Normele metodologice pentru organizarea și desfășurarea activităților de tabără de odihnă în centrele de agrement/bazele turistice proprii Ministerului Tineretului și Sportului (OMTS nr. 468/2016)

9 iun. 2016
Vizualizari: 2099

Despre

  • M. Of. nr. 417 din 2 iunie 2016
  • OMTS nr. 468/2016

Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
OMTS nr. 468/2016
(M. Of. nr. 417 din 2 iunie 2016)
Se aprobă Normele metodologice pentru organizarea și desfășurarea activităților de tabără de odihnă, în centrele de agrement/bazele turistice proprii Ministerului Tineretului și Sportului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din ordin

În M. Of. nr. 417 din 2 iunie 2016, a fost publicat Ordinul ministrului tineretului și sportului (OMTS) nr. 468/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru organizarea și desfășurarea activităților de tabără de odihnă în centrele de agrement/bazele turistice proprii Ministerului Tineretului și Sportului.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului Ordin.

Art. 1 din OMTS nr. 468/2016

Art. 1 prevede faptul că se aprobă Normele metodologice pentru organizarea și desfășurarea activităților de tabără de odihnă, în centrele de agrement/bazele turistice proprii Ministerului Tineretului și Sportului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din ordin.

Art. 2 din OMTS nr. 468/2016

Art. 2 stabilește faptul că cu data intrării în vigoare a respectivlui ordin, orice altă dispoziție contrară se abrogă.

Art. 3 din OMTS nr. 468/2016

Art. 3 dispune faptul că Direcția programe și tabere pentru tineret și studenți va comunica prezentul ordin direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Tineretului și Sportului și direcțiilor județene de sport și tineret, respectiv Direcției pentru Sport și Tineret a Municipiului București.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivelor Norme.

Cap. I („Dispoziții generale”)

Cap. I prevede, la art. 1, faptul că taberele pentru copii și tineri sunt activitățile recreativ-educative desfășurate cu precădere în perioada vacanțelor școlare în centrele de agrement aflate în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului, denumit în continuare Minister.

Cap. II („Organizarea taberelor”)

Cap. II, la art. 2, dispune faptul că Direcțiile județene pentru sport și tineret (DJST), respectiv Direcția pentru Sport și Tineret a Municipiului București (DSTMB), denumite în continuare Direcții, organizează activitatea de primire și trimitere a copiilor și tinerilor în centrele de agrement/bazele turistice din rețeaua națională. Activitățile de tabără pentru tineret se desfășoară atât în perioada vacanțelor școlare, cât și în restul anului (evenimente și cazări ocazionale, excursii, minisejururi).

Pentru desfășurarea taberelor sunt absolut necesare următoarele condiții:

a) recomandarea directorului școlii pentru cadrul didactic însoțitor, conform anexei nr. 1;

b) respectarea tarifelor din ofertele direcțiilor județene pentru sport și tineret, respectiv a agenților privați avizați, postate pe site.

Prin excepție: în cazul în care un cadru didactic organizează activități de tabără cu un grup format din elevi ai mai multor unități de învățământ, poate organiza aceste activități în baza delegației, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, emise de către Direcție și a recomandării prealabile a directorului unității de învățământ de care aparține, conform anexei nr. 1.

Art. 3 stabilește faptul că documentul principal de lucru îl reprezintă nota de comandă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 care se depune de către organizatorul grupului, la sediul Direcției. Pentru simplificarea modalității de organizare a taberelor/sejururilor, nota de comandă poate fi transmisă și prin fax sau e-mail.

Art. 4 prevede faptul că în baza notelor de comandă înregistrate, Direcțiile întocmesc cererile de rezervare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, către județul în care s-au solicitat locuri sau către operatorul economic privat acreditat de Minister.

Art. 5 stabilește faptul că după transmiterea cererii de rezervare către prestatori, aceștia au obligația de a transmite în scris confirmarea rezervării, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pentru locurile solicitate de către beneficiar. Adresa de confirmare va fi întocmită de prestatorii de servicii de cazare și masă, în limita locurilor disponibile. Cel târziu la data primei confirmări de rezervare, între Direcția solicitantă și prestator se încheie un Contract-cadru de prestări servicii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, în baza notei de comandă, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

Art. 6 dispune faptul că după încheierea și semnarea reciprocă a contractelor, pot exista ca documente de lucru: cererea de suplimentare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, sau cererea de decomandare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, a locurilor contractate. Aceste cereri vor fi întocmite și transmise de către Direcția care trimite grupul. Aceste documente vor duce la modificarea unora din clauzele contractului de prestări servicii deja încheiat și vor fi atașate la contract.

Art. 7 stabilește faptul că Direcția care trimite grupul va încasa contravaloarea serviciilor solicitate, conform ofertei prestatorului de servicii.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 8 prevede faptul că cadrul didactic însoțitor va depune la sediul Direcției contravaloarea sejurului solicitat (costul serviciilor de cazare și masă, precum și costul serviciilor de tabără, dacă este cazul), împreună cu borderoul centralizator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9. Tabelul va cuprinde numele, prenumele și vârsta copiilor/tinerilor participanți, numele și semnătura conducătorilor de grup, acordul părinților copiilor minori, precum și alte informații relevante cu privire la participanți. În cazul grupurilor informale (copii proveniți din mai multe școli, cadrul didactic însoțitor va fi desemnat de către Direcția care face solicitarea).

Art. 9 dispune faptul că încasarea contravalorii sejurului solicitat se poate face în numerar sau prin ordin de plată, în două sau mai multe tranșe. În cazul anulării locurilor cu mai mult de 15 zile calendaristice înainte de data plecării în tabără, se va restitui cadrului didactic conducător de grup 10% din valoarea serviciilor contractate. Suma de 10% va fi virată către Direcția care primește grupul, în baza facturii emise de aceasta. Excepție fac cazurile de forță majoră, probate de cadrul didactic însoțitor prin documente justificative (buletine medicale etc.).

Art. 10 stabilește faptul că cu două zile înainte de plecarea în tabără, participanții vor efectua vizita medicală la medicul de familie la care sunt înscriși sau la medicul/asistentul medical de la dispensarul școlar și vor obține un aviz epidemiologic care să ateste faptul că elevul este apt din punct de vedere medical pentru a participa la tabără. Aceste documente medicale sunt obligatorii pentru participanții la seriile de tabără și vor fi prezentate la sosirea în centrul de agrement. Totodată, cadrul didactic însoțitor va prezenta la sosirea în centrul de agrement carnetul de sănătate cu analizele medicale anuale efectuate la medicul de medicina muncii sau la medicul de familie (analizele solicitate anual de unitatea de învățământ).

Art. 11 dispune faptul că Direcția care trimite grupul are obligația de a transmite, cu minimum 24 de ore înainte de începerea seriei, formularul de sosire a grupului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10, în centrul de agrement și va instrui conducătorii grupurilor cu privire la „Regulamentul de tabără privind desfășurarea activităților în centrele de agrement din rețeaua Ministerului Tineretului și Sportului”, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12, consemnând instruirea în procesul-verbal prevăzut în anexa nr. 13. Direcțiile care primesc grupurile au obligația de a asigura (în cazul în care se solicită acest lucru în formularul de sosire a grupului) transportul auto dus-întors (gară-centru de agrement), cu mijloace de transport proprii sau prin intermediul unor firme specializate în activități de transport, acestea trebuind să dețină toate licențele și documentele de transport valabile privind transportul de persoane, necesare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Cheltuielile de transport vor fi suportate de către fiecare beneficiar în parte.

Art. 12 stabilește faptul că în ordinea cronologică a desfășurării seriilor de tabără, Direcția care realizează trimiterea va întocmi și îndosaria pentru fiecare grup, în dublu exemplar, următoarele documente: borderou centralizator însoțit de anexa de trimitere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11, delegația cadrului didactic/conducătorului de grup și recomandarea directorului unității de învățământ, regulamentul de tabără. Cadrul didactic/conducătorul de grup va primi, înainte de plecare, de la sediul Direcției câte un exemplar din borderoul centralizator + anexa de trimitere, delegația de trimitere în tabără, precum și regulamentul de tabără semnat de cadrul didactic/conducătorul de grup și de reprezentantul Direcției care a făcut instruirea. Al doilea exemplar al acestor documente se îndosariază la Direcție.

Art. 13 dispune faptul că administratorii centrelor de agrement care primesc grupurile au obligația de a verifica borderoul centralizator și de a completa anexa de trimitere și delegația fiecărui cadru didactic însoțitor/conducător de grup (la terminarea seriei de tabără, administratorul va înmâna conducătorului de grup borderoul centralizator, semnat și ștampilat și anexa de confirmare completată cu numărul exact de participanți). După sosirea grupurilor în centrul de agrement, administratorul va prelucra regulamentul de tabără, având obligația de a-l afișa în locuri vizibile (de exemplu: cantine, intrarea în tabere, holurile spațiilor de cazare etc.). În cazul în care copilul încalcă grav sau în mod repetat regulamentul de tabără, la solicitarea conducătorului de grup, părinții vor avea obligația de a retrage copilul din tabără, contravaloarea taberei nefiind rambursabilă.

Art. 14 prevede faptul că administratorii centrelor de agrement au obligația de a afișa în fiecare spațiu de cazare/servire a mesei/anexe inventarul spațiului respectiv (mobilier, cazarmament etc.). La sosirea grupului, administratorul va efectua împreună cu cadrul didactic/conducătorul de grup predarea-primirea inventarului, urmând ca la plecare să se verifice integritatea bunurilor folosite pe parcursul șederii în tabără.

Art. 15 stabilește faptul că pe parcursul desfășurării taberei, participanții au obligația de a respecta cu strictețe regulamentul de tabără. Daunele produse asupra mijloacelor fixe sau obiectelor de inventar din incinta centrului de agrement vor fi suportate de participanții care au produs prejudiciul. Administratorul centrului de agrement va propune conducerii Direcției încasarea de la conducătorul de grup a contravalorii pagubelor produse.

Art. 16 dispune faptul că personalul sanitar din centrul de agrement va efectua la sosirea grupurilor în centrul de agrement triajul epidemiologic al participanților.

Cap. III („Decontarea taberelor”)

Cap. III, la art. 17, prevede faptul că la întoarcerea din tabără, cadrul didactic însoțitor va depune la sediul Direcției borderoul centralizator + anexa de trimitere primite de la administratorul centrului de agrement și delegația.

Art. 18 dispune faptul că facturile pentru achitarea serviciilor ocazionate de organizarea taberelor vor fi emise de prestator (cel care primește) către Direcția beneficiară (cea care trimite) în baza borderoului centralizator confirmat.

Art. 19 stabilește faptul că după verificarea concordanței dintre factura emisă și borderoul vizat de administrator se va efectua plata către prestator.

Art. 20 prevede faptul că cadrele didactice care conduc grupurile de elevi în tabere beneficiază în condițiile legii de gratuitate la serviciile de cazare și masă, indiferent de numărul de serii de tabără pe care le organizează pe parcursul unui an. De asemenea, cadrul didactic însoțitor beneficiază de gratuitate la cazare și masă pentru copiii proprii/nepoți sau altă persoană la alegere, în centrele de agrement din rețeaua Ministerului.

Art. 21 dispune faptul că anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din respectivele norme metodologice.

Normele metodologice pentru organizarea și desfășurarea activităților de tabără de odihnă în centrele de agrement/bazele turistice proprii Ministerului Tineretului și Sportului (OMTS nr. 468/2016) was last modified: iunie 8th, 2016 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.