O.U.G. nr. 67/2020 privind modificarea unor acte normative (O.U.G. nr. 33/2020, O.U.G. nr. 37/2020) și prelungirea unor termene

13 mai 2020
Vizualizari: 787

Actul modificat

Actul modificatorSumar
O.U.G. nr. 33/2020 privind unele măsuri fiscale și modificarea unor acte normative

(M. Of. nr. 260 din 30 martie 2020)

 

O.U.G. nr. 37/2020 privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori

(M. Of. nr. 261 din 30 martie 2020)

 

O.U.G. nr. 67/2020 privind modificarea unor acte normative și prelungirea unor termene

(M. Of. nr. 382 din data de 12 mai 2020)

 

– modifică: art. 3 și art. 6 lit. a).

 

În M. Of. nr. 382 din 12 mai 2020 a fost publicată O.U.G. nr. 67/2020 privind modificarea unor acte normative și prelungirea unor termene.

Astfel, respectivul act normativ aduce unele modificări O.U.G. nr. 33/2020 privind unele măsuri fiscale și modificarea unor acte normative și  O.U.G. nr. 37/2020 privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori, pe care le vom prezenta în continuare.

 

Art. 3 din O.U.G. nr. 33/2020 (modificat prin O.U.G. nr. 67/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 se prezenta sub următoarea formă:

„Art. 3 – Prin certificatul pentru situații de urgență, emis potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 sau întreruperea parțială sau totală a activității ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretate.”

 

Noua reglementare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Potrivit noii reglementări, art. 3 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 3 – Prin certificatul pentru situații de urgență, emis potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 sau întreruperea parțială sau totală a activității ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretate.

 

 

 

Art. 6 lit. a) din O.U.G. nr. 37/2020 (modificată prin O.U.G. nr. 67/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 lit. a) se prezenta sub următoarea formă:

„Art. 6 – Pentru a beneficia de suspendarea rambursării ratelor, dobânzilor și comisioanelor în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1), debitorii definiți la art. 1 lit. b), cu excepția persoanelor fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

a) întrerup activitatea total sau parțial ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate, și dețin certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri sau dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere a debitorilor, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 sau întreruperea parțială sau totală a activității ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretate;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 lit. a) se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 6 – Pentru a beneficia de suspendarea rambursării ratelor, dobânzilor și comisioanelor în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1), debitorii definiți la art. 1 lit. b), cu excepția persoanelor fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

a) întrerup activitatea total sau parțial ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate, și dețin certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri sau dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere a debitorilor, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 sau întreruperea parțială sau totală a activității ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretate;

 

Totodată, O.U.G. nr. 67/2020 mai face precizări în materia documentelor emise pe perioada stării de urgență, în baza dispozițiilor art. 10 din Ordonanța militară nr. 4/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

Astfel, documentele emise la solicitarea operatorilor economici, pentru avizarea/autorizarea materialelor, componentelor, echipamentelor și dispozitivelor medicale necesare pentru prevenirea și combaterea răspândirii, precum și pentru tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2, respectiv a biocidelor, sunt valabile douăsprezece luni de la data emiterii. Acestea trebuie să fie emise de către:

– Centrul de Cercetări Științifice Medico-Militare;

– Centrul de Cercetare Științifică pentru Apărare CBRN și Ecologie;

– Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare;

– Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino”.

 

O.U.G. nr. 67/2020 privind modificarea unor acte normative (O.U.G. nr. 33/2020, O.U.G. nr. 37/2020) și prelungirea unor termene was last modified: mai 13th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.