Neconstituționalitate parțială – D.C.C. nr. 359/2022 (M. Of. nr. 964/04.10.2022): Sintagma „sub rezerva cazului prevăzut la alin. (6)” cuprinsă în art. 57 alin. (5) și art. 57 alin. (6) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală

4 oct. 2022
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 82

Decizia CCR

Actul normativSumar
 

D.C.C. nr. 359/2022

(M. Of. nr. 731 din 20 iulie 2022)

 

Art. 100 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor

Neconstituționalitate parțială

 

Original Black Friday pe UJmag.ro!

În M. Of. nr. 964 din 4 octombrie 2022 a fost publicată Decizia Curții Constituționale nr. 359 din 26 mai 2022 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 52 alin. (3), a sintagmei „sub rezerva cazului prevăzut la alin. (6)” cuprinse în art. 57 alin. (5) și ale art. 57 alin. (6) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală.

Astfel, Curtea a stabilit că o parte din respectivele dispoziții sunt neconstituționale.

 

Obiectul sesizării de neconstituționalitate

Obiectul excepției de neconstituționalitate, potrivit încheierilor de sesizare, îl constituie dispozițiile art. 52 alin. (3) și ale art. 57 alin. (5) și (6) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală.

Din motivarea excepției de neconstituționalitate, Curtea observă că autorii acesteia sunt nemulțumiți de dispozițiile art. 52 alin. (3), de sintagma „sub rezerva cazului prevăzut la alin. (6)” cuprinsă în art. 57 alin. (5) și de art. 57 alin. (6) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală.

Dispozițiile criticate au următorul conținut:

Art. 52 alin. (3): „În cazul în care curtea de apel constată că sunt îndeplinite condițiile de extrădare, hotărăște admiterea cererii de extrădare, dispunând totodată menținerea stării de arest provizoriu în vederea extrădării, până la predarea persoanei extrădate, conform art. 57.”;

Art. 57 alin. (5) și (6): „(5) Sub rezerva cazului prevăzut la alin. (6), dacă persoana extrădată nu va fi preluată la data stabilită, ea va putea fi pusă în libertate la expirarea unui termen de 15 zile, socotit de la această dată; acest termen nu va putea fi prelungit decât cel mult cu încă 15 zile.

(6) În caz de forță majoră, care împiedică predarea sau primirea persoanei extrădate, autoritățile române și cele ale statului solicitant se vor pune de acord asupra unei noi date de predare, dispozițiile art. 56 alin. (3) fiind aplicabile.”

 

D.C.C. nr. 359/2022

Prin Decizia nr. 363/2022, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate ridicată în Dosarul nr. 3.360/2/2021 al Curții de Apel București – Secția I penală și Secția a II-a penală și a constatat că sintagma „sub rezerva cazului prevăzut la alin. (6)” cuprinsă în art. 57 alin. (5) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală și dispozițiile art. 57 alin. (6) din același act normativ sunt neconstituționale.

Totodată, Curtea a respins, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate ridicată în aceleași dosare ale acelorași instanțe și constată că dispozițiile art. 52 alin. (3) din Legea nr. 302/2004 sunt constituționale în raport cu criticile formulate.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale
Neconstituționalitate parțială – D.C.C. nr. 359/2022 (M. Of. nr. 964/04.10.2022): Sintagma „sub rezerva cazului prevăzut la alin. (6)” cuprinsă în art. 57 alin. (5) și art. 57 alin. (6) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală was last modified: octombrie 4th, 2022 by Redacția ProLege

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.