Neconstituționalitate (comunicat CCR): O.U.G. nr. 25/2020 (modif. L. sănătății nr. 95/2006), O.U.G. nr. 23/2020 (modif. acte normative achiziții publice) ș.a.
Decizia CCR | Actul normativ | Articol | Sumar |
DCC pronunțată în ședința din 2 iunie 2020 | O.U.G. nr. 25/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, precum și a O.U.G. nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate
O.U.G. nr. 23/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizițiilor publice
Legea privind măsurile de protecție a personalului didactic, de conducere, de îndrumare și control din învățământul preuniversitar în îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției | în ansamblul lor | Neconstituționalitate |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), la data de 2 iunie 2020, Curtea Constituțională a luat în dezbatere excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. I pct. l, pct. 2 și pct. 5 din O.U.G. nr. 25/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, precum și a O.U.G. nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, precum și excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. IV pct. 26 din O.U.G. nr. 23/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizițiilor publice, excepții ridicate direct de Avocatul Poporului. De asemenea, în cadrul controlului anterior promulgării, a luat în dezbatere obiecțiile de neconstituționalitate a Legii privind măsurile de protecție a personalului didactic, de conducere, de îndrumare și control din învățământul preuniversitar în îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției.
Obiectul excepției de neconstituționalitate
Prin Decizia pronunțată în ședința din 2 iunie 2020, Curtea Constituțională:
– a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că O.U.G. nr. 25/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, precum și a O.U.G. nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, este neconstituțională, în ansamblul său.
În argumentarea acestei soluții, Curtea a reținut, în esență, că actul normativ supus controlului de constituționalitate a fost adoptat fără respectarea exigențelor legale și constituționale referitoare la solicitarea avizului Consiliului Legislativ.
– a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că O.U.G. nr. 23/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizițiilor publice este neconstituțională, în ansamblul său.
Pentru pronunțarea acestei soluții, Curtea a constatat că actul normativ supus controlului de constituționalitate a fost adoptat cu încălcarea exigențelor legale și constituționale referitoare la solicitarea avizului Consiliului Legislativ și al Consiliului Superior al Magistraturii.
– a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea privind măsurile de protecție a personalului didactic, de conducere, de îndrumare și control din învățământul preuniversitar în îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției este neconstituțională, în ansamblul său.
În argumentarea soluției pronunțate, Curtea a reținut, în esență, că legea supusă controlului de constituționalitate a fost adoptată cu încălcarea principiului bicameralismului.