților promovați.

(3) După obținerea aprobării Ministerului Justiției pentru organizarea examenului, compartimentul de resurse umane din cadrul ONRC va informa directorii ORCT/direcțiile ONRC asupra organizării examenului de promovare.

(4) Dispozițiile prevăzute la art. 6-17 se aplică în mod corespunzător”.

Art. 23 dispune la primul alineat faptul că promovarea într-o funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior se face prin transformarea postului din statul de funcții în care acesta este încadrat într-un post prevăzut cu studii superioare de scurtă sau de lungă durată, al cărui grad profesional este imediat superior celui de debutant, cu menținerea gradației avute la data promovării, ca urmare a obținerii unei diplome de nivel superior și a promovării examenului organizat în acest sens.

Potrivit alineatului următor, transformarea posturilor și încadrarea salariaților pe noile funcții, precum și stabilirea drepturilor salariale se realizează prin întocmirea unui act adițional la contractul individual de muncă și a fișei de post corespunzătoare. Începând cu data de 1 a lunii următoare emiterii ordinului ministrului justiției pentru aprobarea modificării statelor de funcții și asigurarea fondului de salarii.

 

Alte prevederi ale OMJ nr. 3194/C/2015

Potrivit art. 2, la data intrării în vigoare a respectivului ordin, orice dispoziție contrară se abrogă.

Conform art. 4, Oficiul Național al Registrului Comerțului și oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale vor duce la îndeplinire dispozițiile respectivului ordin.

 

Regulamentul de organizare și desfășurare a examenului de promovare a personalului contractual din cadrul ONRC și al oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale (OMJ nr. 3194/C/2015) was last modified: octombrie 28th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.