Neconstituționalitate (Comunicat CCR): Unele dispoziții din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități
Decizia CCR | Actul normativ | Articol | Sumar |
D.C.C. pronunțată în ședința din 23 ianuarie 2019 | Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități | Art. I pct. 6 [cu referire la art. 5 alin. (1) și alin. (2)], art. I pct. 7 [cu referire la art. 5 alin. (2^2) și (2^3)], art. I pct. 8 [cu referire la art. 5 alin. (6)], art. I pct. 10 [cu referire la art. 6 alin. (2)] și art. I pct. 11 [cu referire la art. 7 alin. (1) lit. e)] | Neconstituționalitate |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), la data de 23 ianuarie 2019, Curtea Constituțională a României s-a reunit pentru a dezbate cu privire la obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, obiecție formulată de Președintele României.
Obiectul controlului de neconstituționalitate
Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități
Prin Decizia pronunțată în ședința din 23 ianuarie 2019, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi în privința dispozițiilor art. I pct. 10 [cu referire la art. 6 alin. (2)] și cu unanimitate de voturi în privința celorlalte texte legale, precum și a legii, în ansamblul său a admis obiecția de neconstituționalitate.
Curtea a constatat că art. I pct. 6 [cu referire la art. 5 alin. (1) și alin. (2)], art. I pct. 7 [cu referire la art. 5 alin. (2^2) și (2^3)], art. I pct. 8 [cu referire la art. 5 alin. (6)], art. I pct. 10 [cu referire la art. 6 alin. (2)] și art. I pct. 11 [cu referire la art. 7 alin. (1) lit. e)] din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități sunt neconstituționale.
Prin aceeași decizie, Curtea a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că art. I pct. 14 [cu referire la art. 9 alin. (2)] din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, precum și legea în ansamblul său, sunt constituționale în raport cu criticile formulate.