Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere – modificări (OMT nr. 1824/2018)

28 dec. 2018
Vizualizari: 1660

Actul modificat

Actul modificator

Sumar

Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora stabilite prin O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 980/2011

(M. Of. nr. 854 și 854 bis din 2 decembrie 2011; cu modif. ult.)

Ordinul ministrului transporturilor (OMT) nr. 1824/2018 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora stabilite prin O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 980/2011  (M. Of. nr. 1060 din 14 decembrie 2018)

 

– modifică: art. 54 alin. (3), art. 54 alin. (7), art. 55 alin. (1), art. 57 alin. (1)-(3), art. 57 alin. (4) pct. (iv), art. 59 alin. (1), art. 59 alin. (1^1) pct. (i), art. 59 alin. (3)-(4), art. 61 alin. (1), art. 67, anexa nr. 18;

– introduce: art. 55 alin. (1^1), art. 57 alin. (4), art. 60 lit. f);

– abrogă: art. 54 alin. (4)-(5) și alin. (10), anexa nr. 19 „Metodologia de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport”.

 

În M. Of. nr. 1060 din 14 decembrie 2018, s-a publicat OMT nr. 1824/2018 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora stabilite prin O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 980/2011.

Astfel, respectivul act normativ aduce unele modificări, dar și completări Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora stabilite prin O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 980/2011 (M. Of. nr. 854 și 854 bis din 2 decembrie 2011; cu modif. ult.).

 

Potrivit uneia dintre modificările aduse Normelor metodologice, Autoritatea Rutieră Română va transmite printr-un canal VPN securizat instituției care operează și gestionează Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale, informațiile referitoare la perioada de deținere neîntreruptă a licenței de traseu/autorizației de transport internațional de către operatorii de transport, din ultimii 5 ani, prin raportare la data de referință, anul de fabricație al vehiculelor deținute de operatorii de transport rutier și valabilitatea certificatului de clasificare pe categorii al autobuzelor dotate cu instalație de aer condiționat.

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora stabilite prin O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere.

 

Art. 54 alin. (3) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

În vechea reglementare, la art. 54, alin. (3) prevedea:

„(3) Autobuzul pentru care s-a emis licența de traseu poate fi înlocuit cu un alt autobuz numai în următoarele situații:

a) la solicitarea motivată a operatorului de transport, alta decât situația de la lit. b);

b) prezintă defecțiuni tehnice”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 54, alin. (3) se modifică și va avea următorul conținut:

„(3) Autobuzul pentru care s-a emis licența de traseu poate fi înlocuit cu un alt autobuz care are aceeași capacitate cu cea prevăzută în programul de transport pentru cursa respectivă și care întrunește cel puțin același punctaj cu al autobuzului, pentru care a fost eliberată licența de traseu”.

 

Art. 54 alin. (4)-(5) și alin. (10) din Normele metodologice (abrogat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 54, alin. (4)-(5) și alin. (10) prevedeau:

„(4) În situația prevăzută la alin. (3) lit. a), înlocuirea unui autobuz cu care operatorul de transport rutier a obținut licențe de traseu pe perioada de valabilitate a programului de transport interjudețean este permisă numai cu un autobuz care are aceeași capacitate cu cea prevăzută în programul de transport pe cursa respectivă și care întrunește cel puțin același punctaj cu al autobuzului în baza căruia a fost eliberată licența de traseu.

(5) În situația prevăzută la alin. (3) lit. b), înlocuirea provizorie a autobuzului se poate face pentru perioade însumând maximum 180 de zile pe an calendaristic, în baza documentului/documentelor eliberat(e) de service-ul auto autorizat. Pe toată durata înlocuirii operatorul de transport rutier va depune copia conformă a licenței comunitare a autobuzului înlocuit la agenția teritorială a Autorității Rutiere Române – A.R.R. emitente, care o va returna acestuia la sfârșitul perioadei de înlocuire.

(…)

(10) Pe perioada de valabilitate a programului de transport interjudețean, un operator de transport rutier poate efectua cursele pentru care deține licențe de traseu cu oricare dintre autobuzele care sunt nominalizate în sistemul informatic al Autorității Rutiere Române – A.R.R. pe aceste curse, cu condiția ca autobuzul să respecte capacitatea prevăzută în programul de transport pe cursa respectivă”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 54, alin. (4)-(5) și alin. (10) se abrogă.

 

Art. 54 alin. (7) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 54, alin. (7) prevedea:

„(7) Înlocuirea autobuzului în cazul prevăzut la alin. (3) lit. a) se face cu notificarea prealabilă a Autorității Rutiere Române – A.R.R. care operează această modificare în sistemul informatic, iar înlocuirea provizorie prevăzută la alin. (3) lit. b) se face de către operatorul de transport rutier, utilizând raportarea on-line accesibilă pe site-ul Autorității Rutiere Române – A.R.R”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 54, alin. (7) se modifică și va avea următorul conținut:

„(7) Operatorul de transport rutier poate face înlocuirea autobuzului cu notificarea prealabilă a Autorității Rutiere Române – A.R.R., utilizând raportarea on-line accesibilă pe site-ul acestei instituții, care operează modificarea în sistemul informatic”.

 

Art. 55 alin. (1) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 55, alin. (1) prevedea:

„(1) Proiectul programului de transport interjudețean se întocmește de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. și se publică conform art. 59 alin. (1). Cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de prima zi prevăzută în calendarul ședinței de atribuire se stabilește forma finală a programului de transport interjudețean, după consultarea organizațiilor patronale reprezentative la nivel național pentru domeniul transporturilor rutiere”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 55, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) Proiectul programului de transport interjudețean se întocmește de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. și se publică conform art. 59 alin. (1). Cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de prima zi prevăzută în calendarul primei ședințe de atribuire se stabilește forma finală a programului de transport interjudețean, care se afișează pe site-ul instituției”.

 

Art. 55 alin. (1^2) din Normele metodologice (introdus prin OMT nr. 1824/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 55, după alin. (1^1) se introduce un nou alineat, alin. (1^2), cu următorul conținut:

„(1^2) De la data de 1 iulie 2019, valabilitatea programului de transport interjudețean este de 60 de luni”.

 

Art. 57 alin. (1) –(3) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 57, alin. (1)-(3) prevedeau:

„(1) Cursele de pe traseele cuprinse în programul de transport interjudețean se atribuie prin Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale, operat de instituția cu atribuții în acest sens conform prevederilor legale, în baza criteriilor de evaluare, solicitantului care întrunește cel mai mare punctaj.

(2) Condițiile care trebuie îndeplinite de către operatorul de transport rutier pentru a-i fi admisă solicitarea de participare la atribuirea electronică a curselor de pe traseele cuprinse în programul de transport interjudețean, punctele acordate pentru vechimea parcului de autobuze și metodologia de calcul pentru punctajul acordat sunt prevăzute în anexa nr. 18.

(3) Instituția care operează și gestionează conform prevederilor legale Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale verifică îndeplinirea condițiilor de admitere a solicitării de participare la atribuirea electronică și aplică metodologia de calcul pentru punctajul acordat operatorilor de transport rutier, în cazul atribuirii curselor de pe traseele cuprinse în programul de transport interjudețean, acestea fiind prevăzute în anexa nr. 18”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 57, alin. (1)-(3) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(1) Cursele de pe traseele cuprinse în programul de transport interjudețean se atribuie solicitantului/solicitanților care obține/obțin cel mai mare punctaj acordat pentru vechimea parcului de autobuze, prin Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale, operat de instituția cu atribuții în acest sens conform prevederilor legale.

(2) Criteriile de evaluare a operatorului de transport rutier care se aplică de instituția care operează conform prevederilor legale Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale sunt prevăzute în anexa nr. 18.

(3) Metodologia de punctare privind criteriile de evaluare care se aplică de instituția care operează și gestionează conform prevederilor legale Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale este prevăzută în anexa nr. 19”.

 

Art. 57 alin. (4) pct. (iv) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 57 alin. (4), pct. (iv) prevedea:

„(4) Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. va transmite printr-un canal VPN securizat instituției care operează și gestionează conform prevederilor legale Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale următoarele informații:

(…)

(iv) anul de fabricație al vehiculelor deținute de operatorii de transport, structura parcului, gradul de confort al autovehiculelor, perioada de deținere neîntreruptă a licenței de traseu de către operatorii de transport, dotarea autobuzelor cu aer condiționat, renunțările operatorilor de transport la licențele de traseu pentru cursele interjudețene, măsurile de retragere a licențelor de traseu pentru cursele interjudețene rămase definitive”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 57 alin. (4), pct. (iv) se modifică și va avea următorul conținut:

„(4) Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. va transmite printr-un canal VPN securizat instituției care operează și gestionează conform prevederilor legale Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale următoarele informații:

(…)

(iv) perioada de deținere neîntreruptă a licenței de traseu/autorizației de transport internațional de către operatorii de transport, din ultimii 5 ani, prin raportare la data de referință, anul de fabricație al vehiculelor deținute de operatorii de transport rutier și valabilitatea certificatului de clasificare pe categorii al autobuzelor dotate cu instalație de aer condiționat”.

 

Art. 57 alin. (5) din Normele metodologice (introdus prin OMT nr. 1824/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 57, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul conținut:

„(5) Direcția transport rutier transmite către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., la solicitarea acesteia, situația operatorilor de transport rutier care au deținut autorizație de transport internațional 3 ani consecutivi în ultimii 5 ani, prin raportare la data de referință”.

 

Art. 59 alin. (1) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 59, alin. (1) prevedea:

„(1) Cu cel puțin 90 de zile înainte de expirarea valabilității programului de transport interjudețean, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. va afișa proiectul de program de transport pe pagina de internet a acesteia, precum și calendarul atribuirii electronice în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 59, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) Cu cel puțin 150 de zile înainte de expirarea valabilității programului de transport interjudețean, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. afișează pe site-ul instituției proiectul de program de transport și calendarul atribuirii electronice în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale”.

 

Art. 59 alin. (1^1) pct. (i) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 59 alin. (1^1), pct. (i) prevedea:

„(1^1) Calendarul unei atribuiri electronice în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale, operat și gestionat de instituția cu atribuții în acest sens conform prevederilor legale, va cuprinde cel puțin următoarele informații:

(i) data introducerii programului de transport interjudețean în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale de către instituția care operează și gestionează acest sistem, care reprezintă data de referință prevăzută la pct. 1 din anexa nr. 19;”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 59 alin. (1^1), pct. (i) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1^1) Calendarul unei atribuiri electronice în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale, operat și gestionat de instituția cu atribuții în acest sens conform prevederilor legale, va cuprinde cel puțin următoarele informații:

(i) data introducerii programului de transport interjudețean în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale de către instituția care operează și gestionează acest sistem, care reprezintă data de referință prevăzută la pct. 5 din anexa nr. 18”.

 

Art. 59 alin. (3)-(4) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 59, alin. (3)-(4) prevedeau:

„(3) Cursele din programul de transport interjudețean care nu au fost solicitate sau atribuite vor face obiectul unei a doua atribuiri prin Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale operat de instituția cu atribuții în acest sens, conform calendarului publicat pe pagina de internet a Autorității Rutiere Române – A.R.R.

(4) Cursele din programul de transport interjudețean care nu au fost solicitate sau atribuite în conformitate cu prevederile alin. (3), vor fi scoase din programul de transport”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 59, alin. (3)-(4) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(3) Cursele de pe traseele cuprinse în programul de transport interjudețean care nu au fost solicitate sau atribuite la prima ședință de atribuire fac obiectul unei a doua ședințeși, după caz, unei a treia ședințe de atribuire prin Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale operat de instituția cu atribuții în acest sens, conform calendarului publicat pe site-ul Autorității Rutiere Române – A.R.R.

(4) Pe perioada de valabilitate a programului de transport interjudețean, în primele 15 zile ale fiecărui trimestru, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. poate acorda cursa prin eliberarea licenței de traseu, fără respectarea prevederilor de la pct. 1 lit. c) din anexa nr. 18, în baza cererii depuse la A.R.R. de oricare solicitant, operator de transport rutier de persoane, în următoarele cazuri: 

a) pentru cursele de pe traseele cuprinse în programul de transport care nu au fost solicitate sau atribuite în conformitate cu prevederile alin. (3);

b) pentru o cursă cuprinsă în programul de transport interjudețean care a fost atribuită in conformitate cu prevederile alin. (3) și la care titularul/toți titularii licenței de traseu a/au renunțat la licență;

c) pentru o cursă cuprinsă în programul de transport interjudețean care a fost atribuită în conformitate cu prevederile alin. (3) și pentru care s-a aplicat măsura retragerii licenței de traseu pentru titular/toți titularii, măsură rămasă definitivă”.

 

Art. 60 lit. f) din Normele metodologice (introdus prin OMT nr. 1824/2018)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 60, după lit. e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul conținut:

„Solicitările depuse de operatorii de transport rutier în Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale vor fi respinse de instituția care operează și gestionează acest sistem conform prevederilor legale, în următoarele cazuri:

(…)

f) când operatorul de transport rutier nu are experiență similară în domeniul transportului de persoane prin servicii regulate, aceasta fiind definită la pct. 2 din anexa nr. 18”.

 

Art. 61 alin. (1) din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 61, alin. (1) prevedea:

„(1) În perioada de valabilitate, programul de transport interjudețean poate fi modificat semestrial de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R în calitate de organism specializat al Ministerului Transporturilor, la datele stabilite de aceasta și publicate pe site-ul propriu, în baza solicitărilor operatorilor de transport rutier deținători de licențe de traseu pentru cursa respectivă, depuse în perioada și conform precizărilor stabilite de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. și publicate pe site-ul propriu, în următoarele cazuri:

a) înlocuirea de autogări în localitățile prevăzute în graficul de circulație, în condițiile asigurării unui decalaj de minimum 30 de minute față de plecările din autogara solicitată pe segmentele comune de traseu care se regăsesc în graficele de circulație aferente altor curse interjudețene;

b) eliminarea de stații/autogări din localitățile de tranzit prevăzute în graficul de circulație în condițiile în care această solicitare nu duce la posibilitatea de deviere a cursei față de parcursul traseului inițial. Eliminarea unei autogări dintr-o localitate de tranzit presupune eliminarea tuturor stațiilor din localitatea respectivă care sunt prevăzute în graficul de circulație;

c) modificarea zilelor din săptămână în care este efectuată cursa și/sau a perioadei de efectuare a cursei într-un an calendaristic în sensul reducerii acestora;

d) reducerea numărului de curse pe un traseu existent în programul de transport interjudețean, numai în cazul în care operatorul de transport rutier nu a depus cerere de renunțare la efectuarea cursei sau nu i s-a aplicat măsura retragerii licenței de traseu pe cursa respectivă;

e) modificarea capacității de transport”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 61, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) În perioada de valabilitate, programul de transport interjudețean poate fi modificat semestrial de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., în calitate de organism specializat al Ministerului Transporturilor, la datele stabilite de aceasta și publicate pe site-ul propriu, în baza unor solicitări ale operatorilor de transport rutier, ale consiliilor locale, ale consiliilor județene sau ale reprezentanților colectivităților locale, depuse în perioada și conform precizărilor stabilite de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. și publicate pe site-ul instituției, în următoarele cazuri: 

a) înlocuirea de autogări în localitățile prevăzute în graficul de circulație;

b) eliminarea de stații/autogări din localitățile de tranzit prevăzute în graficul de circulație în condițiile în care această solicitare nu duce la posibilitatea de deviere a cursei față de parcursul traseului inițial. Eliminarea unei autogări dintr-o localitate de tranzit presupune eliminarea tuturor stațiilor din localitatea respectivă care sunt prevăzute în graficul de circulație;

c) modificarea zilelor din săptămână în care este efectuată cursa și/sau a perioadei de efectuare a cursei într-un an calendaristic în sensul reducerii acestora;

d) modificarea capacității de transport”.

 

Art. 67 din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 67 prevedea:

„Art. 67

(1) Cursele la care au renunțat operatorii de transport rutier sau în cazul cărora măsura de retragere a licenței de traseu a rămas definitivă se atribuie prin Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a traseelor naționale operat de instituția cu atribuții în acest sens, conform calendarului stabilit de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

(2) În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru o cursă, acesta va fi depunctat la următoarele ședințe de atribuire a cursei respective, conform anexei nr. 18.

(3) În cazul în care operatorului de transport rutier i s-a retras licența de traseu pe o cursă, acesta nu va mai putea participa la următoarele ședințe de atribuire a curselor de pe traseul respectiv, o perioadă de 5 ani de la data rămânerii definitive a măsurii de retragere”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 67 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 67

În cazul în care operatorului de transport rutier i s-a retras licența de traseu pentru o cursă sau a renunțat la licența de traseu pentru efectuarea unei curse, acestuia nu i se vor mai acorda curse pe traseul respectiv, pe toată perioada de valabilitate a programului de transport”.

 

Anexa nr. 18 din Normele metodologice (modificat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, anexa nr. 18 prevedea:

„Anexa nr. 18

CRITERIILE DE EVALUARE

a operatorului de transport și punctajele care se

acordă în cazul atribuirii traseelor/curselor interjudețene

1. Vechimea parcului de vehicule:

– Anul de fabricație (AF) este același cu anul atribuirii (AA)- 20 puncte;

– AF = AA – 1 – 20 puncte;

– AF = AA – 2 – 19 puncte;

– AF = AA – 3 – 18 puncte;

– AF = AA – 4 – 17 puncte;

– AF = AA – 5 – 16 puncte;

– AF = AA – 6 – 15 puncte;

– AF = AA – 7 – 14 puncte;

– AF = AA – 8 – 13 puncte;

– AF = AA – 9 – 12 puncte;

– AF = AA – 10 – 11 puncte;

– AF = AA – 11 – 10 puncte;

– AF = AA – 12 – 9 puncte;

– AF = AA – 13 – 8 puncte;

– AF = AA – 14 – 7 puncte;

– AF = AA – 15 – 5 puncte;

– AF = AA – 16 – 0 puncte.

2. În funcție de structura parcului de vehicule utilizat pentru executarea acelei curse sau traseu, se acordă 10 puncte pentru fiecare vehicul aflat în proprietate sau deținut cu contract de leasing.

3. Gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii:

– categoria I – 14 puncte;

– categoria a II-a – 12 puncte;

– categoria a III-a – 9 puncte;

– categoria a IV-a – 5 puncte.

Vehiculele neclasificate nu pot participa la atribuirea traseelor/curselor cuprinse în programul de transport interjudețean.

4. Vechimea neîntreruptă pe traseu:

– 8 ani sau mai mult – 12 puncte;

– 7 ani – 11 puncte;

– 6 ani – 10 puncte;

– 5 ani – 8 puncte;

– 4 ani – 6 puncte;

– 3 ani – 4 puncte;

– 2 ani – 2 puncte;

– 1 an, mai mult de 6 luni – 1 punct.

5. Dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat – 5 puncte.

6. Abrogat.

7. Abrogat.

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru o cursă/traseu, este depunctat cu un punct.

9. Operatorul de transport rutier nu poate participa la atribuirea traseelor/curselor interjudețene, în cazul în care înregistrează obligații restante la bugetul centralizat al statului, conform certificatului de atestare fiscală”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 18 se modifică și va avea următorul conținut:

Anexa nr. 18

Condițiile de admitere a solicitării de participare la atribuirea electronică, punctele acordate pentru vechimea parcului de autobuze și metodologia de calcul pentru punctajul acordat operatorilor de transport rutier în cazul atribuirii curselor de pe traseele cuprinse în programul de transport interjudețean 

1. Condiții de admitere a solicitării de participare la atribuirea electronică, prin raportare la data de referință:

a) operatorul de transport rutier deține copii conforme valabile ale licenței comunitare pentru transport persoane;

b) operatorul de transport rutier nu are datorii la bugetul consolidat al statului;

c )operatorul de transport rutier face dovada experienței similare; 

d) vehiculul care participă la atribuirea electronică are certificatul de clasificare pe categorii în termen de valabilitate;

e) vehiculul care participă la atribuirea electronică este dotat cu instalație de aer condiționat.

2. Prin experiență similară în domeniul transportului de persoane prin servicii regulate, în trafic județean, interjudețeanșiinternațional se înțelege că operatorul de transport rutier a deținut în ultimii 5 ani, prin raportare la data de referință, licență de traseu/autorizație de transport internațional pentru o perioadă neîntreruptă de minimum 3 ani sau există o hotărâre judecătorească definitivă din care să rezulte că operatorul are această experiență similară.

3. Pentru vechimea parcului de autobuze se acordă puncte în funcție de anul de fabricație al autobuzului, după cum urmează:

-Anul de fabricație (AF) este același cu anul atribuirii (AA) – 3 puncte; 

-AF = AA – 1: 3 puncte; 

-AF = AA – 2: 3 puncte; 

-AF = AA – 3: 2 puncte; 

-AF = AA – 4: 2 puncte; 

-AF = AA – 5: 2 puncte; 

-AF = AA – 6: 1 punct; 

-AF = AA – 7: 1 punct; 

-AF = AA – 8: 1 punct; 

-AF = AA – 9: 0 puncte. 

-pentru autobuzele mai vechi de 9 ani se acordă 0 puncte. 

4. Se acordă puncte pentru fiecare autobuz care va fi utilizat la executarea cursei. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. Se va lua în calcul anul de fabricație înscris în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului.

5. Punctajele calculate în funcție de vechimea parcului se raportează la data de referință, care reprezintă prima zi din calendarul atribuirii electronice.

6. Modul în care Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. eliberează licența de traseu șiîntocmește graficul de circulație:

a) în caz de egalitate de puncte la punctajul general, licența de traseu se eliberează fiecărui solicitant, cu graficul de circulație identic;

b) la cererea solicitanților și cu acordul acestora privind modul de efectuare a cursei, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. eliberează licența de traseu fiecărui solicitant, cu graficul de circulație întocmit în mod corespunzător;

c) în cazul în care unul dintre titulari renunță la licența de traseu sau unuia dintre titulari i s-a aplicat măsura retragerii licenței de traseu, măsură rămasă definitivă, ceilalți semnatari ai acordului inițial încheie un nou acord, iar Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. eliberează licența de traseu fiecărui titular, cu graficul de circulație întocmit în mod corespunzător;

d) în cazul prevăzut la lit. c), în lipsa unui acord între titulari, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. modifică graficul de circulație în mod corespunzător, astfel încât acesta să fie identic pentru toți titularii licenței de traseu pentru cursa respectivă. În acest caz graficul de circulație, anexă la licența de traseu, deținut de operatorul de transport pentru cursa respectivă până la data efectuării modificării, devine nul după efectuarea modificării”.

 

Anexa nr. 19 – „Metodologia de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport” din Normele metodologice (abrogat prin OMT nr. 1824/2018)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, anexa nr. 19 – „ Metodologia de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport” prevedea:

„Anexa nr. 19

METODOLOGIA DE PUNCTARE

privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport

  1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare prevăzute la pct. 1-5 și 8, precum și îndeplinirea condiției de participare prevăzute la pct. 9 din anexa nr. 18 la normele metodologice se raportează la data de referință care reprezintă prima zi din calendarul atribuirii electronice.
  2. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 18 la normele metodologice se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea cursei. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. Numărul de ani se stabilește în funcție de anul de fabricație înscris în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a autovehiculului, fără a se lua în considerare luna din an.
  3. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 18 la normele metodologice se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea cursei. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică.
  4. La criteriul nr. 3 din anexa nr. 18 la normele metodologice se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea cursei. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică.
  5. La punctul 4 din anexa nr. 18 la normele metodologice se acordă puncte astfel: se vor lua în considerare ziua, luna și anul de când operatorul de transport rutier a deținut neîntrerupt licența de traseu pentru traseul respectiv până la data de referință.
  6. La criteriul nr. 5 din anexa nr. 18 la normele metodologice se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea cursei; punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică.
  7. Punctajul obținut la criteriile de evaluare 1-5 din anexa nr. 18 la normele metodologice se cumulează, iar din totalul rezultat se scade punctajul aferent criteriului 8 din anexa nr. 18 la normele metodologice.
  8. În cazul în care operatorul de transport rutier nu prezintă dovada că nu are datorii la bugetul local și/sau de stat, nu poate participa la atribuirea traseelor/curselor interjudețene.
  9. În caz de egalitate de puncte la punctajul general, licența de traseu se atribuie operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 18 la normele metodologice, iar în cazul în care egalitatea se menține, operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 din anexa nr. 18 la normele metodologice. În cazul în care egalitatea se menține în continuare, licența de traseu se acordă în mod echitabil solicitanților”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 19 se abrogă.

 

Alte dispoziții

 

Conform art. II, Autoritatea Rutieră Română va duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin, iar acestea se vor aplica exclusiv programelor de transport persoane prin servicii regulate în trafic interjudețean a căror perioadă de valabilitate începe după data de 30 iunie 2019.

Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora stabilite prin O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere – modificări (OMT nr. 1824/2018) was last modified: decembrie 21st, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.