O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice – modificări (O.U.G. nr. 108/2024)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Ordonanța de urgență a Guvernului (O.U.G.) nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (M. Of. nr. 883 din 14 decembrie 2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016) | Ordonanța de urgență a Guvernului (O.U.G.) nr. 108/2024 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (M. Of. nr. 910 din 9 septembrie 2024) | – modifică: art. 1 alin. (5); – abrogă: art. 1 alin. (6) lit. a); – introduce: art. 4^2 alin. (3^3). |
În M. Of. nr. 910 din data de 9 septembrie 2024 s-a publicat Ordonanța de urgență a Guvernului (O.U.G.) nr. 108/2024 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.
Redăm, mai jos, completările aduse ordonanței.
Art. 1 alin. (5)
Vechea reglementare
„(5) Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică întreprinderilor publice din industria de apărare și securitate națională. În acest caz, procedura de selecție a membrilor consiliului de administrație cuprinde o etapă suplimentară, constând în efectuarea verificării de securitate prevăzută de Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările și completările ulterioare. În situația în care un candidat selectat nu a obținut avizul favorabil necesar accesului la informații clasificate, acesta nu poate fi numit în funcția de administrator al întreprinderii publice”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la articolul 1, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(5) Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică întreprinderilor publice din industria de apărare și securitate națională, precum și celor care au ca obiect de activitate administrarea bazei materiale de reprezentare și protocol. În aceste cazuri, procedura de selecție a membrilor consiliului de administrație cuprinde o etapă suplimentară, constând în efectuarea verificării de securitate prevăzută de Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările și completările ulterioare. În situația în care un candidat selectat nu a obținut avizul favorabil necesar accesului la informații clasificate, acesta nu poate fi numit în funcția de administrator al întreprinderii publice”.
Art. 4^2 alin. (3^3)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la articolul 4^2, după alineatul (3^2) se introduce un nou alineat, alin. (3^3), cu următorul cuprins:
„(3^3) În cazul în care funcțiile de președinte și de vicepreședinți ai AMEPIP sunt sau devin vacante, Secretariatul General al Guvernului va proceda de îndată la organizarea procesului de selecție a candidaților pentru funcțiile de președinte și vicepreședinte ai AMEPIP. În această situație, prim-ministrul numește, prin decizie, președintele și vicepreședinții, interimari, până la data numirii conducerii instituției potrivit prevederilor alin. (3), dar nu mai mult de 6 luni”.