OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale şi procedurale – modificări (OPANAF nr. 2949/2017)

20 oct. 2017
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 647

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 
Actul modificatActul modificatorSumar
OPANAF nr. 1155/2016
(M. Of. nr. 274 din 12 aprilie 2016)
OPANAF nr. 2949/2017
(M. Of. nr. 830 din 19 octombrie 2017)

– modifică: art. 2

În M. Of. nr. 830 din 19 octombrie 2017, a fost publicat OPANAF nr. 2949/2017 pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale și procedurale.

Conferința națională de Drept Penal al Afacerilor, ediția a VIII-a, ON-LINE

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului ordin.

Art. I din OPANAF nr. 2949/2017

Art. I dispune că art. 2 din OPANAF nr. 1.155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale și procedurale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 12 aprilie 2016, se modifică:

 

Art. 2 din OPANAF nr. 1155/2016 (modificat prin OPANAF nr. 2949/2017)

Vechea reglementare

Potrivit vechii reglementări, art. 2 prevedea:

„Art. 2

Actele administrative fiscale și procedurale prevăzute la art. 1 sunt următoarele:
1. titlu executoriu;
2. somație;
3. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere;
4. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând penalități de nedeclarare;=
5. înștiințare privind stingerea obligațiilor fiscale;
6. adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
7. adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești pentru sedii secundare;
8. adresă de înștiințare privind înființarea popririi;
9. decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești;
10. decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice;
11. decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice;
12. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
13. înștiințare de compensare;
14. înștiințare de restituire;
15. document de restituire;
16. decizie de impunere privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii;
17. decizie privind restituirea sumelor reprezentând cheltuieli cu bursele private;
18. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele și contribuțiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă;
19. notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
20. notificare privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală;
21. notificare privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
22. decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
23. decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari;
24. notificare privind nedepunerea în termen a declarațiilor fiscale;
25. notificare privind modul de completare a declarațiilor fiscale;
26. decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuții de asigurări sociale de sănătate/contribuții de asigurări sociale;
27. decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de contribuții de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinței bunurilor;
28. decizie de impunere anuală pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate;
29. notificare privind obligațiile fiscale restante”.

Noua reglementare

Conform noii reglementări, art. 2 dispune următoarele:

„Art. 2 

Actele administrative fiscale și procedurale prevăzute la art. 1 sunt următoarele: 

1. titlu executoriu; 
2. somație; 
3. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere; 
4. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând penalități de nedeclarare; 
5. înștiințare privind stingerea obligațiilor fiscale; 
6. adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești; 
7. adresă de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți; 
8. adresă de înștiințare privind înființarea popririi; 
9. decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești; 
10. decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuții de asigurări sociale de sănătate/contribuții de asigurări sociale; 
11. decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice; 
12. decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice; 
13. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice; 
14. decizie privind compensarea obligațiilor fiscale; 
15. notă privind restituirea/rambursarea unor sume; 
16. decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private; 
17. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele și contribuțiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă; 
18. notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare; 
19. notificare privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; 
20. notificări privind nedepunerea în termen a declarațiilor fiscale; 
21. notificări privind modul de completare a declarațiilor fiscale; 
22. decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale pentru persoane fizice; 
23. decizie de impunere anuală pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate și a contribuției de asigurări sociale; 
24. decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; 
25. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu; 
26. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice; 
27. notificare privind obligațiile fiscale restante”. 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

Art. II din OPANAF nr. 2949/2017

Potrivit art. II, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, precum și organele fiscale din subordinea acestora vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin.

 

Art. III din OPANAF nr. 2949/2017

Conform art. III, respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale și procedurale – modificări (OPANAF nr. 2949/2017) was last modified: octombrie 20th, 2017 by Redacția ProLege

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter