Neconstituționalitate (M. Of. nr. 199/12.03.2020): Art. 22 din Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane şi prelevarea organelor şi ţesuturilor de la cadavre în vederea transplantului
Decizia CCR | Actul normativ | Sumar |
D.C.C. nr. 53/2020 (M. Of. nr. 199 din 12 martie 2020) | Legea pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane
| Neconstituționalitate |
În M. Of. nr. 199 din 12 martie 2020 s-a publicat Decizia Curții Constituționale nr. 53/2020 privitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 22 din Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane și prelevarea organelor și țesuturilor de la cadavre în vederea transplantului.
Astfel, Curtea a constatat neconstituționalitatea prevederilor art. 22 din Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane și prelevarea organelor și țesuturilor de la cadavre în vederea transplantului.
Obiectul excepției de neconstituționalitate
Art. 22 din Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane și prelevarea organelor și țesuturilor de la cadavre în vederea transplantului
„Art. 22
Personalul care își desfășoară activitatea în serviciile de anatomie patologică și prosecturi ale spitalelor, precum și personalul disciplinelor universitare de anatomie, de histologie, de anatomie patologică și al catedrei de biologie celulară se încadrează în categoria locurilor de muncă în condiții deosebite de muncă”.
D.C.C. nr. 53/2020
Prin Decizia nr. 53/2020, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate formulată de A.F. și de Ș.-G. D., respectiv de G.B. și de M.G.P. în dosarele nr. 18.623/3/2017 (număr în format vechi 5.740/2017) și nr. 10.835/3/2017 (număr în format vechi 4.148/2017) ale Curții de Apel București – Secția a VII-a pentru cauze privind conflicte de muncă și asigurări sociale și constată că soluția legislativă cuprinsă în art. 22 din Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane și prelevarea organelor și țesuturilor de la cadavre în vederea transplantului, care exclude personalul care desfășoară activitatea de anatomie patologică și prosectură în instituțiile de medicină legală de la încadrarea în categoria locurilor de muncă în condiții deosebite de muncă, este neconstituțională.