Nivelul comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clienţilor – modificarea reglementării (OMFP nr. 195/2015)

2 mart. 2015
1 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 5 (1 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 3786

Despre

  • M. Of. nr. 142 din 25.02.2015
  • OMFP nr. 195/2015
  • Nivelul comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clienţilor

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

În M. Of. nr. 142 din 25.02.2015, s-a publicat Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 195/2015 pentru modificarea Ordinului ministrului delegat pentru buget nr. 1.338/2014 privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clienților (M. Of. nr. 724 din 2 octombrie 2014).

Respectivul ordin a fost emis în temeiul următoarelor prevederi:

Contenciosul administrativ roman Rarincescu

– în temeiul prevederilor art. 10 alin. (3) și (10) din O.U.G. nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului (rep. M. Of. nr. 295 din 16.4.2008; cu modif. și compl. ult.);

– în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din H.G. nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice (M. Of. nr. 52 din 28 ianuarie 2009; cu modif. și compl. ult.).

Vom prezenta, în continuare, modificările aduse Ordinului nr. 1.338/2014

Art. 1 Ordinul nr. 1.338/2014

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 prevedea faptul că Trezoreria Statului percepe comisioane pentru operațiunile de plăți derulate prin intermediul sistemelor de decontare a plăților de mică și mare valoare în relația cu instituțiile de credit și pentru alte servicii prestate la solicitarea titularilor următoarelor conturi:

a) cont 50.69 „Disponibil al operatorilor economici”;

b) cont 50.98 „Disponibil al operatorilor economici și al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile postaderare”;

c) cont 53.01 „Disponibil din sume reprezentând garanție de bună execuție”;

d) cont 80.F.98 „Excedent al bugetului instituțiilor publice din administrația publică centrală finanțate integral din venituri proprii”;

e) cont 82.F.98 „Excedent al bugetului instituțiilor publice din administrația publică locală finanțate integral din venituri proprii”;

f) cont 23 F „Cheltuieli ale bugetului instituțiilor publice din administrația publică centrală finanțate integral din venituri proprii”;

g) cont 24 F „Cheltuieli ale bugetului instituțiilor publice din administrația publică locală finanțate integral din venituri proprii”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 prevede: „Trezoreria Statului percepe comisioane pentru operațiunile de plăți derulate prin intermediul sistemelor de decontare a plăților de mică și mare valoare în relația cu instituțiile de credit și pentru alte servicii prestate la solicitarea titularilor următoarelor conturi:

a) cont 50.69 «Disponibil al operatorilor economici»;

b) cont 50.98 «Disponibil al operatorilor economici și al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile postaderare»;

c) cont 53.01 «Disponibil din sume reprezentând garanție de bună execuție»”.

 

Art. 2 Ordinul nr. 1.338/2014

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 2, la alin. (1,) prevedea faptul că pentru operațiunile de plăți în relația cu instituțiile de credit dispuse din conturile menționate la art. 1 se percep comisioane care se situează la nivelul comisioanelor plătite de Trezoreria Statului către Banca Națională a României și se stabilesc prin reglementări ale Băncii Naționale a României și prin regulile de sistem aplicabile participanților la sistemul electronic de plăți.

De asemenea, la alin. (2), prevedea faptul că pentru eliberarea extraselor de cont pentru fiecare titular de cont menționat la art. 1 lit. a)-e) se percepe un comision lunar de 5,00 lei. În situația în care în soldul conturilor respective nu există suficiente disponibilități care să permită debitarea cu valoarea comisionului, unitățile Trezoreriei Statului debitează conturile respective cu suma existentă în sold astfel încât acesta să devină zero, iar diferența se înregistrează drept comision de încasat.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 prevede:

(1) Pentru operațiunile de plăți dispuse din conturile prevăzute la art. 1, derulate prin intermediul sistemelor de decontare a plăților de mică și mare valoare în relația cu instituțiile de credit, se percep comisioane la nivelul comisioanelor plătite de Trezoreria Statului către Banca Națională a României și Societatea Națională de Transfer de Fonduri și Decontări – TRANSFOND – S.A.

(2) Pentru eliberarea extraselor de cont pentru fiecare titular de cont menționat la art. 1 se percepe un comision lunar de 5,00 lei. În situația în care în soldul conturilor respective nu există suficiente disponibilități care să permită debitarea cu valoarea comisionului, unitățile Trezoreriei Statului debitează conturile respective cu suma existentă în sold astfel încât acesta să devină zero, iar diferența se înregistrează drept comision de încasat”.

 

Nivelul comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clienților – modificarea reglementării (OMFP nr. 195/2015) was last modified: aprilie 23rd, 2015 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter