Neconstituționalitate (Comunicat CCR): Art. 350 alin. (1) și sintagma „care constituie mijloace de probă” din cuprinsul art. 350 alin. (3) din Codul de procedură fiscală

30 ian. 2019
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 1757

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Decizia Curții Constituționale

Actul normativArticol

Sumar

D.C.C. pronunțată în ședința din 29 ianuarie 2019

O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscalăArt. 233^1, sintagma „care constituie mijloace de probă

Dispozițiile art. 233^1 alin. (2)-(3) din Codul de procedură fiscală, respectiv ale art. 350 alin. (1) din Codul fiscal, precum și sintagma „care constituie mijloace de probe”, prevăzută de aceleași articole, sunt neconstituționale

Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

Art. 350, sintagma „care constituie mijloace de probă

 

Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), în ședința din 29 ianuarie 2019, CCR s-a reunit pentru a dezbate mai multe sesizări de neconstituționalitate, între care și excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 233^1 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală și ale art. 350 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, respectiv a sintagmei „care constituie mijloace de probă”, prevăzută la art. 233^1 alin. (5) din O.G. nr. 92/2003 cu referire la alin. (2)-(3), precum și la art. 350 alin. (3) din Legea nr. 207/2015, cu referire la alin. (1)  al articolului din același act normativ.

 

Obiectul excepției de neconstituționalitate

 

Art. 233^1 (Colaborarea cu organele de urmărire penală)din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală

„(1) În situația în care sunt date sau indicii temeinice cu privire la pregătirea sau săvârșirea unor infracțiuni ce vizează bunuri prevăzute la art. 135 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, ce intră în sfera de aplicare a accizei, organele de urmărire penală pot efectua activități de constatare, cercetare și conservare de probe.

(2) În situația prevăzută la alin. (1) organele de urmărire penală solicită de îndată organelor cu atribuții de control din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală efectuarea de verificări fiscale conform obiectivelor stabilite.

(3) La solicitarea organelor de urmărire penală, când există pericol de dispariție a unor mijloace de probă sau de schimbare a unei situații de fapt și este necesară lămurirea urgentă a unor fapte sau împrejurări ale cauzei, personalul desemnat din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală efectuează verificări fiscale.

(4) În cazuri temeinic justificate, după începerea urmăririi penale, cu avizul procurorului, poate fi solicitată Agenției Naționale de Administrare Fiscală efectuarea de verificări fiscale, conform obiectivelor stabilite.

(5) Rezultatul verificărilor prevăzute la alin. (2)-(4) se consemnează în procese-verbale, care constituie mijloace de probă. Procesele-verbale nu constituie titlu de creanță fiscală în înțelesul art. 110”.

 

Art. 350 („Colaborarea cu organele de urmărire penală”) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

„(1) La solicitarea organelor de urmărire penală, când există pericol de dispariție a unor mijloace de probă sau de schimbare a unei situații de fapt și este necesară lămurirea urgentă a unor fapte sau împrejurări ale cauzei, personalul desemnat din cadrul ANAF efectuează controale fiscale.

(2) În cazuri temeinic justificate, după începerea urmăririi penale, cu avizul procurorului, poate fi solicitată ANAF efectuarea de controale fiscale, conform obiectivelor stabilite.

(3) Rezultatul controalelor prevăzute la alin. (1) și (2) se consemnează în procese-verbale, care constituie mijloace de probă. Procesele-verbale nu constituie titlu de creanță fiscală în sensul prezentului cod”.

 

D.C.C. pronunțată în ședința din 29 ianuarie 2019

 

Prin Decizia pronunțată în ședința din 29 ianuarie 2019, Curtea Constituțională unanimitate de  voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că:

dispozițiile art. 233^1 alin. (2) și alin. (3) din O.G. nr. 92/2003 și ale art. 350 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 sunt neconstituționale;

– sintagma „care constituie mijloace de probă” din cuprinsul art. 233^1 alin. (5) din O.G. nr. 92/2003 cu referire la alin. (2) și alin. (3) din același articol este neconstituțională;

– sintagma „care constituie mijloace de probă” din cuprinsul art. 350 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 cu referire la alin. (1)  din același articol este  neconstituțională.

 

Pe de altă parte, Curtea a respins ca inadmisibilă, respectiv neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate a:

– dispozițiilor art. 233^1 alin. (1) din O.G. nr. 92/2003;

– dispozițiilor art. 233^1 alin. (4) din O.G. nr. 92/2003 și ale art. 350 alin. (2) din Legea nr. 207/2015.

 

Sursa informației

Neconstituționalitate (Comunicat CCR): Art. 350 alin. (1) și sintagma „care constituie mijloace de probă” din cuprinsul art. 350 alin. (3) din Codul de procedură fiscală was last modified: ianuarie 30th, 2019 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter