OMAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile MAI – modificări (OMAI nr. 185/2024)
Actul modificat |
Actul modificator | Sumar |
Ordinul ministrului afacerilor (OMAI) nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne
(M. Of. nr. 595 din 7 iulie 2020, cu modif. și compl. ult.) |
Ordinul viceprim-ministrului, al ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 185/2024 pentru modificarea și completarea OMAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne
(M. Of. nr. 1148 din 18 noiembrie 2024) |
– modifică: Anexa nr. 1: art. 3, art. 4 alin. (2), art. 5 alin. (2), (4) și (5), art. 6 alin. (1), art. 8 lit. d) pct. (ii) și (vii); Anexele nr. 2, 3 și 4. – introduce: Anexa nr. 1: art. 4^1 și art. 4^2, art. 5 alin. (8) și (9), art. 7 alin. (2^1). |
În M. Of. nr. 1148 din data de 18 noiembrie 2024 s-a publicat Ordinul viceprim-ministrului, al ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 185/2024 pentru modificarea și completarea OMAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne.
Redăm, în cele ce urmează, principalele modificări aduse respectivului act normativ.
Anexa nr. 1
Art. 3
Vechea reglementare
„Art. 3
Concluziile privind aptitudinea medicală a candidaților se stabilesc pe baza baremelor medicale prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului apărării naționale, viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, ministrului justiției, directorului Serviciului Român de Informații, directorului Serviciului de Informații Externe, directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale și directorului Serviciului de Protecție și Pază nr. M.55/107/2.587/C/10.357/210/496/831/2014 pentru aprobarea baremelor medicale privind efectuarea examenului medical pentru admiterea în unitățile/instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pe perioada școlarizării elevilor și studenților în unitățile/ instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pentru ocuparea funcțiilor de soldat/gradat profesionist, precum și pentru candidații care urmează a fi chemați/rechemați/încadrați în rândul cadrelor militare în activitate/polițiștilor în serviciu/funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, cu modificările și completările ulterioare”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 3
Concluziile privind aptitudinea medicală a candidaților se stabilesc pe baza baremelor medicale prevăzute în anexa la Ordinul ministrului apărării naționale, al ministrului afacerilor interne, al ministrului justiției, al directorului Serviciului Român de Informații, al directorului Serviciului de Informații Externe, al directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale și al directorului Serviciului de Protecție și Pază nr. M.194/2022/179/2022/165/C/2023/9.507/2022/389/2022/48/2023/4.297/2022 pentru aprobarea baremului medical privind efectuarea examenului medical pentru admiterea în unitățile/instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pe perioada școlarizării elevilor și studenților în unitățile/instituțiile de învățământ militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională, pentru ocuparea funcțiilor de soldat/gradat profesionist, precum și pentru candidații care urmează a fi chemați/rechemați/încadrați/reîncadrați în rândul cadrelor militare în activitate/polițiștilor în serviciu/polițiștilor de penitenciare”.
Art. 4 alin. (2)
Vechea reglementare
„Art. 4
(2) Fișa medicală se eliberează pe bază de adresă întocmită de structura de resurse umane a unității de recrutare, în care se precizează scopul pentru care cel în cauză a fost selecționat”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, la articolul 4, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Fișa medicală se deschide de către medicul de unitate pe bază de adresă întocmită de structura prevăzută la art. 1 alin. (1), în care se precizează scopul pentru care cel în cauză a fost selecționat și la care se anexează consimțământul informat prevăzut la art. 1 alin. (1), în original”.
Art. 5 alin. (4^1) și (4^2)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, la articolul 5, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (4^1) și (4^2), cu următorul cuprins:
„(4^1) În situația în care, cu ocazia observării directe, în cursul examinării medicale, se constată de către medicul de unitate existența unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corpul candidatului, altele decât cele prevăzute la alin. (4), candidatul este obligat să insereze pe versoul consimțământului informat, în prezența medicului, toate datele și informațiile cu privire la tatuajele ori elementele ornamentale respective, iar medicul de unitate consemnează în fișa medicală corespondența dintre datele și informațiile inserate de candidat și tatuajele ori elementele ornamentale constatate. În situația în care se constată lipsa de corespondență dintre datele și informațiile inserate de către candidat și tatuajele ori elementele ornamentale aplicate, inserate sau implantate pe/în corpul acestuia, medicul de unitate consemnează în fișa medicală descrierea elementelor care nu corespund.
(4^2) În situațiile prevăzute la alin. (4) și (4^1), fișa medicală și consimțământul informat, certificate pentru conformitate prin semnătură și parafă, se transmit, cu adresă de înaintare, unității de recrutare”.
Art. 5 alin. (8) și (9)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, la articolul 5, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alin. (8) și (9), cu următorul cuprins:
„(8) În cazul în care candidatul este declarat «INAPT» în urma examenului medical prevăzut la alin. (3), fișa medicală-tip în original se păstrează la nivelul unității sanitare în cadrul căreia s-a constatat inaptitudinea medicală. După expirarea termenului prevăzut la art. 7 alin. (1) sau după soluționarea contestației împotriva rezultatului examinării medicale, după caz, fișa medicală-tip în original se transmite medicului de unitate al unității de recrutare.
(9) În cazul în care candidatul este declarat «INAPT» potrivit alin. (6), fișa medicală-tip în original se transmite de îndată medicului de unitate al unității de recrutare”.
Alte reglementări
Art. II
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III
În situația concursurilor de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și a concursurilor de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne, nefinalizate la data intrării în vigoare a prezentului ordin, examinarea medicală a candidaților se realizează cu respectarea prevederilor legale aplicabile la data publicării anunțurilor de concurs.