Norme privind diferența CASS

22 iun. 2018
Vizualizari: 1249

Ordinul președintelui ANAF nr. 1.450/2018 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. I și III din O.U.G. nr. 3/2018 privind unele măsuri fiscal-bugetare (M. Of. nr. 507 din 20 iunie 2018, intrare în vigoare: 20 iunie 2018)

Prin acest ordin se pun în aplicare prevederile art. I și III din O.U.G. nr. 3/2018 privind unele măsuri fiscal-bugetare.

1. Competența. Se definește noțiunea de organ fiscal central competent:

a) Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC);
b) administrațiile fiscale pentru contribuabilii mijlocii;
c) administrațiile județene ale finanțelor publice;
d) administrațiile sectoarelor 1-6 ale finanțelor publice;
e) administrația fiscală pentru contribuabili nerezidenți.

2. Sfera de aplicare. Normele aprobate prin acest ordin se aplică persoanelor fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, în baza contractelor individuale de muncă sau a actelor de detașare/suspendare/încetare, aflate în derulare la data de 31 decembrie 2017 și care se încadrează în categoriile de persoane scutite de la plata impozitului pe venit[1] al căror salariu brut lunar a fost majorat cu cel puțin 20% față de nivelul celui din luna decembrie 2017.

Aceste prevederi se aplică, de asemenea:

(i) persoanelor fizice care realizează în România venituri din salarii și asimilate de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene privind securitatea socială și acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, și

(ii) persoanelor fizice care desfășoară activitate în România și obțin venituri din salarii de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanță în România și care datorează CASS în România [art. 168 alin. (2) și alin. (4) C. fisc.].

3. Declararea și verificarea diferențelor de CASS. Sumele deduse de angajatori reprezentând diferența pozitivă între CASS datorat și calculat potrivit Codului fiscal și CASS calculată potrivit formulei de calcul prevăzute de O.G. nr. 3/2018 se vor înscrie în Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate (Formularul 112).

Verificarea modului de determinare a acestor diferențe se face de către organele fiscale pe baza unei analize de risc specifice. În urma acestui proces, se stabilește gradul de risc fiscal pentru contribuabilii supuși analizei, în funcție de care se dispun măsuri privind modul de evaluare, gestionare și tratare a riscurilor stabilite.

4. Transmiterea informațiilor. Se stabilește procedura internă de transmitere zilnică a informațiilor între organul fiscal central competent și Trezoreria Statului.

Se reiterează faptul că, pentru a beneficia de prevederile O.G. nr. 3/2018 pentru veniturile din salarii și asimilate obținute în perioada 1 ianuarie 2018 – 20 iunie 2018 de persoanele fizice menționate mai sus, angajatorii pot depune, până la data de 31 decembrie 2018, declarații rectificative pentru efectuarea regularizării.


[1] Este vorba de următoarele categorii de persoane, conform art. 60 C. fisc.:

– persoane cu handicap fizic grav sau accentuat;
– persoane care desfășoară activități de creare de programe pe calculator;
– persoane care desfășoară activități de cercetare-dezvoltare și inovare;
– persoane care desfășoară activități cu caracter sezonier pe bază de contract individual de muncă pe o perioadă de 12 luni în cursul unui an.

Norme privind diferența CASS was last modified: iunie 22nd, 2018 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: