ONRC. Identificarea persoanelor fizice cu cartea de identitate electronică, precum și înregistrările în registrul comerțului, referitor la domiciliu/reședință

Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a publicat o informare cu privire la identificarea persoanelor fizice cu cartea de identitate electronică, precum și înregistrările în registrul comerțului, referitor la domiciliul/reședința.

Această informare survine în contextul în care noile cărți de identitare nu conțin, în format letric, datele privind domiciliul, acestea fiind incluse în cipul acestora.

ONRC precizează, astfel, că, în cazul cererilor de înregistrare în registrul comerțului, cât și al cererilor de furnizare informații specializate, certificate constatatoare și copii/copii certificate, pentru persoanele care se legitimează cu cărți electronice de identitate, trebuie prezentat certificatul privind domiciliul/reședința.

Potrivit anunțului afișat pe pagina de internet a Ministerul Afacerilor Interne – Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, la adresa https://depabd.mai.gov.ro/, se eliberează un certificat de atestare a domiciuliului în format electronic sau fizic.

Pentru obținerea documentului în format fizic, cererea se poate depune la orice serviciu public comunitar județean sau local de evidență a persoanelor sau, după caz, la sediul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor.

Sursa informației

Vezi și ONRC. Noile condiții de acces la furnizarea de informații privind beneficiarii reali pentru categoriile de solicitanți prevăzute la art. 19 alin. (8) lit. c) (persoane fizice și juridice), din Legea 129/2019