Neconstituționalitate (comunicat CCR): obiecții de neconstituționalitate admise – 13 ianuarie 2021
Decizia CCR | Actul normativ | Articol | Sumar |
DCC pronunțate în ședința din 13 ianuarie 2021 | Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 135/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative și stabilirea unor măsuri bugetare
Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 79/2020 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 | art. I pct. 8 și 9
în ansamblul său | Neconstituționalitate |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în ziua de 13 ianuarie 2021, Curtea Constituțională a luat în dezbatere următoarele obiecții de neconstituționalitate:
– dispozițiile art. I pct. 8 și 9 din Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 135/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative și stabilirea unor măsuri bugetare
– Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 79/2020 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011
DCC pronunțate în ședința din 13 ianuarie 2021
În ședința din 13 ianuarie 2021, Curtea Constituțională:
– a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art. I pct. 8 și 9 din Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 135/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative și stabilirea unor măsuri bugetare sunt neconstituționale;
⁎ În aceeași ședință, a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art. I pct. 1-6 din Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 135/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative și stabilirea unor măsuri bugetare sunt constituționale în raport cu criticile formulate.
– a admis sesizarea de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 79/2020 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 este neconstituțională, în ansamblul său, întrucât încalcă principiul bicameralismului.
În aceeași ședință, Curtea a dispus amânarea judecării următoarelor sesizări de neconstituționalitate:
– pentru data de 28 ianuarie 2021:
– obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind aprobarea O.U.G. nr. 31/2020 pentru completarea O.U.G. nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuții pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății;
– obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru modificarea și completarea Legii camerelor de comerț din România nr. 335/2007;
– pentru data de 10 februarie 2021: obiecțiile de neconstituționalitate a Legii privind unele măsuri de regim fiscal derogatoriu aplicabil anumitor terenuri, construcții edificate pe acestea și anumitor activități economice autorizate;
– pentru data de 17 februarie 2021: obiecția de neconstituționalitate a Legii privind aprobarea O.U.G. nr. 168/2020 pentru completarea O.U.G. nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative și pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 37/2020 privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitor.