Noul Cod fiscal – modificări (Legea nr. 358/2015)

5 ian. 2016
Vizualizari: 9920
Art. 307 alin. (6) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 307 alin. (6) dispunea faptul că în alte situații decât cele prevăzute la alin. (2)-(5), în cazul în care livrarea de bunuri/prestarea de servicii este realizată de o persoană impozabilă care nu este stabilită în România sau nu este considerată a fi stabilită pentru respectivele livrări de bunuri/prestări de servicii pe teritoriul României conform prevederilor art. 266 alin. (2) și care nu este înregistrată în România conform art. 316, persoana obligată la plata taxei este persoana impozabilă ori persoana juridică neimpozabilă, stabilită în România, indiferent dacă este sau nu înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316, sau persoana nestabilită în România, dar înregistrată în România conform art. 316, care este beneficiar al unor livrări de bunuri/prestări de servicii care au loc în România, conform art. 275 sau 278. Prin excepție, persoana impozabilă ori persoana juridică neimpozabilă, stabilită în România și neînregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 sau 317, care este beneficiar al unor servicii prevăzute la art. 278 alin. (5) lit. h), nu este persoana obligată la plata taxei dacă prestatorul aplică unul dintre regimurile speciale prevăzute la art. 316 sau 317.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 307 alin. (6) dispune: „În alte situații decât cele prevăzute la alin. (2)-(5), în cazul în care livrarea de bunuri/prestarea de servicii este realizată de o persoană impozabilă care nu este stabilită în România sau nu este considerată a fi stabilită pentru respectivele livrări de bunuri/prestări de servicii pe teritoriul României conform prevederilor art. 266 alin. (2) și care nu este înregistrată în România conform art. 316, persoana obligată la plata taxei este persoana impozabilă ori persoana juridică neimpozabilă, stabilită în România, indiferent dacă este sau nu înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316, sau persoana nestabilită în România, dar înregistrată în România conform art. 316, care este beneficiar al unor livrări de bunuri/prestări de servicii care au loc în România, conform art. 275 sau 278. Prin excepție, persoana impozabilă ori persoana juridică neimpozabilă, stabilită în România și neînregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 sau 317, care este beneficiar al unor servicii prevăzute la art. 278 alin. (5) lit. h), nu este persoana obligată la plata taxei dacă prestatorul aplică unul dintre regimurile speciale prevăzute la art. 314 sau 315”.

 

Art. 331 alin. (2) lit. g) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 331 alin. (2) lit. g) prevedea faptul că operațiunile pentru care se aplică taxarea inversă sunt:

(…)

g) clădirile, părțile de clădire și terenurile de orice fel, pentru a căror livrare se aplică regimul de taxare prin efectul legii sau prin opțiune;

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 331 alin. (2) lit. g) prevede: „Operațiunile pentru care se aplică taxarea inversă sunt:

(…)

g) construcțiile, astfel cum sunt definite la art. 292 alin. (2) lit. f) pct. 2, părțile de construcție și terenurile de orice fel, pentru a căror livrare se aplică regimul de taxare prin efectul legii sau prin opțiune”.

 

Art. 331 alin. (7) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)
Noua reglementare

La art. 331, după alin. (6) se introduce un nou alineat, alin. (7).

Potrivit noii reglementări, art. 331 alin. (7) dispune: „Pentru livrarea bunurilor prevăzute la alin. (2) lit. i)-k) se aplică taxarea inversă numai dacă valoarea bunurilor livrate, exclusiv TVA, înscrise într-o factură, este mai mare sau egală cu 22.500 lei”.

 

Art. 360 alin. (6) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 360 alin. (6) stabilea: Competențele, componența, precum și regulamentul de organizare și funcționare ale Comisiei sunt stabilite prin normele metodologice.

Noua reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Potrivit noii reglementări, art. 360 alin. (6) stabilește: „Competențele, componența, precum și regulamentul de organizare și funcționare ale Comisiei sunt stabilite prin ordin al ministrului finanțelor publice”.

 

Art. 361 noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 361 prevedea: Competențele, componența, precum și regulamentul de organizare și funcționare ale comisiilor teritoriale sunt stabilite prin normele metodologice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 361 prevede: „Competențele, componența, precum și regulamentul de organizare și funcționare ale comisiilor teritoriale sunt stabilite prin ordin al ministrului finanțelor publice”.

 

Art. 362 alin. (6) lit. e) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)
Noua reglementare

La art. 362 alin. (6), după lit. d) se introduce o nouă literă, lit. e).

Potrivit noii reglementări, art. 362 alin. (6) lit. e) stabilește „Antrepozitul fiscal nu poate fi folosit pentru vânzarea cu amănuntul a produselor accizabile, cu următoarele excepții:

(…)

e) vânzarea de bere în interiorul antrepozitului fiscal, autorizat exclusiv pentru producția de bere”.

 

Art. 402 alin. (10) și (11) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 402 alin. (10) prevedea faptul că în cursul deplasării în regim suspensiv de accize, expeditorul poate modifica destinația, prin intermediul sistemului informatizat, și poate indica o nouă destinație, care trebuie să fie una dintre destinațiile prevăzute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 ori 3 sau la alin. (3), după caz, în condițiile prevăzute prin normele metodologice.

De asemenea, art. 402 alin. (11) stabilea faptul că în cazul deplasării intracomunitare a produselor energetice în regim suspensiv de accize, pe cale maritimă sau pe căi navigabile interioare, către un destinatar care nu este cunoscut cu siguranță în momentul în care expeditorul înaintează proiectul de document administrativ electronic prevăzut la alin. (2), autoritatea competentă poate autoriza ca expeditorul să nu includă în documentul în cauză datele privind destinatarul, în condițiile prevăzute în normele metodologice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 402 alin. (10) prevede: „În cursul deplasării în regim suspensiv de accize, expeditorul poate modifica destinația, prin intermediul sistemului informatizat, și poate indica o nouă destinație, care trebuie să fie una dintre destinațiile prevăzute la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 ori 3 sau la alin. (3), după caz, în condițiile prevăzute prin ordin al președintelui ANAF”.

De asemenea, art. 402 alin. (11) stabilește: „În cazul deplasării intracomunitare a produselor energetice în regim suspensiv de accize, pe cale maritimă sau pe căi navigabile interioare, către un destinatar care nu este cunoscut cu siguranță în momentul în care expeditorul înaintează proiectul de document administrativ electronic prevăzut la alin. (2), autoritatea competentă poate autoriza ca expeditorul să nu includă în documentul în cauză datele privind destinatarul, în condițiile prevăzute prin ordin al președintelui ANAF”.

 

Art. 403 alin. (2) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 403 alin. (2) dispunea faptul că autoritatea competentă a expeditorului poate permite, în condițiile stabilite prin normele metodologice, ca expeditorul să divizeze o deplasare de produse energetice în regim suspensiv de accize cu condiția să nu se modifice cantitatea totală de produse accizabile.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 403 alin. (2) dispune: „Autoritatea competentă a expeditorului poate permite, în condițiile stabilite prin ordin al președintelui ANAF., ca expeditorul să divizeze o deplasare de produse energetice în regim suspensiv de accize cu condiția să nu se modifice cantitatea totală de produse accizabile”.

 

Art. 404 alin. (2) și (5) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 404 alin. (2) prevedea faptul că modalitățile de confirmare a faptului că produsele accizabile au ajuns la destinație și de trimitere a raportului de primire a produselor accizabile de către destinatarii menționați la art. 395 alin. (1) sunt prevăzute prin normele metodologice.

De asemenea, art. 404 alin. (5) stabilea faptul că în cazul în care locul de expediție și cel de destinație se află în România, primirea produselor accizabile în regim suspensiv de accize se confirmă expeditorului potrivit procedurii stabilite prin normele metodologice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 404 alin. (2) prevede: „Modalitățile de confirmare a faptului că produsele accizabile au ajuns la destinație și de trimitere a raportului de primire a produselor accizabile de către destinatarii menționați la art. 395 alin. (1) sunt prevăzute prin ordin al președintelui ANAF”.

De asemenea, art. 404 alin. (5) stabilește: „În cazul în care locul de expediție și cel de destinație se află în România, primirea produselor accizabile în regim suspensiv de accize se confirmă expeditorului potrivit procedurii stabilite prin ordin al președintelui ANAF”.

 

Art. 406 alin. (1) lit. b) noul Cod fiscal (modificat prin Legea nr. 358/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 406 alin. (1) lit. b) dispunea faptul că, prin excepție de la prevederile art. 402 alin. (1), în cazul în care sistemul informatizat este indisponibil în România, expeditorul din România poate începe o deplasare de produse accizabile în regim suspensiv de accize, în următoarele condiții:

(…)

b) să informeze autoritatea competentă a expeditorului înainte de începerea deplasării, prin procedura stabilită prin normele metodologice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 406 alin. (1) lit. b) dispune: „Prin excepție de la prevederile art. 402 alin. (1), în cazul în care sistemul informatizat este indisponibil în România, expeditorul din România poate începe o deplasare de produse accizabile în regim suspensiv de accize, în următoarele condiții:

(…)

b) să informeze autoritatea competentă a expeditorului înainte de începerea deplasării, prin procedura stabilită prin ordin al președintelui ANAF”.

Noul Cod fiscal – modificări (Legea nr. 358/2015) was last modified: ianuarie 4th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.