OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale şi procedurale – modificări (OPANAF nr. 2949/2017)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
OPANAF nr. 1155/2016 (M. Of. nr. 274 din 12 aprilie 2016) | OPANAF nr. 2949/2017 (M. Of. nr. 830 din 19 octombrie 2017) | – modifică: art. 2 |
În M. Of. nr. 830 din 19 octombrie 2017, a fost publicat OPANAF nr. 2949/2017 pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale și procedurale.
În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului ordin.
Art. I din OPANAF nr. 2949/2017Art. I dispune că art. 2 din OPANAF nr. 1.155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale și procedurale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 12 aprilie 2016, se modifică:
Art. 2 din OPANAF nr. 1155/2016 (modificat prin OPANAF nr. 2949/2017)
Vechea reglementare
Potrivit vechii reglementări, art. 2 prevedea:
„Art. 2
Actele administrative fiscale și procedurale prevăzute la art. 1 sunt următoarele:
1. titlu executoriu;
2. somație;
3. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere;
4. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând penalități de nedeclarare;=
5. înștiințare privind stingerea obligațiilor fiscale;
6. adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
7. adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești pentru sedii secundare;
8. adresă de înștiințare privind înființarea popririi;
9. decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești;
10. decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice;
11. decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice;
12. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
13. înștiințare de compensare;
14. înștiințare de restituire;
15. document de restituire;
16. decizie de impunere privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii;
17. decizie privind restituirea sumelor reprezentând cheltuieli cu bursele private;
18. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele și contribuțiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă;
19. notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
20. notificare privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală;
21. notificare privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
22. decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
23. decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari;
24. notificare privind nedepunerea în termen a declarațiilor fiscale;
25. notificare privind modul de completare a declarațiilor fiscale;
26. decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuții de asigurări sociale de sănătate/contribuții de asigurări sociale;
27. decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de contribuții de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinței bunurilor;
28. decizie de impunere anuală pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate;
29. notificare privind obligațiile fiscale restante”.
Noua reglementare
Conform noii reglementări, art. 2 dispune următoarele:
„Art. 2
Actele administrative fiscale și procedurale prevăzute la art. 1 sunt următoarele:
1. titlu executoriu;
2. somație;
3. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere;
4. decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând penalități de nedeclarare;
5. înștiințare privind stingerea obligațiilor fiscale;
6. adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
7. adresă de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți;
8. adresă de înștiințare privind înființarea popririi;
9. decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești;
10. decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuții de asigurări sociale de sănătate/contribuții de asigurări sociale;
11. decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice;
12. decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice;
13. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
14. decizie privind compensarea obligațiilor fiscale;
15. notă privind restituirea/rambursarea unor sume;
16. decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private;
17. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele și contribuțiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă;
18. notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) și lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
19. notificare privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
20. notificări privind nedepunerea în termen a declarațiilor fiscale;
21. notificări privind modul de completare a declarațiilor fiscale;
22. decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale pentru persoane fizice;
23. decizie de impunere anuală pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate și a contribuției de asigurări sociale;
24. decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
25. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu;
26. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
27. notificare privind obligațiile fiscale restante”.
Art. II din OPANAF nr. 2949/2017
Potrivit art. II, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, precum și organele fiscale din subordinea acestora vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin.
Art. III din OPANAF nr. 2949/2017
Conform art. III, respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.