Venitul reglementat, venitul total şi tarifele de transport pentru activitatea de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport (Ordinul ANRE nr. 136/2015)

24 aug. 2015
Vizualizari: 1076

Despre

  • M. Of. nr. 632 din 19 august 2015
  • Ordinul ANRE nr. 136/2015
  • Venitul reglementat, venitul total şi tarifele de transport pentru activitatea de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport

Actul normativSumar
Ordinul ANRE nr. 136/2015
(M. Of. nr. 632 din 19 august 2015)
Art. 1-4
Anexa nr. 1 și 2

 

În M. Of. nr. 632 din 19 august 2015, s-a publicat Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 136/2015 privind aprobarea venitului reglementat, a venitului total și a tarifelor de transport pentru activitatea de transport al gazelor naturale prin Sistemul național de transport.

Vă prezentăm, în continuare, prevederile Ordinului ANRE nr. 136/2015:

Art. 1 Ordinul ANRE nr. 136/2015

Art. 1 prevede următoarele:

„(1) Tarifele de transport pentru activitatea de transport al gazelor naturale prin Sistemul național de transport, desfășurată în perioada 1 octombrie 2015-30 septembrie 2016, se stabilesc după cum urmează:

a) tarif de rezervare de capacitate pe punct/grup de puncte de intrare/ieșire pentru servicii ferme/întreruptibile de transport, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din respectivul ordin;

b) tarif volumetric pentru cantitatea de gaze naturale transportată către sistemele de distribuție: 3,63 lei/MWh transportat;

c) tarif volumetric pentru cantitatea de gaze naturale transportată numai prin Sistemul național de transport: 4,38 lei/MWh transportat;

d) tarif volumetric pentru cantitatea de gaze naturale transportată: 3,53 lei/MWh transportat.

(2) Tarifele prevăzute la alin. (1) lit. b) și c) conțin și valoarea impozitului pe monopol prevăzut de O.G. nr. 5/2013 privind stabilirea unor măsuri speciale de impozitare a activităților cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice și al gazului natural, cu modificările ulterioare.

(3) Tariful prevăzut la alin. (1) lit. d) nu conține și valoarea impozitului pe monopol prevăzut de O.G. nr. 5/2013, cu modificările ulterioare.

(4) Tarifele pentru prestarea serviciului de transport al gazelor naturale, prevăzute la alin. (1), nu conțin T.V.A.”.

Art. 2 Ordinul ANRE nr. 136/2015

Potrivit art. 2, Se stabilesc venitul reglementat și venitul total aferente celui de-al patrulea an (1 octombrie 2015 – 30 septembrie 2016) din a treia perioadă de reglementare, pentru activitatea de transport al gazelor naturale prin Sistemul național de transport desfășurată de Societatea Națională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ – S.A., prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din respectivul ordin.

Art. 3 Ordinul ANRE nr. 136/2015

Art. 3 prevede faptul că Societatea Națională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ – S.A. va duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 4 Ordinul ANRE nr. 136/2015

Potrivit art. 4, respectivul ordin intră în vigoare la data de 1 octombrie 2015.

 

Anexa nr. 1 („Tarife de rezervare de capacitate pe punct/grup de puncte de intrare/ieșire pentru servicii ferme/întreruptibile de transport al gazelor naturale prin Sistemul național de transport”)

Punct/Grup de puncte de intrare/ieșire în/din SNTTipuri de servicii de transport al gazelor naturale
Termen lungTermen scurt
AnualTrimestrialLunarZilnic
varăiarnăvarăiarnăvarăiarnă
Punct/Grup puncte de intrare în SNTgrupul punctelor de intrare din perimetrele de producție, din terminalele GNL și din instalațiile de producere a biogazului sau a altor gaze care îndeplinesc condițiile de calitate pentru a putea fi livrate/transportate în/prin SNT0,931,623,612,405,363,608,03
grupul punctelor de intrare din interconectarea cu alte sisteme de transport al gazelor naturale din state terțe non-UE (Medieșu Aurit și Isaccea Import)3,626,3014,009,3020,7713,9731,15
punctul de intrare din interconectarea cu alte sisteme de transport al gazelor naturale din state membre ale UE (Csanadpalota)3,005,2211,617,7117,2211,5825,84
grupul punctelor de intrare din depozitele de înmagazinare subterană1,432,465,523,678,195,5112,28
Punct/Grup puncte de ieșire din SNTgrupul punctelor de ieșire către sistemele de distribuții, rețelele de conducte din amonte și clienții finali racordați direct la sistemul de transport1,863,247,224,7910,707,2016,05
grupul punctelor de ieșire către depozitele de înmagazinare subterană1,502,605,793,858,595,7812,89
punctul de ieșire din interconectarea cu alte sisteme de transport al gazelor naturale din state membre ale UE (Csanadpalota)7011,6625,9317,2238,4625,8657,69
punctul de ieșire din interconectarea cu alte sisteme de transport al gazelor naturale din state terțe non-UE (Ungheni)0,811,413,132,084,643,126,96

 

Anexa nr. 2 („Venitul reglementat și venitul total aferente celui de-al patrulea an (1 octombrie 2015-30 septembrie 2016) din a treia perioadă de reglementare, pentru activitatea de transport al gazelor naturale prin Sistemul național de transport desfășurată de Societatea Națională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ – S.A.”)

Activitatea de transport gaze naturale (1 octombrie 2015 – 30 septembrie 2016)U.M.Valoare
Venitul reglementatMii lei1.000.614,00
Venitul totalMii lei1.107.462,12

 

Venitul reglementat, venitul total și tarifele de transport pentru activitatea de transport al gazelor naturale prin Sistemul național de transport (Ordinul ANRE nr. 136/2015) was last modified: august 24th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.