OMAI nr. 74/2015 privind supravegherea autorității responsabile pentru Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, și reexaminarea desemnării acesteia – modificări (OMAI nr. 128/2017)

7 nov. 2017
Vizualizari: 554
Actul modificatActul modificatorSumar
OMAI nr. 74/2015
(M. Of. nr. 516 din 10 iulie 2015)
OMAI nr. 128/2017
(M. Of. nr. 872 din 6 noiembrie 2017)

– modifică:  art. 3 alin. (1) și alin. (2) lit. b), art. 4 partea introductivă, art. 6 alin. (1), art. 7 alin. (2), art. 8, anexei nr. 2

În M. Of. nr. 872 din 6 noiembrie 2017, a fost publicat OMAI nr. 128/2017 pentru modificarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 74/2015 privind supravegherea autorității responsabile pentru Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, și reexaminarea desemnării acesteia.

În continuare, vom prezenta modificările aduse OMAI nr. 74/2015 prin OMAI nr. 128/2017.

 

Art. I din OMAI nr. 128/2017

Potrivit art. I, Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 74/2015 privind supravegherea autorității responsabile pentru Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, și reexaminarea desemnării acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 10 iulie 2015, se modifică după cum urmează:

 

Art. 3 alin. (1)  din OMAI nr. 74/2015 (modificat prin OMAI nr. 128/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 alin. (1) prevedea faptul că:

„Verificarea activității autorității responsabile FAMI și FSI se realizează de către secretarul de stat pentru relația cu Parlamentul și Guvernul, pe tot parcursul procesului de gestionare a fondurilor aferente Cadrului financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 3, alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 3

(1) Verificarea activității autorității responsabile FAMI și FSI se realizează de către secretarul de stat sau secretarul general coordonator al activității acesteia, potrivit normelor privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), pe tot parcursul procesului de gestionare a fondurilor aferente Cadrului financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne”.

 

Art. 3 alin. (2)  lit. b) din OMAI nr. 74/2015 (modificat prin OMAI nr. 128/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 alin. (2)  lit. b) dispunea faptul că:

„Art. 3

(2) Verificarea activității autorității responsabile FAMI și FSI se realizează pe baza următoarelor documente:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

b) rapoartele semestriale privind dovada îndeplinirii criteriilor de desemnare prevăzute în anexa la regulamentul delegat, întocmite și puse la dispoziția secretarului de stat prevăzut la alin. (1) de către autoritatea responsabilă FAMI și FSI”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 3 alin. (2)  lit. b) se modifică și va avea următorul cuprins:

„b) rapoartele anuale privind dovada îndeplinirii criteriilor de desemnare prevăzute în anexa la regulamentul delegat, întocmite și puse la dispoziția persoanei prevăzute la alin. (1) de către autoritatea responsabilă FAMI și FSI”.

 

Art. 4 din OMAI nr. 74/2015 (modificat prin OMAI nr. 128/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 4 partea introductivă prevedea:

„Art. 4

Rapoartele semestriale prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) conțin cel puțin informații referitoare la:

(…)”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 4 partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 4

Rapoartele anuale prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) conțin cel puțin informații referitoare la:”.

 

Art. 6 alin. (1) din OMAI nr. 74/2015 (modificat prin OMAI nr. 128/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 alin. (1) dispunea:

„Art. 6

(1) În situația în care constată deficiențe la nivelul autorității responsabile FAMI și FSI care ar putea periclita capacitatea acesteia de îndeplinire a criteriilor de desemnare prevăzute în anexa la regulamentul delegat, secretarul de stat prevăzut la art. 3 alin. (1) prezintă ministrului afacerilor interne rezultatele verificării activității autorității responsabile FAMI și FSI însoțite de un plan de redresare”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 6, alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 6

(1) În situația în care constată deficiențe la nivelul autorității responsabile FAMI și FSI care ar putea periclita capacitatea acesteia de îndeplinire a criteriilor de desemnare prevăzute în anexa la regulamentul delegat, persoana prevăzută la art. 3 alin. (1) prezintă ministrului afacerilor interne rezultatele verificării activității autorității responsabile FAMI și FSI, însoțite de un plan de redresare”.

 

Art. 7 alin. (2) din OMAI nr. 74/2015 (modificat prin OMAI nr. 128/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 alin. (2) prevedea faptul că:

„(2) În cazuri temeinic justificate, autoritatea responsabilă FAMI și FSI poate solicita ministrului afacerilor interne, cu avizul secretarului de stat prevăzut la art. 3 alin. (1), prelungirea oricărui termen stabilit în planul de redresare”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 7, alin. (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) În cazuri temeinic justificate, autoritatea responsabilă FAMI și FSI poate solicita ministrului afacerilor interne, cu avizul persoanei prevăzute la art. 3 alin. (1), prelungirea oricărui termen stabilit în planul de redresare”.

 

Art. 8 din OMAI nr. 74/2015 (modificat prin OMAI nr. 128/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 8 prevedea faptul că:

„Art. 8

În situația în care, la expirarea termenelor stabilite în planul de redresare sau prelungite potrivit art. 7 alin. (2) și (3), autoritatea responsabilă FAMI și FSI nu face dovada remedierii deficiențelor constatate, secretarul de stat prevăzut la art. 3 alin. (1) propune ministrului afacerilor interne desemnarea altei structuri în calitate de autoritate responsabilă, potrivit art. 26 din Regulamentul (UE) nr. 514/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a dispozițiilor generale privind Fondul pentru azil, migrație și integrare, precum și instrumentul de sprijin financiar pentru cooperarea polițienească, prevenirea și combaterea criminalității și gestionarea crizelor și art. 2 din regulamentul delegat”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 8

În situația în care, la expirarea termenelor stabilite în planul de redresare sau prelungite potrivit art. 7 alin. (2) și (3), autoritatea responsabilă FAMI și FSI nu face dovada remedierii deficiențelor constatate, persoana prevăzută la art. 3 alin. (1) propune ministrului afacerilor interne desemnarea altei structuri în calitate de autoritate responsabilă, potrivit art. 26 din Regulamentul (UE) nr. 514/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a dispozițiilor generale privind Fondul pentru azil, migrație și integrare, precum și instrumentul de sprijin financiar pentru cooperarea polițienească, prevenirea și combaterea criminalității și gestionarea crizelor și art. 2 din regulamentul delegat”.

 

Anexa nr. 2 din OMAI nr. 74/2015 (modificat prin OMAI nr. 128/2017)

 

Noua reglementare

De asemenea, potrivit noii reglementări, în cuprinsul anexei nr. 2, sintagma „secretar de stat” se modifică și se înlocuiește cu sintagma „secretarul de stat/secretarul general coordonator al activității, potrivit normelor privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI”.

 

Art. II din OMAI nr. 128/2017
Conform art. II, respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

OMAI nr. 74/2015 privind supravegherea autorității responsabile pentru Cadrul financiar multianual 2014-2020, domeniul Afaceri interne, și reexaminarea desemnării acesteia – modificări (OMAI nr. 128/2017) was last modified: noiembrie 7th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.