Norma ASF nr. 25/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor facultative – modificări (Norma ASF nr. 32/2020)

14 aug. 2020
Vizualizari: 320

Actul modificat

Actul modificatorSumar
Norma ASF nr. 25/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor facultative

 

(M. Of. nr. 6 și 6 bis din 6 ianuarie 2016 cu modif și compl. ult.)

Norma ASF nr. 32/2020 pentru modificarea Normei ASF nr. 25/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor facultative

 

(M. Of. nr. 733 din 13 august 2020)

 

– modifică: art. 27, anexa 10 la „Instrucțiuni de completare și de transmitere a Anexei nr. 10”, numărul curent 6.

În M. Of. nr. 733 din 13 august 2020 s-a publicat Norma ASF nr. 32/ 2020 pentru modificarea Normei ASF nr. 25/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor facultative.

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse respectivei norme.

Art. 27

Vechea reglementare

(1) Conform prevederilor art. 103 alin. (1) din Lege, administratorul transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, la ultima adresă de corespondență comunicată, o scrisoare de informare cu privire la situația activului personal al participantului la data dev 31 decembrie a anului precedent.

(2) Scrisoarea prevăzută la alin. (1) trebuie să conțină minimum de informații, conform anexei nr. 10.

(3) Administratorul este obligat să ia toate măsurile necesare astfel încât să se respecte confidențialitatea informațiilor referitoare la datele personale ale participanților la fondurile de pensii facultative potrivit legislației referitoare la protecția datelor cu caracter personal”.

Noua reglementare

Conform noii reglementări, art. 27 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Conform prevederilor art. 103 alin. (1) din Lege, administratorul transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, în format fizic la ultima adresă de corespondență comunicată sau prin mijloace electronice, o informare cu privire la situația activului personal al participantului la data de 31 decembrie a anului precedent.

(2) Informarea prevăzută la alin. (1) trebuie să conțină minimum de informații conform anexei nr. 10.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(3) Administratorul este obligat să ia toate măsurile necesare astfel încât să se respecte confidențialitatea informațiilor referitoare la datele personale ale participanților la fondul de pensii facultative, potrivit legislației referitoare la protecția datelor cu caracter personal.

(4) Administratorul are obligația de a verifica motivele pentru care informarea anuală a fost returnată/nerecepționată, de a corecta, după caz, informațiile eronate din evidențele proprii și de a retransmite informarea acolo unde constată că a fost transmisă eronat”.

 

Punctul cu nr. 6 de la „Instrucțiuni de completare și de transmitere a Anexei nr. 10”

Vechea reglementare

„Nr. crt.Denumire câmpDescriere câmp
6Instrucțiuni de transmitere1. Acest document se transmite tuturor persoanelor care au calitatea de participant.

2. Responsabilitatea legală referitoare la informarea participanților, precum și la conținutul informării revine administratorului. Obligația de informare anuală a participanților se realizează prin elaborarea scrisorilor de informare și transmiterea acestora către participanți.

3. Administratorul are obligația de a realiza, verifica și autoriza conținutul informărilor anuale către participanți în vederea tipăririi acestora.

4. Transmiterea efectivă a informărilor anuale către participanți (introducerea în plicuri, timbrarea, individualizarea scrisorilor pentru fiecare participant în parte, precum și alte activități conexe) poate fi realizată și prin transmiterea unei scrisori simple prin intermediul unor furnizori autorizați de servicii poștale.

5. Administratorul are obligația de a indica într-un proces verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii poștale care să conțină cel puțin următoarele informații:

a) județul și localitatea;

b) numărul de plicuri;

c) numele complet al fiecărui participant/destinatar în parte.

 6. Comunicarea informării anuale se face la adresa de corespondență a participantului, în termenul prevăzut de prezenta normă.

7. În situația scrisorilor returnate ca urmare a adreselor incomplete sau necorespunzătoare, administratorul are obligația de a le arhiva până la următoarea informare a participanților, constituind mijloc de probă în cazul controalelor efectuate de A.S.F”.

Noua reglementare

La anexa nr. 10, la „Instrucțiuni de completare și de transmitere a Anexei nr. 10, numărul curent 6 va avea următorul cuprins:

„Nr. crt.Denumire câmpDescriere câmp
6Instrucțiuni de transmitere1. Acest document se transmite tuturor persoanelor care au calitatea de participant, în format fizic sau prin mijloace electronice.

2. Responsabilitatea legală referitoare la informarea participanților, precum și la conținutul informării revine administratorului. Obligația de informare anuală a participanților se realizează prin elaborarea informărilor și transmiterea acestora către participanți.

3. Administratorul are obligația de a realiza, verifica și autoriza conținutul informărilor anuale pentru participanți.

4. Transmiterea efectivă a informărilor anuale în format fizic către participanți (introducerea în plicuri, timbrarea, individualizarea scrisorilor pentru fiecare participant în parte, precum și alte activități conexe) poate fi realizată prin intermediul unor furnizori autorizați de servicii poștale.

5. Transmiterea informărilor anuale prin mijloace electronice poate fi realizată doar către participanții care și-au exprimat această opțiune. Transmiterea informării anuale prin mijloace electronice poate fi efectuată de către administrator sau prin intermediul unor furnizori de servicii.

6. În situația în care transmiterea informărilor anuale se face prin intermediul serviciilor poștale, administratorul are obligația de a indica într-un proces-verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii poștale cel puțin următoarele informații:

a) județul și localitatea;

b) numărul de plicuri;

c) numele complet al fiecărui participant/destinatar în parte.

7. În situația în care transmiterea informărilor anuale se face prin mijloace electronice, administratorul are obligația de a indica într-un proces-verbal încheiat cu persoana juridică ce prestează servicii următoarele informații:

a) adresa de e-mail/numărul de telefon/alte mijloace electronice prin care se transmite informarea;

b) numărul de informări transmise prin mijloace electronice;

c) numele complet al fiecărui participant.

8. Comunicarea informării anuale se face în termenul prevăzut de prezenta normă.

9. În situația informărilor returnate ca urmare a adreselor incomplete sau necorespunzătoare, administratorul are obligația de a le arhiva până la următoarea informare a participanților, constituind mijloc de probă în cazul controalelor efectuate de A.S.F”.

Norma ASF nr. 25/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor facultative – modificări (Norma ASF nr. 32/2020) was last modified: august 14th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.