Despre
- M. Of. nr. 239 din 31 martie 2016
- OPANAF nr. 1106/2016
- Procedura de furnizare de informaţii conform art. 61 din C. proc. fisc., aprobată prin OPANAF nr. 3.770/2015
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Procedura de furnizare de informații conform art. 61 din C. proc. fisc., aprobată prin OPANAF nr. 3.770/2015 (M. Of. nr. 983 din 30 decembrie 2015) | OPANAF nr. 1106/2016 (M. Of. nr. 239 din 31 martie 2016) | – modifică: pct. 5 din Secțiunea I, pct. 4 din Secțiunea a II-a, pct. 5 din Secțiunea a II-a |
În M. Of. nr. 239 din 31 martie 2016, a fost publicat Ordinul președintelui Agenției Naționale de administrare fiscală (OPANAF) nr. 1106/2016 pentru modificarea Procedurii de furnizare de informații conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (Procedură) nr. 3.770/2015.
În continuare, vom prezenta modificările aduse de OPANAF nr. 1106/2016 Procedurii de furnizare de informații conform art. 61 din C. proc. fisc.
Secțiunea I pct. 5 din Procedură (modificată prin OPANAF nr. 1106/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, pct. 5 din Secțiunea I prevedea faptul că prin excepție de la prevederile pct. 3 din respectiva secțiune, până la data de 31 martie 2016, instituțiile de credit pot transmite rulajele și/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum și informațiile și documentele privind operațiunile derulate prin respectivele conturi în formatul și modalitățile existente la data intrării în vigoare a ordinului.
Potrivit noii reglementări, pct. 5 din Secțiunea I stabilește următoarele:
„5. – Prin excepție de la prevederile pct. 3 din prezenta secțiune, până la data de 30 iunie 2016, instituțiile de credit pot transmite rulajele și/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum și informațiile și documentele privind operațiunile derulate prin respectivele conturi în formatul și modalitățile existente la data intrării în vigoare a ordinului”.
Secțiunea a II-a pct. 4 din Procedură (modificată prin OPANAF nr. 1106/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, pct. 4 din Secțiunea a II-a stabilea faptul că la prima transmitere în formatul de la pct. 3, instituțiile de credit vor comunica și următoarele:
– lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entități fără personalitate juridică care dețin conturi deschise la data de 31 martie 2016, conturi închise în perioada 1 ianuarie 2010- 31 martie 2016, indiferent de data deschiderii, precum și datele de identificare ale persoanelor care au deținut/dețin dreptul de semnătură pentru acestea, după cum urmează:
- pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2010- 31 decembrie 2015, conform evidențelor proprii în sistemele informatice la data raportării;
- pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2016-31 martie 2016, conform formatului stabilit la pct. 3;
– lista persoanelor care au închiriat casete de valori, cu contract valabil la data de 31 martie 2016.
Potrivit noii reglementări, pct. 4 din Secțiunea a II-a prevede următoarele: „La prima transmitere în formatul de la pct. 3, instituțiile de credit vor comunica și următoarele:
– lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entități fără personalitate juridică care dețin conturi deschise la data de 30 iunie 2016, conturi închise în perioada 1 ianuarie 2010 – 30 iunie 2016, indiferent de data deschiderii, precum și datele de identificare ale persoanelor care au deținut/dețin dreptul de semnătură pentru acestea, după cum urmează:
- pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2010 – 31 decembrie 2015, conform evidențelor proprii în sistemele informatice la data raportării;
- pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2016 – 30 iunie 2016, conform formatului stabilit la pct. 3;
– lista persoanelor care au închiriat casete de valori, cu contract valabil la data de 30 iunie 2016”.
Secțiunea a II-a pct. 5 (modificată prin OPANAF nr. 1106/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, pct. 5 din Secțiunea a II-a dispunea faptul că prin excepție de la prevederile pct. 3 din respectiva secțiune, instituțiile de credit vor transmite zilnic până la data de 31 martie 2016 informațiile prevăzute la pct. 1 din prezenta secțiune, într-un format simplificat pus la dispoziție pe perioada tranzitorie pe portal de către ANAF.
Potrivit noii reglementări, pct. 5 din Secțiunea a II-a stabilește următoarele: „Prin excepție de la prevederile pct. 3 din prezenta secțiune, instituțiile de credit vor transmite zilnic până la data de 30 iunie 2016 informațiile prevăzute la pct. 1 din prezenta secțiune, într-un format simplificat pus la dispoziție pe perioada tranzitorie pe portal de către ANAF”.
Alte dispoziții relevante din OPANAF nr. 1106/2016
Direcția generală de informații fiscale, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor și Direcția generală de tehnologia informației vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin.