Procedura de furnizare de informaţii conform art. 61 din Codul de procedură fiscală, aprobată prin Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3.770/2015 – modificări (OPANAF nr. 1106/2016)

5 apr. 2016
Vizualizari: 1633

Despre

  • M. Of. nr. 239 din 31 martie 2016
  • OPANAF nr. 1106/2016
  • Procedura de furnizare de informaţii conform art. 61 din C. proc. fisc., aprobată prin OPANAF nr. 3.770/2015

Actul modificat Actul modificatorSumar
Procedura de furnizare de informații conform art. 61 din C. proc. fisc., aprobată prin OPANAF nr. 3.770/2015
(M. Of. nr. 983 din 30 decembrie 2015)
OPANAF nr. 1106/2016
(M. Of. nr. 239 din 31 martie 2016)
modifică: pct. 5 din Secțiunea I, pct. 4 din Secțiunea a II-a, pct. 5 din Secțiunea a II-a

În M. Of. nr. 239 din 31 martie 2016, a fost publicat Ordinul președintelui Agenției Naționale de administrare fiscală (OPANAF) nr. 1106/2016 pentru modificarea Procedurii de furnizare de informații conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (Procedură) nr. 3.770/2015.

În continuare, vom prezenta modificările aduse de OPANAF nr. 1106/2016 Procedurii de furnizare de informații conform art. 61 din C. proc. fisc.

Secțiunea I pct. 5 din  Procedură (modificată prin OPANAF nr. 1106/2016)
 
Vechea reglementare

În vechea reglementare, pct. 5 din Secțiunea I prevedea faptul că prin excepție de la prevederile pct. 3 din respectiva secțiune, până la data de 31 martie 2016, instituțiile de credit pot transmite rulajele și/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum și informațiile și documentele privind operațiunile derulate prin respectivele conturi în formatul și modalitățile existente la data intrării în vigoare a ordinului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 5 din Secțiunea I stabilește următoarele:   

5. – Prin excepție de la prevederile pct. 3 din prezenta secțiune, până la data de 30 iunie 2016, instituțiile de credit pot transmite rulajele și/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum și informațiile și documentele privind operațiunile derulate prin respectivele conturi în formatul și modalitățile existente la data intrării în vigoare a ordinului.

 
Secțiunea a II-a pct. 4 din Procedură (modificată prin OPANAF nr. 1106/2016)
 
Vechea reglementare
 
În vechea reglementare, pct. 4 din Secțiunea a II-a stabilea faptul că la prima transmitere în formatul de la pct. 3, instituțiile de credit vor comunica și următoarele:

– lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entități fără personalitate juridică care dețin conturi deschise la data de 31 martie 2016, conturi închise în perioada 1 ianuarie 2010- 31 martie 2016, indiferent de data deschiderii, precum și datele de identificare ale persoanelor care au deținut/dețin dreptul de semnătură pentru acestea, după cum urmează:

  • pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2010- 31 decembrie 2015, conform evidențelor proprii în sistemele informatice la data raportării;
  • pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2016-31 martie 2016, conform formatului stabilit la pct. 3;

– lista persoanelor care au închiriat casete de valori, cu contract valabil la data de 31 martie 2016.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 4 din Secțiunea a II-a prevede următoarele: „La prima transmitere în formatul de la pct. 3, instituțiile de credit vor comunica și următoarele:

    – lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entități fără personalitate juridică care dețin conturi deschise la data de 30 iunie 2016, conturi închise în perioada 1 ianuarie 2010 – 30 iunie 2016, indiferent de data deschiderii, precum și datele de identificare ale persoanelor care au deținut/dețin dreptul de semnătură pentru acestea, după cum urmează:

  • pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2010 – 31 decembrie 2015, conform evidențelor proprii în sistemele informatice la data raportării;
  • pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2016 – 30 iunie 2016, conform formatului stabilit la pct. 3;

    – lista persoanelor care au închiriat casete de valori, cu contract valabil la data de 30 iunie 2016”.

 
Secțiunea a II-a pct. 5 (modificată prin OPANAF nr. 1106/2016)
 
Vechea reglementare
 
În vechea reglementare, pct. 5 din Secțiunea a II-a dispunea faptul că prin excepție de la prevederile pct. 3 din respectiva secțiune, instituțiile de credit vor transmite zilnic până la data de 31 martie 2016 informațiile prevăzute la pct. 1 din prezenta secțiune, într-un format simplificat pus la dispoziție pe perioada tranzitorie pe portal de către ANAF.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, pct. 5 din Secțiunea a II-a stabilește următoarele:  „Prin excepție de la prevederile pct. 3 din prezenta secțiune, instituțiile de credit vor transmite zilnic până la data de 30 iunie 2016 informațiile prevăzute la pct. 1 din prezenta secțiune, într-un format simplificat pus la dispoziție pe perioada tranzitorie pe portal de către ANAF”.

 
Alte dispoziții relevante din OPANAF nr. 1106/2016
 
Direcția generală de informații fiscale, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor și Direcția generală de tehnologia informației vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin.

Procedura de furnizare de informații conform art. 61 din Codul de procedură fiscală, aprobată prin Ordinul președintelui ANAF nr. 3.770/2015 – modificări (OPANAF nr. 1106/2016) was last modified: aprilie 4th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.