Gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă: O.U.G. nr. 64/2009 modificată prin O.G. nr. 12/2015

10 feb. 2015
Vizualizari: 5084

Despre

  • M. Of. nr. 84 din 30 ianuarie 2015
  • O.G. nr. 12/2015
  • O.U.G. nr. 64/2009
  • Gestionarea financiară a instrumentelor structurale
Art. 175 alin. (22) O.U.G. nr. 64/2009

De asemenea, prin pct. 11 al art. unic din O.G. nr. 12/2015 se introduce, la art. 175, un nou alineat, după alin. (21), și anume, alin. (22).

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (22) prevede: „În cazul proiectelor implementate în parteneriat, după efectuarea verificărilor cererii de plată. În cazul programelor operaționale care utilizează mecanismul plății indirecte, Autoritatea de management virează liderului de parteneriat contravaloarea cheltuielilor rambursabile și contravaloarea taxei pe valoarea adăugată considerate neeligibilă, aferentă cheltuielilor eligibile, aferente atât partenerilor săi, cât și liderilor de parteneriat în calitate de beneficiari, alții decât cei prevăzuți la art. 5 alin. (1)-(31), în termen de 3 zile lucrătoare de la momentul la care aceasta dispune de resurse în conturile sale, într-un cont distinct de disponibil deschis pe numele său la Trezoreria Statului, nepurtător de dobândă. Liderul de parteneriat virează în conturile de disponibil ale partenerilor, deschise la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului, și în contul său propriu de disponibil sumele primite de la Autoritatea de management, în termen de maximum două zile lucrătoare de la data încasării”.

 

Art. 175 alin. (3) O.U.G. nr. 64/2009

 Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 175 alin. (3) prevedea faptul că în ziua următoare efectuării virării, autoritatea de management va transmite beneficiarului o notificare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 175  alin. (3) prevede: „În ziua următoare efectuării virării, Autoritatea de management/organismele intermediare va/vor transmite beneficiarului unic o notificare, iar liderului de parteneriat o situație centralizatoare al cărei format se stabilește de către Autoritatea de management. Situația centralizatoare va fi însoțită de notificările întocmite distinct pentru fiecare partener, inclusiv pentru liderul de parteneriat în calitate de beneficiar, alții decât cei prevăzuți la art. 5 alin. (1)-(31).

 

Art. 175 alin. (4) lit. e) O.U.G. nr. 64/2009

Vechea reglementare

Art. 175 alin. (4) prevede elementele pe care trebuie să le conțină notificarea prevăzută la alin. (3) transmisă de autoritățile de management.

Noua reglementare

Prin pct. 13 al art. unic al O.G. nr. 12/2015, se introduce, la art. 175 alin. (4), lit. e).

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (4) lit. e) prevede:  „numărul contului distinct de disponibil, codul IBAN și codul de identificare fiscală al ordonatorului de credite cu rol de Autoritate de management, în care unitățile Trezoreriei Statului vor restitui sumele, în situația în care nu au fost respectate prevederile legale”.

 

Art. 175 alin. (41) O.U.G. nr. 64/2009

 

Prin pct. 14 al art. unic din O.G. nr. 12/2015 se introduce la art. 175, un nou alineat, alin. (41).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (41) prevede: „În cazul proiectelor implementate în parteneriat, situația centralizatoare prevăzută la alin. (3) transmisă de autoritățile de management este însoțită de notificări întocmite distinct pentru fiecare partener, inclusiv pentru sumele cuvenite liderului de parteneriat în calitate de beneficiar, alții decât cei prevăzuți la art. 5 alin. (1)-(31), în situația în care au fost aprobate prin cererile de plată și sume cuvenite liderului. Notificările trebuie transmise de liderul de parteneriat partenerilor, în maximum o zi lucrătoare de la primire, și vor conține cel puțin următoarele elemente, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

a) numărul și data facturilor și ale facturilor de avans;

b) codul de identificare fiscală și denumirea furnizorilor de bunuri/prestatorilor de servicii/executanților de lucrări;

c) suma aferentă fiecărei facturi, inclusiv facturilor de avans, care trebuie să se plătească de partener/lider de parteneriat în calitate de beneficiar din suma primită de la Autoritatea de management prin intermediul liderului de parteneriat, detaliată pe cheltuiala eligibilă și contravaloarea taxei pe valoarea adăugată aferente întregii cheltuieli eligibile;

d) suma aferentă fiecărei facturi, inclusiv facturilor de avans, care trebuie să se plătească de partener/lider de parteneriat în calitate de beneficiar din contribuția acestuia, detaliată pe contribuția proprie eligibilă și alte cheltuieli decât cele eligibile, contravaloarea taxei pe valoarea adăugată aferente cheltuielilor, altele decât cele eligibile, precum și contravaloarea taxei pe valoarea adăugată aferente cheltuielilor eligibile pentru partenerii prevăzuți la art. 174 (2);

e) numărul contului distinct de disponibil, codul IBAN și codul de identificare fiscală al ordonatorului de credite cu rol de Autoritate de management în care unitățile Trezoreriei Statului vor restitui sumele în situația în care nu au fost respectate prevederile legale”.

 

Art. 175 alin. (5) lit. f) O.U.G. nr. 64/2009

Art. 175 alin. (5) prevede elementele pe care trebuie să le conțină notificarea prevăzută la alin. (3) transmisă de autoritățile de management aferentă statelor privind plata salariilor, statelor/centralizatoarelor pentru acordarea burselor, subvențiilor și premiilor.

Noua reglementare

Prin pct. 15 al art. unic din O.G. nr. 12/2015 se introduce la art. 175 alin. (5) o nouă literă, lit. f).

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (5) lit. f) are următorul conținut: „numărul contului distinct de disponibil, codul IBAN și codul de identificare fiscală al ordonatorului de credite cu rol de Autoritate de management, în care unitățile Trezoreriei Statului vor restitui sumele, în situația în care nu au fost respectate prevederile legale”.

 
 Art. 175 alin. (51) O.U.G. nr. 64/2009

Prin pct. 16 al art. unic din O.G. nr. 12/2015 se introduce la art. 175, un nou alineat, alin. (51).

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (51) prevede: „În cazul proiectelor implementate în parteneriat, notificarea prevăzută la alin. (3) transmisă de autoritățile de management, întocmită distinct pentru fiecare partener, inclusiv pentru sumele proprii cuvenite liderului de parteneriat în calitate de beneficiar, alții decât cei prevăzuți la art. 5 alin. (1)-(31), în situația în care au fost aprobate prin cererile de plată și sume cuvenite liderilor, trebuie transmisă de liderul de parteneriat partenerilor în maximum o zi lucrătoare de la primire și trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2:

a) numărul și data statului privind plata salariilor, statului/centralizatorului pentru acordarea burselor, subvențiilor și premiilor;

b) codul de identificare fiscală și denumirea partenerului/liderului de parteneriat în calitate de beneficiar al sumei transmise de la Autoritatea de management, care se înscrie și în documentul de plată ce se depune de către plătitor la unitatea Trezoreriei Statului;

c) suma aferentă fiecărui stat privind plata salariilor, stat/centralizator pentru acordarea burselor, subvențiilor și premiilor pentru cheltuielile stabilite conform contractelor/deciziilor/ordinelor de finanțare care trebuie să se plătească de partener/lider de parteneriat în calitate de beneficiar, reprezentând salariul net, cu detaliere pe suma care se achită din cea primită de la Autoritatea de management, prin intermediul liderului de parteneriat și, respectiv, din suma care se achită din contribuția proprie, ambele sume cu detaliere pe fiecare instituție de credit în parte la care sunt deschise conturile de card ale persoanelor care beneficiază de aceste sume;

d) suma din statul privind plata salariilor statul/centralizatorul pentru acordarea burselor, subvențiilor și premiilor, aferentă impozitului pe venit, cu detaliere pe suma care se achită din cea primită de la Autoritatea de management, prin intermediul liderului de parteneriat și din suma din contribuția proprie;

e) suma din statul privind plata salariilor, statul/centralizatorul pentru acordarea burselor, subvențiilor și premiilor, aferentă fiecărei contribuții de la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetele fondurilor speciale, cu detaliere pe suma care se achită din cea primită de la Autoritatea de management, prin intermediul liderului de parteneriat și din suma din contribuția proprie;

f) numărul contului distinct de disponibil, codul IBAN și codul de identificare fiscală al ordonatorului de credite cu rol de Autoritate de management în care unitățile Trezoreriei Statului vor restitui sumele în situația în care nu au fost respectate prevederile legale”.

Art. 175 alin. (6) O.U.G. nr. 64/2009

Vechea reglementare

În vechea reglementare, 175 alin. (6) prevedea faptul că o copie a notificării transmise beneficiarului se depune de acesta la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care își are deschise conturile.

Noua reglementare

Art. 175 alin. (6) se modifică și va avea următorul cuprins:

„a) O copie a notificării transmise beneficiarului se depune de acesta la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care își are deschise conturile.

b) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, o copie a notificării transmise liderului de parteneriat, destinată fiecărui partener/liderului de parteneriat în calitate de beneficiar, se depune, de către fiecare dintre parteneri, după primirea acestor notificări de la liderul de parteneriat/de către liderul de parteneriat în calitate de beneficiar la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care își are deschise conturile”.

 
 Art. 175 alin. (61) O.U.G. nr. 64/2009

Vechea reglementare

Potrivit vechii reglementări, art. 175 alin. (61) prevedea faptul că în notificările transmise beneficiarilor prevăzuți la art. 174 alin. (3), rubricile aferente sumelor care trebuie să se plătească de beneficiari din contribuția proprie a acestora se completează cu „zero”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (61) prevede următoarele: „În notificările transmise beneficiarilor prevăzuți la art. 174 alin. (3), rubricile aferente sumelor care trebuie să se plătească de către beneficiarii unici/liderii de parteneriat în calitate de beneficiari/parteneri din contribuția proprie a acestora se completează cu «zero»”.

 
 Art. 175 alin. (81) și (82) O.U.G. nr. 64/2009

Prin pct. 19 al art. unic din O.G. nr. 12/2015 se introduc două noi alineate, alin. (81) și (82).

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (81) prevede: „Liderii de parteneriat prevăzuți la art. 174 alin. (4) întocmesc și prezintă la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care își au deschise conturile ordine de plată prin care virează sumele cuvenite partenerilor/liderilor de parteneriate în calitate de beneficiari, în conturile acestora deschise la unitățile Trezoreriei Statului. Unitățile Trezoreriei Statului verifică dacă totalul sumelor din ordinele de plată prezentate de liderul de parteneriat este egal cu suma încasată de la Autoritatea de management. În cazul în care nu este respectată această concordanță, unitățile Trezoreriei Statului restituie integral într-un cont distinct de disponibil al autorităților de management, nepurtător de dobândă, sumele primite de liderul de parteneriat din contul prevăzut la alin. (22). Din acest cont, autoritățile de management reîntregesc conturile din care au fost inițial virate sumele, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la încasare”.

De asemenea, art. 175 alin. (82) prevede: „Partenerii/Liderii de parteneriat în calitate de beneficiari, după primirea notificărilor transmise de autoritățile de management/organismele intermediare, prin intermediul liderilor de parteneriat, prezintă la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului, pentru fiecare factură în parte, ordine de plată întocmite, de către aceștia, distinct pe fiecare element prevăzut la alin. (41) lit. c), pentru suma virată de către Autoritatea de management prin intermediul liderilor de parteneriat și, respectiv, ordine de plată întocmite, de către parteneri, distinct pe fiecare element prevăzut la alin. (41) lit. d) pentru suma achitată din contribuția proprie, cu excepția beneficiarilor prevăzuți la art. 174 alin. (3). La rubrica «Reprezentând» din ordinele de plată se vor înscrie obligatoriu informații legate de numărul și data facturii care se achită. Pentru statele privind plata salariilor/statele/centralizatoarele pentru acordarea burselor, subvențiilor și premiilor se vor prezenta ordine de plată separate pe fiecare element prevăzut la alin. (51) lit. c)-e) pentru plata sumelor nete, pentru impozitul pe venit și pentru bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetelor fondurilor speciale. La rubrica «Reprezentând» din ordinele de plată se vor înscrie numărul și data fiecărui stat privind plata salariilor/stat/centralizator pentru acordarea burselor, subvențiilor și premiilor”.

 
 Art. 175 alin. (91) și (92) O.U.G. nr. 64/2009

Prin pct. 20 al art. unic din O.G. nr. 12/2015 se introduc două noi alineate, alin. (91) și (92).

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (91) prevede: „În cazul proiectelor implementate în parteneriat, operațiunile prevăzute la alin. (81) se efectuează de către liderii de parteneriat în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la încasarea sumelor în contul de disponibil prevăzut la alin. (22)”.

De asemenea, art. 175 alin. (92) prevede: „În cazul proiectelor implementate în parteneriat, operațiunile prevăzute la alin. (82) se efectuează de către parteneri/liderii de parteneriat în calitate de beneficiari în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la încasarea sumelor în contul propriu de disponibil prevăzut la alin. (2) și (22)”.

 
Art. 175 alin. (101) O.U.G. nr. 64/2009

Prin pct. 21 al art. unic din O.G. nr. 12/2015 se introduce un nou alineat la art. 175, alin. (101)

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (101) prevede: „În cazul proiectelor implementate în parteneriat, plățile dispuse de parteneri sau de liderul de parteneriat în calitate de beneficiar se efectuează numai pentru facturile înscrise în notificarea transmisă potrivit alin. (3), cuprinzând cel puțin elementele prevăzute la alin. (41)”.

 
Modificarea art. 175 alin. (11) din O.U.G. nr. 64/2009

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 175 alin. (11) prevedea faptul că la primirea documentelor de plată prevăzute la alin. (8), unitățile Trezoreriei Statului verifică, după caz, următoarele:

În cazul sumelor din notificările prevăzute la alin. (4):

a) încadrarea în prevederile bugetare aprobate;

b) existența creditelor bugetare deschise, dacă este cazul;

c) concordanța dintre denumirea furnizorului/codul de identificare fiscală și suma înscrisă în notificare cu datele din ordinele de plată depuse de beneficiari pentru documentele justificative de tip factură;

d) concordanța dintre numărul și data facturii, inclusiv ale facturilor de avans, înscrise în notificare, cu cele înscrise în rubrica «Reprezentând» din ordinul de plată;

e) dacă suma din ordinele de plată întocmite potrivit alin. (8) este egală cu suma înscrisă în notificare, potrivit detalierilor prevăzute la alin. (4), pentru fiecare factură în parte;

f) dacă suma totală a ordinelor de plată este egală cu suma totală din notificarea prevăzută la alin. (4);

În cazul sumelor din notificările prevăzute la alin. (5):

a) încadrarea în prevederile bugetare aprobate;

b) existența creditelor bugetare deschise, dacă este cazul;

c) concordanța dintre numărul și data statelor privind plata salariilor, statului/centralizatorului pentru acordarea burselor, subvențiilor și premiilor cu cele înscrise în rubrica «Reprezentând» din ordinele de plată depuse de beneficiarii sumelor;

d) concordanța dintre sumele reprezentând total salariu net care se achită din sumele primite de la AM și, respectiv, din contribuția proprie în fiecare din conturile deschise la instituțiile de credit, precum și dintre sumele aferente impozitului pe venit și contribuțiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetele fondurilor speciale care se achită din sumele primite de la AM și, respectiv, din contribuția proprie, potrivit notificării prevăzute la alin. (5), cu cele înscrise în ordinele de plată depuse de beneficiari la unitățile Trezoreriei Statului;

d) concordanța dintre sumele reprezentând total salariu net care se achită din sumele primite de la Autoritatea de management/Autoritatea de certificare și plată și, respectiv, din contribuția proprie în fiecare din conturile deschise la instituțiile de credit, precum și dintre sumele aferente impozitului pe venit și contribuțiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetele fondurilor speciale care se achită din sumele primite de la Autoritatea de management/Autoritatea de certificare și plată și, respectiv, din contribuția proprie, potrivit notificării prevăzute la alin. (5), cu cele înscrise în ordinele de plată depuse de beneficiari la unitățile Trezoreriei Statului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (11) prevede: „La primirea documentelor de plată prevăzute la alin. (8) și (82), unitățile Trezoreriei Statului verifică, după caz, următoarele:

În cazul sumelor din notificările prevăzute la alin. (4):

a) încadrarea în prevederile bugetare aprobate;

b) existența creditelor bugetare deschise, dacă este cazul;

c) concordanța dintre denumirea furnizorului/codul de identificare fiscală și suma înscrisă în notificare cu datele din ordinele de plată depuse de beneficiari pentru documentele justificative de tip factură;

d) concordanța dintre numărul și data facturii, inclusiv ale facturilor de avans, înscrise în notificare, cu cele înscrise în rubrica «Reprezentând» din ordinul de plată;

e) dacă suma din ordinele de plată întocmite potrivit alin. (8) este egală cu suma înscrisă în notificare, potrivit detalierilor prevăzute la alin. (4), pentru fiecare factură în parte;

f) daca suma totală a ordinelor de plată este egală cu suma totală din notificarea prevăzută la alin. (4);

În cazul sumelor din notificările prevăzute la alin. (41):

a) încadrarea în prevederile bugetare aprobate;

b) existența creditelor bugetare deschise, dacă este cazul;

c) concordanța dintre denumirea furnizorului/codul de identificare fiscală și suma înscrisă în notificare cu datele din ordinele de plată depuse de parteneri/liderii de parteneriat în calitate de beneficiari pentru documentele justificative de tip factură;

d) concordanța dintre numărul și data facturii, inclusiv ale facturilor de avans, înscrise în notificare, cu cele înscrise în rubrica «Reprezentând» din ordinul de plată;

e) dacă suma din ordinele de plată întocmite potrivit alin. (82) și alin. (83) este egală cu suma înscrisă în notificare, potrivit detalierilor prevăzute la alin. (41), pentru fiecare factură în parte;

f) dacă suma totală a ordinelor de plată este egală cu suma totală din notificarea prevăzută la alin. (41);

În cazul sumelor din notificările prevăzute la alin. (5):

a) încadrarea în prevederile bugetare aprobate;

b) existența creditelor bugetare deschise, dacă este cazul;

c) concordanța dintre numărul și data statelor privind plata salariilor cu cele înscrise în rubrica «Reprezentând» din ordinele de plată depuse de beneficiarii sumelor;

d) concordanța dintre sumele reprezentând total salariu net care se achită din sumele primite de la Autoritatea de management/Autoritatea de certificare și plată și, respectiv, din contribuția proprie în fiecare din conturile deschise la instituțiile de credit, precum și dintre sumele aferente impozitului pe venit și contribuțiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetele fondurilor speciale care se achită din sumele primite de la Autoritatea de management/Autoritatea de certificare și plată și, respectiv, din contribuția proprie, potrivit notificării prevăzute la alin. (5), cu cele înscrise în ordinele de plată depuse de beneficiari la unitățile Trezoreriei Statului;

e) dacă suma totală a ordinelor de plată depuse este egală cu suma totală din notificarea prevăzută la alin. (5);

În cazul sumelor din notificările prevăzute la alin. (51):

a) încadrarea în prevederile bugetare aprobate;

b) existența creditelor bugetare deschise, dacă este cazul;

c) concordanța dintre numărul și data statelor privind plata salariilor cu cele înscrise în rubrica «Reprezentând» din ordinele de plată întocmite de parteneri;

d) concordanța dintre sumele reprezentând total salariu net care se achită din sumele primite de la Autoritatea de management prin intermediul liderilor de parteneriat, respectiv din contribuția proprie în fiecare din conturile deschise la instituțiile de credit, precum și dintre sumele aferente impozitului pe venit și contribuțiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetele fondurilor speciale care se achită din sumele primite de la Autoritatea de management prin intermediul liderilor de parteneriat și, respectiv, din contribuția proprie, potrivit notificării prevăzute la alin. (51), cu cele înscrise în ordinele de plată, întocmite de parteneri/liderii de parteneriat în calitate de beneficiari la unitățile Trezoreriei Statului;

e) dacă suma totală a ordinelor de plată depuse este egală cu suma totală din notificarea prevăzută la alin. (51)”.

 
 Art. 175 alin. (12) din O.U.G. nr. 64/2009

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 175 alin. (12) prevedea faptul că după efectuarea verificărilor prevăzute la alin. (11), unitățile Trezoreriei Statului virează suma totală primită de la autoritățile de management/Autoritatea de certificare și plată, din contul deschis potrivit alin. (2) în contul de venituri al bugetului local «Sume primite în cadrul mecanismului decontării cererilor de plată» sau, după caz, în contul propriu de disponibilități al instituțiilor publice locale finanțate în condițiile art. 67 alin. (1) lit. b) și c) din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, și cel al instituțiilor publice finanțate în condițiile art. 62 alin. (1) lit. b) și c) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, sau în contul de disponibilități pe care beneficiarii, alții decât cei prevăzuți la art. 5 și 6, au obligația să îl deschidă la unitatea Trezoreriei Statului în raza căreia sunt înregistrați fiscal.

 Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 175 alin. (12) are următorul conținut: „După efectuarea verificărilor prevăzute la alin. (11), unitățile Trezoreriei Statului virează suma totală primită de la autoritățile de management/Autoritatea de certificare și plată/autoritățile de management prin intermediul liderilor de parteneriat, din contul deschis pe numele beneficiarului unic/partenerului/liderului de parteneriat în calitate de beneficiar potrivit alin. (2) și (22) în contul corespunzător de venituri ale bugetelor instituțiilor publice beneficiare «Sume primite în cadrul mecanismului decontării cererilor de plată» sau în contul de disponibilități pe care beneficiarii unici/partenerii/liderii de parteneriat în calitate de beneficiari, alții decât cei prevăzuți la art. 5 și 6, au obligația să îl deschidă la unitatea Trezoreriei Statului în raza căreia sunt înregistrați fiscal”.

 
 Art. 175 alin. (14) O.U.G. nr. 64/2009

Vechea reglementare

Art. 175 alin. (14) prevedea, în vechea reglementare faptul că operațiunile prevăzute la alin. (8) și (12) se efectuează la nivelul unităților Trezoreriei Statului în aceeași zi în care s-au primit ordinele de plată de la beneficiar.

 Noua reglementare

Art. 175 alin. (14) prevede, potrivit noii reglementări: „Operațiunile prevăzute la alin. (8), (81), (82) și (12) se efectuează la nivelul unităților Trezoreriei Statului în aceeași zi în care s-au primit ordinele de plată de la beneficiarul unic/liderul de parteneriat/partener”.

Art. 175 alin. (151), (152) și (153) O.U.G. nr. 64/2009

Prin pct. 25 al art. unic din O.G. nr. 12/2015, se introduc trei noi alineate la art. 175, și anume, alin. (151), (152), (153).

Art. 175 alin. (151) prevede: „În cazul în care partenerii/liderii de parteneriat în calitate de beneficiari nu depun ordinele de plată prevăzute la alin. (82) pentru toată suma prevăzută în notificare, în termenul prevăzut la alin. (92), sau nu respectă condițiile prevăzute la alin. (11), unitățile Trezoreriei Statului restituie integral în conturile distincte de disponibil, nepurtătoare de dobândă, ale autorităților de management menționate în notificările prevăzute la alin. (3) sumele primite de acestea din contul prevăzut la alin. (22). Din acest cont, autoritățile de management reîntregesc conturile din care au fost inițial virate sumele, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la încasare”.

Art. 175 alin. (152) dispune: „Prin excepție de la alin. (3)-(15), în cazul plăților efectuate în valută către furnizorii externi, neînregistrați fiscal în România, în cadrul proiectelor, beneficiarii/liderii de parteneriat în calitate de beneficiari/partenerii care primesc sume potrivit alin. (2), (21) și (22) transferă sumele încasate, aferente acestor plăți, într-un cont propriu deschis la o instituție bancară, în vederea efectuării plăților în valută, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la primirea sumelor potrivit alin. (2), (21) și (22). Costurile aferente efectuării plăților în valută vor fi suportate de beneficiari/partener/lideri de parteneriat din bugetul propriu”.

Art. 175 alin. (153) prevede: „În cazul plăților prevăzute la alin. (152), în notificarea prevăzută la alin. (4) și (41), la rubrica «Denumire furnizor» și «Cod de identificare fiscală al furnizorului» se vor completa datele beneficiarilor/liderilor de parteneriat în calitate de beneficiari/partenerilor pentru care s-a întocmit notificarea”.

 

Gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență: O.U.G. nr. 64/2009 modificată prin O.G. nr. 12/2015 was last modified: februarie 10th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.