Neconstituționalitate (Comunicat CCR): Art. unic pct. 3 din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea ANARC

5 iul. 2018
Vizualizari: 583

Decizia CCR

Actul normativArticolSumar
D.C.C. pronunțată în ședința din 4 iulie 2018Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în ComunicațiiArt. unic pct. 3 și 5

Neconstituționalitate

 

Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în ședința din 4 iulie 2018, Curtea Constituțională s-a reunit pentru a dezbate mai multe excepții și obiecții de neconstituționalitate, printre care și obiecția cu privire la dispozițiilor art. unic pct. 3 și pct. 5 din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, obiecție formulată de Președintele României.

 

Obiectul obiecției de neconstituționalitate

 

Art. unic pct. 3 și pct. 5 din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații

 

D.C.C. pronunțată în ședința din 4 iulie 2018

 

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că sintagmele „cu votul majorității deputaților și senatorilor” din cuprinsul art. unic pct. 3 [cu referire la art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] și al art. unic pct. 5 [cu referire la art. 11 alin. (5^1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 sunt neconstituționale. 

 

Pe de altă parte, cu majoritate de voturi, Curtea a respins, ca inadmisibilă, obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor art.unic pct. 5 [cu referire la art. 11 alin. (5^1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] – cu privire la soluția legislativă care nu prevede o cale de atac împotriva hotărârilor Parlamentului de demitere a conducerii ANCOM – din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017.

În acest sens, Curtea a constatat că hotărârea Parlamentului privind numirea, respectiv demiterea conducerii ANCOM, nu se încadrează în ipotezele prevăzute de Constituție și nu necesită majoritatea absolută sau calificată pentru adoptare, urmând dispozițiile art. 76 alin. (2) din Constituție. Prin urmare, aceasta poate fi adoptată cu votul majorității membrilor prezenți la ședința comună a celor două Camere.

De asemenea, Curtea a constatat că modificările aduse de Parlament art.unic pct. 3 [cu referire la art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] și art.unic pct. 5 [cu referire la art. 11 alin. (5^1) din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații] din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 nu au făcut obiectul cererii de reexaminare, formulate de Președintele României, ceea ce contravine art. 77 alin. (2) din Constituție.

 

Pentru a vedea respectivul comunicat de presă, dar și alte informații cu privire la deciziile pronunțate de CCR în ședința din 4 iulie 2018, vizitați site-ul oficial (www.ccr.ro).

Neconstituționalitate (Comunicat CCR): Art. unic pct. 3 din Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea ANARC was last modified: iulie 5th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.