Metodologia de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii – modificări (Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015)

25 nov. 2015
Vizualizari: 1949

Despre

  • M. Of. nr. 845 din 13 noiembrie 2015
  • Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015
  • Metodologia de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi de decontare a finanţării
Actul modificatActul modificatorSumar
Ordinul nr. 2765/2012 (M. Of. nr. 756 din 9 noiembrie 2012; cu modif. ult.)Ordinul nr. 2271/2015 (M. Of. nr. 845 din 13 noiembrie 2015)modifică: art. 1 alin. (2), art. 3 alin. (1) și (2)
introduce: art. 3 alin. (31)
Metodologia de înregistrare și evaluare a solicitărilor de finanțare a unor cheltuieli de investiții și reparații capitale pentru centrele de zi și rezidențiale din bugetul Ministerului Munciimodifică: art. 9 alin. (3) din anexă, art. 10 alin. (4) lit. d) din anexă, art. 11 alin. (1) lit. a) din anexă, art. 19 alin. (4), (6) și (8) din anexă, art. 20 alin. (1) din anexă, art. 21 alin. (1) lit. d) din anexă, art. 22 alin. (2) lit. e) din anexă, art. 27 din anexă, anexa nr. 4
introduce: art. 19 alin. (9) și (10) din anexă, art. 24 alin. (4) lit. d) din anexă, anexa nr. 7


 
În M. Of. nr. 845 din 13 noiembrie 2015, s-a publicat Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 2271/2015 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 2765/2012 privind aprobarea Metodologiei de înregistrare și evaluare a solicitărilor de finanțare a unor cheltuieli de investiții și reparații capitale pentru centrele de zi și rezidențiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, precum și de decontare a finanțării (M. Of. nr. 756 din 9 noiembrie 2012; cu modif. ult.).

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Ordinului ministrului muncii nr. 2765/2012 prin Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015:

 

Art. 1 alin. (2) din Ordinul ministrului muncii nr. 2765/2012 modificat prin Ordinul nr. 2271/2015

Vechea reglementare

În veche reglementare, art. 1 alin. (2) prevedea faptul că metodologia reglementează criteriile de evaluare, documentele necesare pentru solicitarea finanțării, tipurile de cheltuieli eligibile, precum și documentele pentru acordarea efectivă a sumelor.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (2) prevede: „(2) Metodologia reglementează criteriile de evaluare, documentele necesare pentru solicitarea finanțării, tipurile de cheltuieli eligibile, documentele necesare pentru acordarea efectivă a sumelor, precum și procedura simplificată de achiziții pentru solicitanții finanțării care nu au calitate de autoritate contractantă, prevăzută în anexa nr. 7 la metodologie”.

 

Art. 3 alin. (1) și (2) din Ordinul ministrului muncii nr. 2765/2012 modificat prin Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015

Vechea reglementare

În veche reglementare, art. 3 alin. (1) prevedea faptul că finanțarea din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale are caracter multianual și se acordă pe o perioadă de 3 ani de la data aprobării.

De asemenea, art. 3 alin. (2) dispunea faptul că solicitările de finanțare se înregistrează și se evaluează anual în baza respectivei metodologii, în luna martie a fiecărui an.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (1) și (2) prevăd: „(1) Finanțarea din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice are caracter multianual și se acordă pe o perioadă de 3 ani de la data aprobării ordinului prevăzut la art. 3 alin. (1) din H.G. nr. 973/2012 privind aprobarea procedurii de acordarea sumelor din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, pentru finanțarea unor cheltuieli de investiții și reparații capitale pentru centrele de zi și rezidențiale, cu modificările ulterioare.

(2) Solicitările de finanțare se înregistrează și se evaluează anual în baza metodologiei”.

 

Art. 3 alin. (31) din Ordinul nr. 2765/2012 modificat prin Ordinul nr. 2271/2015

 

Noua reglementare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

La art. 3, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (31).

Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (31) prevede: „Beneficiarul are obligația ca în termenul maxim prevăzut la alin. (1) să finalizeze obiectivul pentru care a primit finanțare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice”.

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Metodologiei prin Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015:

 

Art. 9 alin. (3) din Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015)

Vechea reglementare

În veche reglementare, art. 9 alin. (3) prevedea faptul că plata beneficiarului prevăzută la alin. (2) lit. f) poate fi calculată la valoarea contractului de execuție sau a celui de achiziție în cazul dotărilor sau, după caz, la valoarea totală a proiectului, ținând cont de sumele investite de beneficiar inclusiv până la solicitarea finanțării din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 9 alin. (3) prevede: „(3) Contribuția beneficiarului prevăzută la alin. (2) lit. f) se calculează la valoarea cheltuielilor eligibile”.

 

Art. 10 alin. (4) lit. d) din Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015)

Vechea reglementare

În veche reglementare, art. 10 alin. (4) lit. d) prevedea faptul că sub rezerva condițiilor prevăzute la alin. (2) și (3), cheltuielile eligibile pentru finanțare sunt următoarele:

(…)

d) cheltuieli privind dotările, dacă acestea sunt destinate achiziționării de echipamente specifice activității din centrul de zi sau rezidențial în număr/cantități și caracteristici tehnice corelate cu numărul de asistați și pot fi paturi, mese, scaune, noptiere, dulapuri, mașină de spălat, aragaz, frigider, echipamente destinate terapiilor asigurate în centru.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (4) lit. d) prevede: „Sub rezerva condițiilor prevăzute la alin. (2) și (3), cheltuielile eligibile pentru finanțare sunt următoarele:

(…)

d) cheltuieli privind dotările noi, dacă acestea sunt destinate achiziționării de bunuri/produse specifice activității din centrul de zi sau rezidențial, în număr/cantități și caracteristici tehnice corelate cu numărul de asistați, care pot fi: paturi, mese, scaune, noptiere, dulapuri, mașină de spălat, aragaz, frigider, echipamente destinate terapiilor asigurate în centru, neincluse în devizul general la capitolul 4 «Cheltuieli pentru investiția de bază», subcapitolul 4.5 «Dotări»”.

 

din Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015)

Vechea reglementare

În veche reglementare, art. 11 alin. (1) lit. a) prevedea faptul că sumele solicitate Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru finanțarea lucrărilor de investiți și/sau, după caz, a dotărilor se exprimă în lei și nu pot depăși 454 euro/mp în cazul construcțiilor noi și extinderi, calculat la cursul BNR din ziua depunerii cererii.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 alin. (1) lit. a) prevede: „Sumele solicitate Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru finanțarea lucrărilor de investiți și/sau, după caz, a dotărilor se exprimă în lei și nu pot depăși următoarele valori:

a) 454 euro/mp pe suprafață desfășurată în cazul construcțiilor noi și extinderi, calculat la cursul BNR din ziua depunerii cererii”.

 

din Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015)

Vechea reglementare

În veche reglementare, art. 19 la alin. (4) prevedea faptul că contractul cuprinde sumele care fac obiectul acestuia, drepturile și obligațiile părților, condițiile de reziliere, precum și orice alte aspecte considerate relevante în relația dintre părți, iar în cazul beneficiarilor instituții publice locale, cel puțin elementele prevăzute la art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, art. 19 alin. (6) stabilea faptul că contractul se încheie în două exemplare originale și se semnează de directorul executiv al agenției teritoriale și de persoana autorizată din partea contractorului. Un exemplar va fi păstrat de contractor, iar cel de-al doilea exemplar de agenția teritorială.

În sfârșit, art. 19 alin. (8) dispunea faptul că în situații excepționale, dacă pe parcursul execuției se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiționează finalizarea obiectivului sau punerea în funcțiune a acestuia, iar valoarea contractului de lucrări/furnizare este sub valoarea contractului de finanțare, aprobată inițial prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, precum și în situația în care este necesară modificarea sumelor corespunzătoare repartizării pe ani a finanțării, precum și atunci când intervin situații care impun trecerea unor sume de la o categorie de cheltuieli eligibile la cealaltă, beneficiarul poate semna act adițional la contractul de finanțare cu aprobarea prealabilă a autorității finanțatoare, finanțarea de la bugetul de stat acordându-se cu încadrare în valoarea maximă aprobată, cu respectarea limitelor de cheltuieli prevăzute la art. 11. Pentru obținerea acordului autorității finanțatoare, beneficiarul are obligația de a pune la dispoziția acesteia un memoriu justificativ, însoțit, după caz, de documente doveditoare în susținerea solicitării încheierii actelor adiționale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 19 la alin. (4), (6) și (8) prevăd: „(4) Contractul de finanțare cuprinde sumele care fac obiectul acestuia, obligațiile și drepturile părților, contribuția beneficiarului care reprezintă un procent de minimum 10% din valoarea cheltuielilor eligibile de la bugetul statului, condițiile de reziliere, precum și orice alte aspecte considerate relevante în relația dintre părți, iar, în cazul beneficiarilor instituții publice locale, cel puțin elementele prevăzute la art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.

(…)

(6) Contractul de finanțare se semnează de către beneficiar la nivel de reprezentant legal al acestuia și de către finanțator, care este Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, reprezentat de agenția teritorială, și va purta viza de control financiar preventiv propriu a ambelor părți.

(…)

(8) În situația în care pe parcursul execuției se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute din categoria celor aprobate potrivit art. 3 alin. (1) din H.G. nr. 973/2012, cumodificările ulterioare, și care sunt necesare pentru respectarea standardelor de calitate ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiționează finalizarea obiectivului sau punerea în funcțiune a acestuia, iar valoarea contractului de lucrări/furnizare este mai mică decât valoarea prevăzută în bugetul proiectului astfel cum a fost aprobat prin contractul de finanțare, beneficiarul poate solicita autorității finanțatoare încheierea unui act adițional la contractul de finanțare și ulterior va încheia un act adițional la contractul de execuție de lucrări de investiții și dotări. Încheierea actului adițional la contractul de finanțare se realizează cu încadrarea în valoarea maximă aprobată potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din H.G. nr. 973/2012, cu modificările ulterioare”.

Metodologia de înregistrare și evaluare a solicitărilor de finanțare a unor cheltuieli de investiții și reparații capitale pentru centrele de zi și rezidențiale din bugetul Ministerului Muncii – modificări (Ordinul ministrului muncii nr. 2271/2015) was last modified: noiembrie 24th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.