Neconstituționalitate (comunicat CCR): obiecții de neconstituționalitate admise – 7 octombrie 2020
Decizia CCR | Actul normativ | Articol | Sumar |
DCC pronunțate în ședința din 7 octombrie 2020 | Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi
Legea privind transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de acțiuni deținut de stat la Societatea Națională „Aeroportul Internațional Timișoara – Traian Vuia” – S.A. din proprietatea privată a statului și din administrarea Ministerului Transporturilor în proprietatea privată și în administrarea Consiliului Județean Timiș și, respectiv, în proprietatea privată și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara
Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 72/2020 pentru suspendarea aplicării prevederilor art. 21 alin. (6) din Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România și instituirea unor măsuri tranzitorii
Legea privind unele măsuri în domeniul fondurilor nerambursabile europene |
în ansamblul lor
art. 30, art. 32 alin. (2), art. 46 alin. (17), art. 56 alin. (4), art. 57 alin. (2) și (3) și ale art. 58 | Neconstituționalitate |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în ziua de 7 octombrie 2020, Curtea Constituțională, în cadrul controlului anterior promulgării, a luat în dezbatere următoarele obiecții de neconstituționalitate:
– Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi
– Legea privind transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de acțiuni deținut de stat la Societatea Națională „Aeroportul Internațional Timișoara – Traian Vuia” – S.A. din proprietatea privată a statului și din administrarea Ministerului Transporturilor în proprietatea privată și în administrarea Consiliului Județean Timiș și, respectiv, în proprietatea privată și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara
– Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 72/2020 pentru suspendarea aplicării prevederilor art. 21 alin. (6) din Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România și instituirea unor măsuri tranzitorii
– Legea privind unele măsuri în domeniul fondurilor nerambursabile europene
DCC pronunțate în ședința din 7 octombrie 2020
În ședința din 7 octombrie 2020, Curtea Constituțională:
– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate (după conexarea celor două sesizări cu același obiect) și a constatat că Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi este neconstituțională, raportat la art. 1 alin. (3) și (5) și art. 141 din Constituție, aceasta fiind adoptată în lipsa solicitării avizului Consiliului Economic și Social;
– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de acțiuni deținut de stat la Societatea Națională „Aeroportul Internațional Timișoara – Traian Vuia” – S.A. din proprietatea privată a statului și din administrarea Ministerului Transporturilor în proprietatea privată și în administrarea Consiliului Județean Timiș și, respectiv, în proprietatea privată și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara este neconstituțională, în ansamblul său;
– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 72/2020 pentru suspendarea aplicării prevederilor art. 21 alin. (6) din Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România și instituirea unor măsuri tranzitorii este neconstituțională, în ansamblul său;
– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate (după conexarea celor două sesizări cu același obiect) și a constatat că dispozițiile art. 30, art. 32 alin. (2), art. 46 alin. (17), art. 56 alin. (4), art. 57 alin. (2) și (3) și ale art. 58 din Legea privind unele măsuri în domeniul fondurilor nerambursabile europene sunt neconstituționale.
În aceeași zi, în cadrul controlului anterior promulgării, cu majoritate de voturi, Curtea a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii este constituțională.
Cu privire la:
– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea art. 435 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal,
– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii camerelor de comerț din România nr.335/2007,
– Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea art. 435 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal,
Curtea Constituțională a amânat dezbaterile pentru data de 11 noiembrie 2020.
– Obiecția de neconstituționalitate a Legii privind protecția consumatorilor împotriva dobânzilor excesive, Curtea Constituțională a amânat pronunțarea pentru data de 18 noiembrie 2020.