Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi – modificări (H.G. nr. 470/2019)

12 iul. 2019
Vizualizari: 722
Actul modificatActul modificatorSumar

Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi

(M. Of. nr. 891 din 8 decembrie 2014)

H.G. nr. 470/2019 pentru modificarea și completarea Normelor de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi

(M. Of. nr. 571 din 11 iulie 2019)

– modifică: art. 5 lit. d); art. 6; art. 7^1 alin. (2); art. 8 lit. f); art. 22 alin. (1) lit. j) .

– introduce: art. 1 alin. (8).

 

În M. Of. nr. 571 din 11 iulie 2019 s-a publicat H.G. nr. 470/2019 pentru modificarea și completarea Normelor de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi.

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse Normelor de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi.

 

Art. 5 lit. d) din Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 (modificat prin H.G. nr. 470/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 lit. d) prevedea următoarele aspecte:

Art. 5 –Beneficiarul Programului trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții specifice ale Programului:

[…]

d) face dovada cu copia facturii proforme emise de vânzător că autoturismul care se achiziționează în cadrul Programului este nou, este produs în spațiul intracomunitar sau provenit din import, îndeplinește cel puțin cerințele minime ale standardului EURO 5, este achiziționat de la o persoană juridică ce are ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor și are un preț de achiziție care nu depășește suma de 50.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz. Factura proforma emisă de vânzător va conține în mod obligatoriu mențiuni referitoare la faptul că autoturismul care se achiziționează în cadrul Programului este nou, se încadrează în cerințele minime ale standardului EURO 5 și că vânzătorul este o persoană juridică care are ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 lit. d) se modifică și va avea următorul conținut:

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Art. 5 –Beneficiarul Programului trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții specifice ale Programului:

[…]

d) face dovada cu copia facturii proforme emise de vânzător că autoturismul care se achiziționează în cadrul Programului este nou și are un preț de vânzare care se încadrează în limitele prevăzute la art. 2 lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2014, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 88/2015, cu modificările și completările ulterioare, este produs în spațiul intracomunitar sau provenit din import, îndeplinește cel puțin cerințele minime ale standardului EURO 6, după caz, și este achiziționat de la o persoană juridică care are ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor.”

 

Art. 6 din Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 (modificat prin H.G. nr. 470/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 prevedea următoarele aspecte:

„Art. 6 – Persoanele fizice cu vârsta de peste 18 ani la data solicitării finanțării și cu capacitate deplină de exercițiu, care îndeplinesc cumulativ criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 2 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2014, cu modificările și completările ulterioare, și respectă condițiile generale ale Programului, pot beneficia de finanțări destinate achiziționării de autoturisme noi cu un avans de minimum 5%; garanția statului este în procent de maximum 50% din finanțarea garantată.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 6 – Persoanele fizice cu vârsta de minimum 18 ani și capacitate deplină de exercițiu la data solicitării finanțării, care îndeplinesc cumulativ criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 2 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2014, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 88/2015, cu modificările și completările ulterioare, și respectă condițiile generale ale Programului, pot beneficia de finanțări destinate achiziționării de autoturisme noi cu un avans de minimum 5% din prețul de achiziție a autoturismului nou pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din prețul de achiziție a autoturismului nou pentru autoturismele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid și pur electric, în funcție de tipul de autoturism nou care se achiziționează în cadrul Programului. Garanția statului este în procent de maximum 50% din finanțarea acordată.”

 

Art. 7^1 alin. (2) din Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 (modificat prin H.G. nr. 470/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7^1 alin. (2) prevedea următoarele aspecte:

„(2) În cazul garanțiilor solicitate pentru achiziționarea unui autoturism nou în cadrul Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi de către beneficiarul prevăzut la alin. (1), valoarea facilității acordate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național este acceptată pentru justificarea achitării avansului de minimum 5% din prețul de achiziție a autoturismului nou.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7^1 alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) În cazul garanțiilor solicitate pentru achiziționarea unui autoturism nou în cadrul Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi de către beneficiarul prevăzut la alin. (1), valorile facilităților acordate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 661/2017, cu modificările și completările ulterioare, și prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 660/2017, cu modificările și completările ulterioare, respectiv prima de casare, ecobonusul și ecotichetul sunt acceptate pentru justificarea achitării avansului din prețul de achiziție a autoturismului nou, așa cum este prevăzut la art. 2^1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2014, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 88/2015, cu modificările și completările ulterioare.”

 

Art. 8 lit. f) din Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 (modificat prin H.G. nr. 470/2019)

Vechea reglementare 

În vechea reglementare, art. 8 lit. f) prevedea următoarele:

„Art. 8 – Criteriile de eligibilitate pentru finanțatorii care acordă finanțare garantată pentru achiziționarea unui autoturism nou în cadrul Programului sunt următoarele:

[…]

f) solicită un avans de minimum 5% beneficiarilor eligibili, care acoperă diferența dintre prețul de achiziție al autoturismului nou conform facturii proforme și finanțarea garantată;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 8 lit. f) se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 8 – Criteriile de eligibilitate pentru finanțatorii care acordă finanțare garantată pentru achiziționarea unui autoturism nou în cadrul Programului sunt următoarele:

[…]

f) solicită un avans de minimum 5%, 25% sau, după caz, de 30% beneficiarilor eligibili conform art. 2^1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2014, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 88/2015, cu modificările și completările ulterioare, care acoperă diferența dintre prețul de achiziție al autoturismului nou conform facturii proforme și finanțarea garantată;”

 

Art. 22 alin. (1) lit. j) din Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 (modificat prin H.G. nr. 470/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 alin. (1) lit. j) prevedea următoarele aspecte:

„Art. 22 – (1) Cererea de plată se depune de către finanțator în perioada de valabilitate a garanției, ulterior trecerii la restanță a întregii finanțări garantate, după înregistrarea de către beneficiar a cel puțin 60 de zile calendaristice de restanță la plata principalului, împreună cu următoarele documente:

[…]

j) declarația pe propria răspundere a beneficiarului finanțării garantate, din care să rezulte îndeplinirea criteriului de eligibilitate prevăzut la art. 2 lit. b) pct. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2014, cu modificările și completările ulterioare, în original, completată cu cel mult 10 zile înainte de data depunerii solicitării de garantare;”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 alin. (1) lit. j) se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 22 – (1) Cererea de plată se depune de către finanțator în perioada de valabilitate a garanției, ulterior trecerii la restanță a întregii finanțări garantate, după înregistrarea de către beneficiar a cel puțin 60 de zile calendaristice de restanță la plata principalului, împreună cu următoarele documente:

[…]

j) declarația pe propria răspundere a beneficiarului finanțării garantate, din care să rezulte că, la data solicitării creditului garantat, nu a mai deținut în proprietate un autoturism, bun nou, completată cu cel mult 10 zile înainte de data depunerii solicitării de garantare.”

 

Art. 1 alin. (8) din Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 (introdus prin H.G. nr. 470/2019)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 1, după alin. (7) se introduce un nou alineat, alin.(8), cu următorul cuprins:

„(8) Pentru anul 2019, plafonul garanțiilor care pot fi emise potrivit art. 3 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2014, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 88/2015, cu modificările și completările ulterioare, este de 10 milioane lei.”

Normele de aplicare a O.U.G. nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi – modificări (H.G. nr. 470/2019) was last modified: iulie 12th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.