Neconstituționalitate (Comunicat CCR): Art. unic pct. 3 din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea ANARC
Decizia CCR | Actul normativ | Articol | Sumar |
D.C.C. pronunțată în ședința din 4 iulie 2018 | Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații | Art. unic pct. 3 și 5 | Neconstituționalitate |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în ședința din 4 iulie 2018, Curtea Constituțională s-a reunit pentru a dezbate mai multe excepții și obiecții de neconstituționalitate, printre care și obiecția cu privire la dispozițiilor art. unic pct. 3 și pct. 5 din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, obiecție formulată de Președintele României.
Obiectul obiecției de neconstituționalitate
Art. unic pct. 3 și pct. 5 din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații
În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că sintagmele „cu votul majorității deputaților și senatorilor” din cuprinsul art. unic pct. 3 [cu referire la art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] și al art. unic pct. 5 [cu referire la art. 11 alin. (5^1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 sunt neconstituționale.
Pe de altă parte, cu majoritate de voturi, Curtea a respins, ca inadmisibilă, obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor art.unic pct. 5 [cu referire la art. 11 alin. (5^1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] – cu privire la soluția legislativă care nu prevede o cale de atac împotriva hotărârilor Parlamentului de demitere a conducerii ANCOM – din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017.
În acest sens, Curtea a constatat că hotărârea Parlamentului privind numirea, respectiv demiterea conducerii ANCOM, nu se încadrează în ipotezele prevăzute de Constituție și nu necesită majoritatea absolută sau calificată pentru adoptare, urmând dispozițiile art. 76 alin. (2) din Constituție. Prin urmare, aceasta poate fi adoptată cu votul majorității membrilor prezenți la ședința comună a celor două Camere.
De asemenea, Curtea a constatat că modificările aduse de Parlament art.unic pct. 3 [cu referire la art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] și art.unic pct. 5 [cu referire la art. 11 alin. (5^1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 nu au făcut obiectul cererii de reexaminare, formulate de Președintele României, ceea ce contravine art. 77 alin. (2) din Constituție.
Pentru a vedea respectivul comunicat de presă, dar și alte informații cu privire la deciziile pronunțate de CCR în ședința din 4 iulie 2018, vizitați site-ul oficial (www.ccr.ro).