OMAI nr. 51/2020 pentru stabilirea categoriilor de personal din MAI care nu beneficiază de zile libere pentru supravegherea copiilor pe perioada stării de urgență – prezentare generală

26 mart. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 2.113

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

În M. Of. nr. 241 din data de 24 martie 2020 s-a publicat OMAI nr. 51/2020 pentru stabilirea categoriilor de personal din Ministerul Afacerilor Interne cărora, pe perioada stării de urgență instituite pe teritoriul României prin Decretul nr. 195/2020, nu li se aplică prevederile Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, și pentru stabilirea măsurilor necesare acordării majorării salariale prevăzute de art. 32 alin. (2) din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 și de art. 3^1 din Legea nr. 19/2020.

În continuare, ne vom axa asupra prezentării generale a dispozițiilor de interes din conținutul acestui act normativ.

Monitor Dosare

Astfel, potrivit art. 2:

Prevederile Legii nr. 19/2020, cu modificările și completările ulterioare, nu se aplică polițiștilor, personalului militar și personalului civil încadrat, după caz, în:

a)unitățile aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;

b)unitățile, instituțiile sau structurile aflate în subordinea/în cadrul Ministerului Afacerilor Interne prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.

 

Totodată, art. 3 precizează faptul că: „(1) În vederea acordării majorării salariale, personalul îndreptățit se nominalizează prin ordin/dispoziție de personal întocmit(ă), potrivit competențelor de gestiune a resurselor umane.

(2) Actul administrativ prevăzut la alin. (1) cuprinde, pe lângă nominalizarea personalului îndreptățit, numele și prenumele copiilor acestuia, precum și data la care copiii împlinesc vârsta de 12 ani sau, după caz, 18 ani pentru cei cu dizabilități.

(3) Actul administrativ prevăzut la alin. (1) se completează, ori de câte ori este necesar, cu personalul care devine ulterior îndreptățit la acordarea majorării salariale.

 

Cererea de acordare a majorării salariale trebuie să fie însoțită de următoarele documente:

a) actul de identitate al solicitantului, în copie;

b) certificatul de naștere al copilului/copiilor, în copie;

Conferintele lunii noiembrie
”

c) după caz, certificatul de încadrare în grad de handicap a copilului/copiilor, în copie;

d) declarație pe propria răspundere a solicitantului, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin;

e) declarație pe propria răspundere a celuilalt părinte, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin;

f) angajamentul solicitantului de a restitui sumele încasate cu titlu necuvenit.

 

Mai mult decât atât, nerespectarea măsurilor/regulilor stabilite prin prezentul ordin atrage răspunderea disciplinară, civilă sau penală, după caz.

OMAI nr. 51/2020 pentru stabilirea categoriilor de personal din MAI care nu beneficiază de zile libere pentru supravegherea copiilor pe perioada stării de urgență – prezentare generală was last modified: martie 26th, 2020 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter