O.U.G. nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece – modificări (O.U.G. nr. 208/2020)

4 dec. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 226
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificat

Actul modificatorSumar
O.U.G. nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece

 

(M. Of. nr. 629 din 2 septembrie 2011, aprob. prin Legea nr. 92/2012 cu modif. și compl. ult.)

O.U.G. nr. 208/2020 pentru modificarea O.U.G. nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece

 

(M. Of. nr. 1169 din 3 decembrie 2020)

 

 

 

– modifică: art. 6 alin. (1) lit. a), art. 7 alin. (1), art. 8 alin. (2) lit. j), art. 8 alin. (3), art. 8 alin. (6) lit. j) și k), art. 9 alin. (1) lit. i), art. 10 alin. (1) lit. i), art. 11 alin. (1) lit. i)

În M. Of. nr. 1169 din 3 decembrie 2020 s-a publicat O.U.G. nr. 208/2020 pentru modificarea O.U.G. nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece. 

Vă prezentăm, în cele ce urmează, modificările aduse respectivului act normativ.

Art. 6 alin. (1) lit. a)

Vechea reglementare

„(1) În sensul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și noțiunile de mai jos se definesc după cum urmează: a) consumator vulnerabil – clientul, persoana singură/familie, care nu își poate asigura din bugetul propriu acoperirea integrală a cheltuielilor legate de încălzirea locuinței și ale cărei venituri sunt situate în limitele prevăzute la art. 8 alin. (2), art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1) și art. 11 alin. (1) și (2)”.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (1) lit. a) se modifică șiva avea următorul cuprins:

„(1) În sensul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și noțiunile de mai jos se definesc după cum urmează:a) consumator vulnerabil – clientul, persoană singură/familie, care nu își poate asigura din bugetul propriu acoperirea integrală a cheltuielilor legate de încălzirea locuinței și ale cărui venituri sunt situate în limitele prevăzute la art. 8 alin. (2), (3) și (6), art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1) și art. 11 alin. (1) și (2).

 

Art. 7 alin. (1)

Vechea reglementare

„(1) Consumatorii vulnerabili, care utilizează pentru încălzirea locuinței energie termică furnizată în sistem centralizat, beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinței acordat din bugetul de stat, denumit în continuare ajutor pentru energie termică, în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie este de până la 1,572 ISR în cazul familiilor și 2,164 ISR în cazul persoanei singure”.

Noua reglementare

Art. 7 alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Consumatorii vulnerabili, care utilizează pentru încălzirea locuinței energie termică furnizată în sistem centralizat, beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinței acordat din bugetul de stat, denumit în continuare ajutor pentru energie termică, în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie este de până la 1,6 ISR în cazul familiilor și 2,164 ISR în cazul persoanei singure”.

 

Art. 8 alin. (2) lit. j)

Vechea reglementare

„(2) În funcție de veniturile medii nete lunare pe membru de familie sau al persoanei singure, compensarea procentuală prevăzută la alin. (1) se acordă din bugetul de stat, după cum urmează: (…) j) în proporție de 5%, în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 1,2302 ISR și 1,572 ISR”.

Noua reglementare

La art. 8 alin. (2), lit. j) va avea următorul cuprins:

„(2) În funcție de veniturile medii nete lunare pe membru de familie sau al persoanei singure, compensarea procentuală prevăzută la alin. (1) se acordă din bugetul de stat, după cum urmează: (…) j) în proporție de 5%, în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 1,2302 ISR și 1,6 ISR”.

 

Art. 8 alin. (3)

Vechea reglementare

„(3) Pentru persoanele singure ale căror venituri se situează între 1,5722 ISR și 2,164 ISR, compensarea procentuală prevăzută la alin. (1) este de 10%”.

Noua reglementare

La art. 8, alin. (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Pentru persoanele singure ale căror venituri se situează între 1,6 ISR și 2,164 ISR, compensarea procentuală prevăzută la alin. (1) este de 10%”.

 

Art. 8 alin. (6) lit. j), k)

Vechea reglementare

„(6) În funcție de veniturile medii nete lunare pe membru de familie sau al persoanei singure, compensarea procentuală prevăzută la alin. (1) se acordă din bugetul local cu titlu de ajutor conform art. 7 alin. (2) lit. b) și c), după cum urmează: (…) j) până la 61%, în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 1,2302 ISR și 1,572 ISR; k) până la 63%, în situația în care venitul net mediu lunar al persoanei singure este cuprins între 1,5722 ISR și 2,164 ISR”.

Noua reglementare

Conform noii reglementări, art. 8 alin. (6) lit. j) și k) vor avea următorul cuprins:

„(6) În funcție de veniturile medii nete lunare pe membru de familie sau al persoanei singure, compensarea procentuală prevăzută la alin. (1) se acordă din bugetul local cu titlu de ajutor conform art. 7 alin. (2) lit. b) și c), după cum urmează: (…) j) până la 61%, în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 1,2302 ISR și 1,6 ISR; k) până la 63%, în situația în care venitul net mediu lunar al persoanei singure este cuprins între 1,6 ISR și 2,164 ISR”

 

Art. 9 alin. (1) lit. i)

Vechea reglementare

„(1) Consumatorii vulnerabili, care utilizează pentru încălzirea locuinței gaze naturale, beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece, denumit în continuare ajutor pentru gaze naturale, după cum urmează: (…) i) familiilor și persoanelor singure al căror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situează între 1,0802 ISR și 1,500 ISR li se acordă o sumă de 0,040 ISR”.

Noua reglementare

La art. 9 alin. (1), lit. i) va avea următorul cuprins:

„(1) Consumatorii vulnerabili, care utilizează pentru încălzirea locuinței gaze naturale, beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece, denumit în continuare ajutor pentru gaze naturale, după cum urmează: (…) i) familiilor și persoanelor singure al căror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situează între 1,0802 ISR și 1,6 ISR li se acordă o sumă de 0,040 ISR”.

 

Art. 10 alin. (1) lit. i)

Vechea reglementare

„(1) Consumatorii vulnerabili, care utilizează pentru încălzirea locuinței energie electrică, beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece, denumit în continuare ajutor pentru energie electrică, după cum urmează: (…) i) familiilor și persoanelor singure al căror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situează între 1,0802 ISR și 1,500 ISR li se acordă o sumă de 0,040 ISR”.

Noua reglementare

Conform noii reglementări, art. 10 alin. (1) lit. i) va avea următorul cuprins:

„(1) Consumatorii vulnerabili, care utilizează pentru încălzirea locuinței energie electrică, beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece, denumit în continuare ajutor pentru energie electrică, după cum urmează: (…)i) familiilor și persoanelor singure al căror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situează între 1,0802 ISR și 1,6 ISR li se acordă o sumă de 0,040 ISR”.

 

Art. 11 alin. (1) lit. i)

Vechea reglementare

„(1) Familiile și persoanele singure cu venituri reduse, care utilizează pentru încălzirea locuinței lemne, cărbuni, combustibili petrolieri, beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece, denumit în continuare ajutor pentru combustibili solizi sau petrolieri, după cum urmează: (…) i) familiilor și persoanelor singure al căror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situează între 1,0802 ISR și 1,500 ISR li se acordă o sumă de 0,040 ISR”.

Noua reglementare

Art. 11 alin. (1) lit. i) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Familiile și persoanele singure cu venituri reduse, care utilizează pentru încălzirea locuinței lemne, cărbuni, combustibili petrolieri, beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece, denumit în continuare ajutor pentru combustibili solizi sau petrolieri, după cum urmează: (…)i) familiilor și persoanelor singure al căror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situează între 1,0802 ISR și 1,6 ISR li se acordă o sumă de 0,040 ISR”.

 

Art. II

„Cererile de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinței se soluționează în condițiile art. 17 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2011, aprobată prin Legea nr. 92/2012, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanță de urgență”.

O.U.G. nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece – modificări (O.U.G. nr. 208/2020) was last modified: decembrie 4th, 2020 by Redacția ProLege

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter