Normele metodologice specifice privind exercitarea activităţii de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate – modificări (OPCNAS nr. 388/2021)

5 mart. 2021
Vizualizari: 736
Actul modificatActul modificatorModificări

Normele metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 288/2014

(M. Of. nr. 376 și 376 bis din 21 mai 2014)

Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (OPCNAS) nr. 388/2021 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 288/2014

(M. Of. nr. 222 din 4 martie 2021)

– modifică: partea I pct. 1.2, pct. 1.3, pct. 1.4, pct. 2.1, subpct. 2.2.2, subpct. 2.3.1.2, subpct. 2.3.3, subpct. 2.3.4, subpct. 2.3.6.2.1 și 2.3.6.2.2, subpct. 2.4.1.6, subpct. 2.4.4.6, subpct. 2.4.4.7, subpct. 2.4.5.3, Partea a II-a introducerea, cap. V „ Misiunea de evaluare a activității de audit public intern”, subpct. 6.1.1, subpct. 6.2.1, subpct. 6.2.3, subpct. 6.2.6;

– introduce: partea I pct. 1.3^1-1.3^2, pct. 1.4^1-1.4^3, subpct. 2.3.4^1-2.3.4^2. Subpct. 2.3.5.3^1, subpct. 2.4.1^1, subpct. 2.4.2.2 și 2.4.2.3, subpct. 2.4.4.2^1 și 2.4.4.2^2, subpct. 2.4.4.6^1-2.4.4.6^6, subpct. 2.4.5.4-2.4.5.10;

– abrogă: partea I subpct. 2.3.1.3, subpct. 2.3.6.2.3, subpct. 2.4.1.2.1, subpct. 2.4.1.3.1 alin. al doilea, subpct. 2.4.1.8, anexa nr. 23 „Structurile de audit public intern care sunt organizate în instituțiile publice din sistemul asigurărilor sociale de sănătate” pct. B.

 

 

În M. Of. nr. 222 din 4 martie 2021 s-a publicat Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (OPCNAS) nr. 388/2021 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 288/2014.

Astfel, prin respectivul act normativ se aduc unele modificări și completări Normelor metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 288/2014.

Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante modificări și completări aduse Normelor metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

 

Partea I „Aplicarea normelor metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate”

 

Pct. 1.2 din Normele metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate (modificat prin OPCNAS nr. 388/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, pct. 1.2 prevedea:

„1.2. Structurile de audit public intern din instituțiile publice din sistemul asigurărilor sociale de sănătate.

1.2.1. Structurile de audit public intern din instituțiile publice din sistemul asigurărilor sociale de sănătate reprezintă structuri funcționale de bază în domeniul auditului public intern, sunt organizate în subordinea directă a conducătorului instituției publice și exercită efectiv funcția de audit public intern.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

1.2.2. Noțiunea de „compartiment” utilizată în Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările ulterioare (Legea nr. 672/2002), este în sens generic. Structura funcțională de bază în domeniul auditului public intern se stabilește după parcurgerea următoarelor etape:

a) identificarea tuturor activităților desfășurate atât în cadrul instituției publice în care aceasta exercită în mod direct misiuni de audit public intern;

b) identificarea riscurilor asociate activităților;

c) identificarea formelor de control intern atașate fiecărei activități;

d) stabilirea riscurilor reziduale ca urmare a exercitării formelor de control;

e) stabilirea fondului de timp necesar efectuării misiunilor de audit public intern, prin luarea în considerare a următorilor factori: bugetul alocat instituției publice, numărul instituțiilor publice aflate în subordine, numărul angajaților, complexitatea și importanța socială a activităților, respectarea periodicității în auditare, activitățile cu riscuri mari/medii.

1.2.3. După determinarea volumului activității de audit public intern și a numărului de posturi necesare, se stabilește, prin conexare cu cadrul legal care reglementează organizarea instituțiilor publice, tipul concret al structurii de organizare, respectiv: direcție, serviciu, birou sau compartiment.

1.2.4. Structura de audit public intern constituită în instituția publică trebuie să funcționeze cu cel puțin 2 auditori, angajați cu normă întreagă.

1.2.5. Structurile de audit public intern care sunt organizate în instituțiile publice din sistemul asigurărilor sociale de sănătate sunt prezentate în Anexă”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, pct. 1.2 se modifică și va avea următorul conținut:

1.2. Structurile implicate în asigurarea activității de audit public intern în cadrul CNAS și CAS

1.2.1. La nivelul sistemului de asigurări sociale de sănătate, auditul public intern este organizat în baza art. 304 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și se realizează de către Direcția audit public intern (DAPI) a CNAS, ca structură centrală distinctă, specializată, unică.

1.2.2. DAPI își exercită atribuțiile în conformitate cu prevederile Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările ulterioare, ale Normelor generale privind exercitarea activității de audit public intern, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2013, și ale Normelor metodologice specifice privind exercitarea auditului public intern, aprobate prin ordin al președintelui CNAS.

1.2.3. Directorul DAPI este responsabil pentru conducerea, organizarea, coordonarea și desfășurarea activităților de audit public intern.

1.2.4. La nivelul CNAS se organizează Comitetul de audit intern (denumit în continuare CAI), în conformitate cu prevederile Legii nr. 672/2002, republicată, cu modificările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 554/2014 pentru aprobarea Normelor privind înființarea comitetelor de audit intern.

1.2.5. Secretariatul tehnic este asigurat de DAPI, iar desemnarea persoanei care asigură secretariatul tehnic și a înlocuitorului acesteia se face prin decizie a directorului DAPI”.

 

Pct. 1.3 din Normele metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate (modificat prin OPCNAS nr. 388/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, pct. 1.3 prevedea:

„1.3. Organizarea auditului intern în instituțiile publice din sistemul de asigurări sociale de sănătate

1.3.1. La nivelul CNAS, structura de audit public este organizată la nivel de direcție în subordinea directă a Președintelui CNAS, în conformitate cu prevederile art. 11 din Legea nr. 672/2002, republicată, cu modificările ulterioare.

1.3.2. La nivelul caselor de asigurări de sănătate (CAS), Președintele – director general stabilește structura funcțională de audit public intern, cu acordul CNAS; dacă acest acord nu se dă, auditul activităților desfășurate de CAS respective se efectuează de către structura de audit public intern a CNAS”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, pct. 1.3 se modifică și va avea următorul conținut:

1.3. Organizarea Direcției audit public intern

1.3.1. La nivelul sistemului de asigurări sociale de sănătate, auditul public intern este organizat și se exercită distinct de celelalte activități din cadrul entității, prin intermediul Direcției audit public intern (DAPI).

1.3.2. Auditul public intern reprezintă activitatea funcțional-independentă și obiectivă, de asigurare și consiliere, concepută să adauge valoare și să îmbunătățească activitățile desfășurate în cadrul CNAS și CAS.

1.3.3. Auditul public intern ajută CNAS și CAS să își îndeplinească obiectivele printr-o abordare sistematică și metodică, evaluează și îmbunătățește eficiența și eficacitatea managementului riscului, controlului și proceselor de guvernanță.

1.3.4. Obiectivul general al auditului public intern la nivelul CNAS și CAS îl reprezintă îmbunătățirea managementului acestora și poate fi atins, în principal, prin:

a) activitatea de asigurare, care reprezintă examinări obiective ale elementelor probante, efectuate în scopul de a furniza CNAS și CAS o evaluare independentă a proceselor de management al riscurilor, de control și de guvernanță;

b) activitatea de consiliere menită să adauge valoare și să îmbunătățească procesele guvernanței în CNAS și CAS, fără ca auditorul să își asume responsabilități manageriale;

c) misiuni ad-hoc, în mod excepțional, pe baza aprobării președintelui CNAS;

d) misiuni de urmărire a implementării recomandărilor și a progreselor înregistrate și raportate de entitatea/structura auditată.

1.3.5. Sfera auditului public intern cuprinde toate activitățile desfășurate în cadrul CNAS și CAS conform atribuțiilor acestora pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite, inclusiv evaluarea sistemului de control intern managerial.

1.3.6. DAPI este dimensionat pe baza volumului de activitate și a mărimii riscurilor asociate, astfel încât să asigure auditarea tuturor activităților cuprinse în sfera auditului public intern, la nivelul CNAS și CAS, conform prevederilor legale.

1.3.7. Necesarul de posturi se fundamentează și se propune spre aprobare, cu respectarea actelor normative specifice, președintelui CNAS, de către directorul DAPI, după parcurgerea următoarelor etape:

a) identificarea tuturor activităților desfășurate atât în cadrul CNAS, cât și în cadrul CAS;

b) identificarea riscurilor asociate activităților desfășurate de entitățile prevăzute la lit. a);

c) identificarea formelor de control intern atașate fiecărei activități;

d) stabilirea riscurilor reziduale ca urmare a exercitării formelor de control;

e) stabilirea fondului de timp necesar efectuării misiunilor de audit public intern, prin luarea în considerare a următorilor factori: bugetul alocat CNAS, respectiv CAS, numărul instituțiilor subordonate, complexitatea și importanța activităților, numărul angajaților, respectarea periodicității în auditare, activitățile care prezintă riscuri mari/medii”.

 

Pct. 1.3^1-1.3^2 din Normele metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate (introdus prin OPCNAS nr. 388/2021)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, după pct. 1.3, se introduc două noi puncte, pct. 1.3^1-1.3^2 cu următorul conținut:

„1.3^1. Organizarea Comitetului de audit intern

1.3^1.1. La nivelul CNAS se organizează Comitetul de audit intern (denumit în continuare CAI), în conformitate cu prevederile Legii nr. 672/2002, republicată, cu modificările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 554/2014 pentru aprobarea Normelor privind înființarea comitetelor de audit intern.

1.3^1.2. Numărul membrilor comitetului de audit intern este de 5 și este stabilit prin ordin al președintelui CNAS.

1.3^1.3. Membrii Comitetului de audit intern la nivelul CNAS sunt numiți prin ordin de președintele CNAS, cu respectarea componenței prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 672/2002, republicată, cu modificările ulterioare.

1.3^1.4. Mandatul membrilor Comitetului de audit intern al CNAS este de 3 ani de la data numirii și se poate reînnoi o singură dată.

1.3^1.5. CAI are următoarea componență:

a) auditori interni cu experiență de minimum 5 ani – 2 persoane;

b) specialiști cu vechime de minimum 5 ani care activează în domeniul specific de activitate al CNAS sau în domeniile-suport: financiar-contabilitate, resurse umane, juridic, sisteme informatice – 2 persoane;

c) directorul DAPI.

1.3^1.6. Auditorii interni nominalizați la subpunctul 1.31.5 lit. a) își desfășoară activitatea în alte instituții publice care nu sunt subordonate, aflate în coordonarea sau sub autoritatea CNAS și care îndeplinesc condițiile pentru constituirea comitetelor de audit intern.

1.3^1.7. Specialiștii nominalizați la subpunctul 1.31.5 lit. b) își desfășoară activitatea în cadrul CNAS și nu ocupă funcții de conducere.

1.3^1.8. Echilibrul decizional în cadrul comitetului de audit intern se asigură prin cooptarea în număr egal a persoanelor nominalizate la subpunctul 1.31.5 lit. a) și b).

1.3^1.9. CAI este condus de un președinte, ales cu majoritate simplă de voturi dintre membrii comitetului, pentru un mandat de 3 ani, care poate fi reînnoit o singură dată; directorul DAPI nu poate îndeplini funcția de președinte.

1.3^1.10. Regulamentul de organizare și funcționare a CAI este elaborat și aprobat de plenul acestuia, cu o majoritate simplă din voturi, potrivit art. 12 alin. (2) din Normele privind înființarea comitetelor de audit intern, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 554/2014.

1.3^1.11. Membrii CAI primesc o indemnizație de ședință stabilită în aceleași condiții ca și indemnizația de ședință a membrilor Comitetului pentru audit public intern (CAPI). Indemnizația se suportă din bugetul CNAS.

1.3^1.12. CAI se întrunește de două ori pe an, în ședințe ordinare, sau ori de câte ori este nevoie, în ședințe extraordinare, numai pentru realizarea atribuțiilor prevăzute la art. 10 lit. b), d) și f) din Legea nr. 672/2002, republicată, cu modificările ulterioare.

1.3^1.13. La cererea președintelui CNAS, președintele CAI va participa la ședințele managementului la vârf, pentru a exprima opinia comitetului cu privire la problemele supuse dezbaterii.

1.3^1.14. Metodologia de selecție a membrilor CAI este elaborată de DAPI și propusă spre aprobare președintelui CNAS.

1.3^1.15. Metodologia de selecție a membrilor CAI cuprinde criteriile de selecție a instituțiilor publice la care sunt transmise scrisori de intenție în vederea nominalizării persoanelor propuse a face parte din CAI, criteriile de selecție a structurilor din cadrul CNAS care vor transmite specialiști, criterii de selecție a membrilor CAI, diverse modele de formulare (scrisori de intenție) și alte informații și documente care vor fi detaliate în metodologie.

1.3^1.16. Ședințele CAI se organizează potrivit regulamentului propriu de organizare și funcționare.

1.3^2. Asigurarea Secretariatului tehnic

1.3^2.1. Secretariatul tehnic al comitetului de audit intern de la nivelul CNAS este asigurat de o persoană din cadrul DAPI, desemnată de directorul DAPI și care are atribuții prevăzute în acest sens în fișa postului”.

 

Pct. 1.4 din Normele metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate (modificat prin OPCNAS nr. 388/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, pct. 1.4 prevedea:

„1.4. Atribuțiile structurii de audit public intern.

1.4.1. Structura de audit public intern organizată la nivelul CNAS elaborează norme metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern, avizate de către UCAAPI.

1.4.1.1. Pentru avizarea normelor proprii specifice, CNAS transmite UCAAPI în termen de 90 de zile lucrătoare, de la data luării deciziei de elaborare/actualizare, cu aprobarea conducerii CNAS, proiectele de norme proprii specifice semnate pe fiecare pagină de șeful structurii de audit public intern a CNAS.

1.4.1.2. Structurile de audit public intern care funcționează la nivelul CAS aplică în activitatea de audit public intern, în mod corespunzător, prevederile normelor metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern elaborate de CNAS.

1.4.2. Elaborează proiectul planului multianual de audit public intern și, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern, conform dispozițiilor pct. 2.4.1. și 2.4.2.

1.4.3. Efectuează activități de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar și control ale instituției publice sunt transparente și sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficiență și eficacitate.

1.4.3.1. Auditul public intern se exercită asupra tuturor activităților desfășurate cu privire la formarea și utilizarea Fondului Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate, precum și la administrarea patrimoniului public.

1.4.3.2. Structurile de audit public intern auditează, cel puțin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele:

a) activitățile financiare sau cu implicații financiare asupra Fondului Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate desfășurate din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea sumelor de către beneficiarii finali.

b) evaluarea, contractarea și decontarea serviciilor medicale finanțate din Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate;

c) administrarea patrimoniului propriu;

d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului;

e) constituirea veniturilor Fondului Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate;

f) alocarea creditelor bugetare;

g) sistemul contabil și fiabilitatea acestuia;

h) sistemul de luare a deciziilor;

i) sistemele de conducere și control, precum și riscurile asociate acestora;

j) sistemele informatice.

1.4.3.3. Misiunile dispuse de UCAAPI se cuprind în planul anual de audit public intern al CNAS și se raportează în termenele fixate.

Modalitatea de planificare, derulare, realizare și raportare a acestor misiuni respectă în totalitate procedura stabilită de UCAAPI.

Misiunile dispuse de CNAS se cuprind în planul anual de audit public intern al CAS și se raportează în termenele fixate.

Modalitatea de planificare, derulare, realizare și raportare a acestor misiuni respectă în totalitate procedura stabilită de CNAS.

1.4.4. Recomandările neînsușite de către conducătorul CNAS se raportează la UCAAPI sub forma de sinteze ale recomandărilor și consecințelor neimplementării acestora, însoțite de documentația relevantă în termen de 10 zile calendaristice de la încheierea trimestrului.

Recomandările neînsușite de către conducătorul CAS se raportează la CNAS sub forma de sinteze ale recomandărilor și consecințelor neimplementării acestora, însoțite de documentația relevantă în termen de 5 zile calendaristice de la încheierea trimestrului.

1.4.5. Raportează periodic la UCAAPI asupra constatărilor, concluziilor și recomandărilor rezultate din activitatea de audit public intern al instituțiilor publice din sistemul de asigurări sociale de sănătate.

CAS raportează periodic, sau la solicitare, la CNAS constatările, concluziile și recomandările rezultate din activitatea proprie de audit public intern.

1.4.6. Structurile de audit public intern elaborează raportul anual al activității de audit public intern care prezintă modul de realizare a obiectivelor structurii de audit public intern.

1.4.6.1. Raportul anual al activității de audit public intern cuprinde următoarele informații minimale: constatări, recomandări și concluzii rezultate din activitatea de audit public intern, progresele înregistrate prin implementarea recomandărilor, iregularități sau posibile prejudicii constatate în timpul misiunilor de audit public intern, precum și informații referitoare la pregătirea profesională.

1.4.6.2. Structurile de audit public intern transmit rapoartele anuale privind activitatea de audit intern, astfel:

a) structura de audit public intern a CNAS transmite la UCAAPI raportul activității de audit public intern desfășurată în instituțiile publice din sistemul de asigurări sociale de sănătate, până la data de 15 februarie a anului următor, pentru anul încheiat;

b) structurile de audit public intern ale CAS transmit rapoartele proprii de activitate la structura de audit public intern a CNAS până la data de 15 ianuarie a anului următor, pentru anul încheiat.

1.4.7. Raportează imediat conducătorului instituției publice și structurii de control intern abilitate iregularitățile sau posibilele prejudicii identificate în realizarea misiunilor de audit public intern.

1.4.7.1. Iregularitățile sau posibilele prejudicii constatate de auditorii interni sunt raportate conducătorului instituției publice și structurii de control abilitate, în termen de 3 zile lucrătoare de la constatare.

1.4.7.2. Auditorul intern propune, după caz, suspendarea misiunii de audit public intern în cazul identificării unor iregularități sau posibile prejudicii, cu acordul conducătorului instituției publice care a aprobat misiunea, dacă din analiza preliminară a verificărilor efectuate se estimează că prin continuarea acesteia nu se ating obiectivele de audit intern (limitarea accesului, informații insuficiente ș.a.).

1.4.7.3. Cazurile de iregularități sau posibile prejudicii identificate se cuprind în raportările periodice și anuale.

1.4.8. Structura de audit public intern a CNAS verifică respectarea normelor, instrucțiunilor, precum și a Codului privind conduita etică a auditorului intern la structurile de audit public intern organizate la nivelul CAS.

1.4.8.1. Verificarea respectării normelor, instrucțiunilor, precum și a Codului privind conduita etică a auditorului intern se realizează prin misiuni de evaluare a activității de audit public intern planificate sau ad-hoc.

1.4.8.2. Abaterile de la norme, instrucțiuni sau Codul privind conduita etică a auditorului intern constatate pe timpul misiunilor de evaluare sunt corectate prin formularea de recomandări în cooperare cu conducătorul CAS în cauză”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, pct. 1.4 se modifică și va avea următorul conținut:

1.4. Atribuțiile structurilor implicate în realizarea activității de audit public intern

1.4.1. Atribuțiile DAPI sunt următoarele:

a) elaborează/actualizează normele metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, avizate de Unitatea centrală de armonizare pentru auditul public intern din Ministerul Finanțelor, denumită în continuare UCAAPI, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

b) elaborează/actualizează Carta auditului intern, cu avizul Comitetului de audit intern și al UCAAPI;

c) elaborează proiectul Planului multianual de audit public intern și, pe baza acestuia, proiectul Planului anual de audit public intern, pe care le supune aprobării președintelui CNAS, cu avizul CAI;

d) efectuează activități de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar și control ale CNAS și CAS sunt transparente și sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficiență și eficacitate;

e) efectuează auditul public intern asupra tuturor activităților desfășurate în cadrul CNAS și CAS, cu privire la formarea și utilizarea fondurilor publice, precum și la administrarea patrimoniului public. Direcția de audit public intern auditează, cel puțin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele:

(i) activitățile financiare sau cu implicații financiare desfășurate de entitatea publică din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finanțare externă;

(ii) plățile asumate prin angajamente bugetare și legale, inclusiv din fondurile comunitare;

(iii) administrarea patrimoniului, precum și vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unităților administrativ-teritoriale;

(iv) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unităților administrativ-teritoriale;

(v) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare și stabilire a titlurilor de creanță, precum și a facilităților acordate la încasarea acestora;

(vi) alocarea creditelor bugetare;

(vii) sistemul contabil și fiabilitatea acestuia;

(viii) sistemul de luare a deciziilor;

(ix) sistemele de conducere și control, precum și riscurile asociate unor astfel de sisteme;

(x) sistemele informatice;

f) realizează în bune condiții misiunile dispuse de UCAAPI și cuprinse în planul anual de audit public intern și le raportează în termenele fixate. Modalitatea de planificare, derulare, realizare și raportare respectă în totalitate procedura stabilită de UCAAPI;

g) informează trimestrial, în termen de 10 zile calendaristice de la încheierea trimestrului, UCAAPI despre recomandările neînsușite de către președintele CNAS;

h) raportează periodic către UCAAPI constatările, concluziile și recomandările rezultate din activitatea de audit public intern;

i) valorifică rezultatele activității de audit public intern și raportează președintelui CNAS și UCAAPI, prin raportul anual, cu avizul CAI, despre modul de realizare a obiectivelor DAPI;

j) în cazul identificării unor iregularități sau posibile prejudicii, raportează președintelui CNAS și structurii de control intern abilitate, în termen de 3 zile lucrătoare de la constatare;

k) supune analizei CAI, în vederea emiterii unei opinii, recomandările formulate de auditorii interni, inclusiv cele care nu au fost însușite de președintele CNAS;

l) stabilește criteriile de selectare a instituțiilor publice centrale, în vederea transmiterii scrisorilor de intenție pentru desemnarea auditorilor interni în CAI;

m) elaborează și transmite scrisorile de intenție către instituțiile publice centrale, în vederea selectării auditorilor interni în CAI;

n) stabilește criteriile de selectare a structurilor interne de specialitate în vederea transmiterii scrisorilor de intenție pentru desemnarea specialiștilor în CAI;

o) elaborează și transmite scrisorile de intenție către structurile de specialitate din cadrul CNAS, pentru selectarea în CAI a specialiștilor în domeniu;

p) elaborează documentația prin care se fundamentează propunerile de persoane desemnate pentru CAI, pe baza analizei documentelor primite de la structurile/instituțiile la care s-au comunicat scrisori de intenție;

q) asigură organizarea, păstrarea și arhivarea proceselor- verbale ale ședințelor CAI;

r) asigură secretariatul tehnic al CAI;

s) prelucrează informațiile din Raportul de activitate al CAI și le include în Raportul anual privind activitatea de audit public intern din cadrul CNAS și CAS”.

Normele metodologice specifice privind exercitarea activității de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate – modificări (OPCNAS nr. 388/2021) was last modified: martie 5th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.