Normele metodologice de aplicare a legii privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă – modificări (H.G. nr. 133/2016)

11 mart. 2016
Vizualizari: 3673
Art. 51 din Norme (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 51 stabilea faptul că prin sintagma contribuții de asigurări sociale datorate de angajatori, aferente acestuia, prevăzută la art. 79 alin. (2) lit. b) din lege, se înțelege contribuția de asigurări sociale, contribuția de asigurări pentru șomaj, contribuția de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, contribuția pentru asigurări sociale de sănătate, inclusiv contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate datorate de angajatori care se calculează la valoarea indicatorului social de referință în vigoare în luna pentru care se face plata.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 51 dispune:

„(1) Prin sintagma «contribuțiile de asigurări sociale datorate de angajatori, aferente acestuia», prevăzută la art. 772 alin. (2) lit. b) din lege, se înțelege contribuția de asigurări sociale de stat, contribuția de asigurări pentru șomaj, contribuția de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, contribuția pentru asigurări sociale de sănătate, inclusiv contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate datorate de angajatori, contribuția datorată de angajator la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, care se calculează la valoarea indicatorului social de referință în vigoare în luna în care se încheie contractul de finanțare prevăzut la art. 49 alin. (1).

(2) Cotele contribuțiilor de asigurări sociale prevăzute la alin. (1) sunt cele în vigoare în luna în care se încheie contractul de finanțare prevăzut la art. 49 alin. (1)”.

 
Anexa nr. 14 din Norme (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Anexa nr. 14Abrogat.

 

Modificarea Procedurilor

Vom prezenta, în continuare, modificările aduse Procedurilor prin H.G. nr. 133/2016.

Art. 81 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 81 stabilea faptul că subvenționarea locurilor de muncă potrivit art. 78 din lege este forma de stimulare adresată angajatorilor, prin care se realizează finanțarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj și din alte surse, alocate conform prevederilor legale, a cheltuielilor cu forța de muncă în cuantumul prevăzut la art. 79 alin. (2) din lege.

În continuare, este prevăzut faptul că cheltuielile prevăzute la alin. (1) sunt efectuate în cadrul realizării programelor de ocupare temporară a forței de muncă din rândul șomerilor, pentru activități care au ca scop dezvoltarea comunităților locale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 81 dispune:

„(1) Subvenționarea locurilor de muncă potrivit art. 771 din lege este forma de stimulare adresată angajatorilor, prin care se realizează finanțarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj și din alte surse, alocate conform prevederilor legale, a cheltuielilor cu forța de muncă, în cuantumul prevăzut la art. 772 alin. (2) din lege.

(2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1), în situația în care finanțarea se asigură din bugetul asigurărilor pentru șomaj, sunt efectuate în cadrul realizării programelor de ocupare temporară a forței de muncă din rândul șomerilor pentru executarea de lucrări și activități de interes pentru comunitățile locale”.

 
Art. 82 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 82 prevedea faptul că beneficiarii subvențiilor prevăzute la art. 78 din lege sunt angajatorii care încadrează persoane neocupate, înregistrate la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizație de șomaj.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 82 stabilește: „Beneficiarii subvențiilor prevăzute la art. 771 din lege sunt angajatorii care încadrează persoane neocupate, înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizație de șomaj”.

 
Art. 83 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 83 stabilea faptul că activitățile care pot fi subvenționate din sursele prevăzute la art. 78 din lege sunt desfășurate de autorități publice locale sau de angajatori în baza contractelor încheiate cu autoritățile administrației publice locale cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 83 dispune:

„(1) Serviciile și activitățile care pot fi subvenționate din sursele prevăzute la art. 771 din lege sunt serviciile prevăzute la art. 771 alin. (2) din lege și activitățile prevăzute la art. 48 alin. (4) din norme.

(2) Serviciile și activitățile prevăzute la alin. (1), în situația în care finanțarea se asigură din bugetul asigurărilor pentru șomaj, sunt prestate de către angajatorii prevăzuți la art. 49 alin. (1) din norme, în baza contractelor încheiate de către aceștia cu autoritățile administrației publice locale cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice”.

 
Art. 86 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 86 stabilea faptul că pentru a putea beneficia de subvenționarea locurilor de muncă din bugetul asigurărilor pentru șomaj prin prestarea unei activități în scopul dezvoltării comunității locale, angajatorii trebuie să facă, după caz, dovada că:

a) au prevăzut în statut, respectiv în actul de înființare, activitatea respectivă;
b) sunt acreditați/autorizați, în condițiile legii, pentru derularea activității respective;
c) li s-au atribuit contractele de către autoritățile administrației publice locale cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 86 dispune:

Pentru a putea beneficia de subvenționarea locurilor de muncă din bugetul asigurărilor pentru șomaj prin prestarea unui serviciu sau a unei activități prevăzute la art. 83 alin. (1), angajatorii trebuie să facă, după caz, dovada că:

a) au prevăzut în statut, respectiv în actul de înființare activitatea respectivă;
b) sunt acreditați/autorizați, în condițiile legii, pentru derularea activității respective și acreditarea/autorizarea respectivă nu este suspendată, retrasă sau încetată;
c) li s-au atribuit contractele de către autoritățile administrației publice locale cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice”.

 
Art. 861 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 861 dispunea faptul că acordarea măsurii de sprijin prevăzute la art. 78 din lege, în situația în care aceasta este de natura ajutorului de minimis, se face cu respectarea reglementărilor aplicabile în domeniul ajutorului de minimis, în baza schemei de ajutor de minimis, elaborată cu respectarea reglementărilor în domeniu, instituită prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, care se publică în Monitorul Oficial al României.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 861 prevede: „Acordarea măsurii de sprijin prevăzute la art. 771 din lege, a cărei finanțare se asigură din bugetul asigurărilor pentru șomaj, se face cu respectarea prevederilor art. 95 alin. (12) și (3) din lege și a reglementărilor aplicabile în domeniul ajutorului de minimis”.

 
Art. 87 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 87 stabilea faptul că programele de ocupare temporară a forței de muncă din rândul șomerilor, denumite în continuare programe de ocupare, se întocmesc anual de agențiile pentru ocuparea forței de muncă și se prezintă, pentru aprobare, la consiliile locale comunale, orășenești și ale sectoarelor municipiului București, precum și la consiliile județene, respectiv la Consiliul General al Municipiului București, ca autorități publice deliberative din localitățile și județele pentru care acestea au fost elaborate.

În continuare, este prevăzut faptul că programele de ocupare anuale transmise de agențiile pentru ocuparea forței de muncă cuprind numărul de locuri de muncă ce pot fi subvenționate în anul respectiv luând în considerare suma alocată prin buget cu această destinație, precum și perioada de încadrare în muncă a forței de muncă din rândul șomerilor, de maximum 12 luni.

De asemenea, odată cu aprobarea programelor de ocupare de către autoritățile administrației publice prevăzute la alin. (1) se împuternicește primarul sau, după caz, președintele consiliului județean să repartizeze, în limita numărului de persoane prevăzute în programul de ocupare, locurile de muncă subvenționate, pe lucrări și activități pentru dezvoltarea comunității locale respective, și să le distribuie angajatorilor care le organizează, după caz, pe baza contractelor atribuite cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 87 dispune următoarele:

(1) Programele de ocupare temporară a forței de muncă din rândul șomerilor, prevăzute la art. 81 alin. (2), denumite în continuare programe de ocupare, se întocmesc anual de agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București și se prezintă, pentru aprobare, consiliilor locale comunale, orășenești și ale sectoarelor municipiului București sau, după caz, consiliilor județene, respectiv Consiliului General al Municipiului București, ca autorități publice deliberative din localitățile și județele pentru care acestea au fost elaborate.

(2) Programele de ocupare anuale transmise de agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București cuprind numărul de locuri de muncă ce pot fi subvenționate din bugetul asigurărilor pentru șomaj în anul respectiv, luând în considerare suma alocată prin buget cu această destinație, precum și perioada de încadrare în muncă a forței de muncă din rândul șomerilor, de maximum 12 luni.

(3) Odată cu aprobarea programelor de ocupare de către autoritățile administrației publice prevăzute la alin. (1), se împuternicește primarul sau, după caz, președintele consiliului județean să repartizeze, în limita numărului de persoane prevăzute în programul de ocupare, locurile de muncă subvenționate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, pe servicii și activități din cele prevăzute la art. 83 alin. (1), și să le distribuie angajatorilor care le organizează, pe baza contractelor atribuite cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice”.

 
Art. 88 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 88 dispunea faptul că angajatorii care doresc să presteze activități pentru dezvoltarea comunităților locale vor depune propunerile lor la primarul localității sau, după caz, la președintele consiliului județean, în scopul atribuirii contractelor cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice, precum și al aprobării pentru repartizarea unui număr de locuri de muncă subvenționate din bugetul asigurărilor pentru șomaj.

În continuare, este prevăzut faptul că propunerile angajatorilor vor conține în mod expres necesarul de forță de muncă structurat pe ocupații sau meserii, calificări și niveluri de pregătire.

De asemenea, primarul sau, după caz, președintele consiliului județean, respectiv primarul general al municipiului București, aprobă repartizarea locurilor de muncă subvenționate.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 88 dispune următoarele:

„(1) Angajatorii care doresc să presteze servicii și activități din cele prevăzute la art. 83 alin. (1) vor depune propunerile lor la primarul localității sau, după caz, la președintele consiliului județean, în scopul atribuirii contractelor cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achizițiile publice, precum și al aprobării pentru repartizarea unui număr de locuri de muncă subvenționate din bugetul asigurărilor pentru șomaj.
(2) Propunerile angajatorilor vor conține în mod expres necesarul de forță de muncă structurat pe ocupații sau meserii, calificări și niveluri de pregătire.
(3) Primarul sau, după caz, președintele consiliului județean, respectiv primarul general al municipiului București aprobă repartizarea locurilor de muncă subvenționate din bugetul asigurărilor pentru șomaj”.

 
Art. 89 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 89 dispunea faptul că după aprobarea dată pentru repartizarea numărului de locuri de muncă subvenționate pe angajatori, primarul sau, după caz, președintele consiliului județean, respectiv primarul general al municipiului București, comunică agenției pentru ocuparea forței de muncă numărul de locuri de muncă aprobat, pe fiecare angajator, și durata pe care urmează să fie încadrate în muncă persoanele din rândul șomerilor și solicită subvenționarea acestora din bugetul asigurărilor pentru șomaj.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 89 dispune: „După aprobarea dată pentru repartizarea numărului de locuri de muncă subvenționate din bugetul asigurărilor pentru șomaj pe angajatori, primarul sau, după caz, președintele consiliului județean, respectiv primarul general al municipiului București comunică agenției pentru ocuparea forței de muncă județene sau a municipiului București numărul de locuri de muncă aprobat, pe fiecare angajator, și durata pe care urmează să fie încadrate în muncă persoanele din rândul șomerilor și solicită subvenționarea acestora din bugetul asigurărilor pentru șomaj”.

 
Art. 90 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 90 prevedea faptul că în urma primirii comunicării și a solicitării de subvenționare, prevăzută la art. 89, agențiile pentru ocuparea forței de muncă vor media și vor repartiza șomeri, în vederea încadrării în muncă, la angajatorii care au obținut aprobarea prevăzută la art. 88 alin. (1), în limita locurilor din programul de ocupare.

În continuare, se stabilește faptul că după selecția și încadrarea în muncă a persoanelor repartizate de agenția pentru ocuparea forței de muncă angajatorul va încheia cu aceasta o convenție în condițiile prevăzute la art. 49 alin. (1) din norme.

De asemenea, în situația în care din rândul persoanelor încadrate în muncă, pentru care a fost încheiată convenția prevăzută la alin. (2), există persoane ale căror raporturi de muncă încetează, în condițiile legii, înainte de expirarea duratei pentru care au fost încadrate în muncă, angajatorul poate încadra în muncă alte persoane din rândul șomerilor înregistrați în evidențele agenției pentru ocuparea forței de muncă, cu condiția ca durata pentru care sunt încheiate contractele individuale de muncă ale acestora să nu fie mai mare decât perioada cuprinsă între data încetării raporturilor de muncă și data expirării duratei pentru care au fost încadrate în muncă persoanele ale căror raporturi de muncă au încetat.

În fine, contractele individuale de muncă pe durată determinată ale persoanelor încadrate în muncă în condițiile alin. (3), în copie, se anexează la actul adițional încheiat la convenția prevăzută la alin. (2).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 90 dispune următoarele:

„(1) În urma primirii comunicării și a solicitării de subvenționare, prevăzute la art. 89, agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București vor media și vor repartiza șomeri, în vederea încadrării în muncă, la angajatorii care au obținut aprobarea prevăzută la art. 88 alin. (1), în limita locurilor din programul de ocupare.
(2) După selecția și încadrarea în muncă a persoanelor repartizate de agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București, angajatorul va încheia cu aceasta un contract de finanțare în condițiile prevăzute la art. 49 alin. (1) din norme.
(3) În situația în care din rândul persoanelor încadrate în muncă, pentru care a fost încheiat contractul de finanțare prevăzut la art. 49 alin. (1), există persoane ale căror raporturi de muncă încetează, în condițiile legii, înainte de expirarea duratei pentru care au fost încadrate în muncă, angajatorul poate încadra în muncă alte persoane din rândul șomerilor înregistrați în evidențele agenției pentru ocuparea forței de muncă, în condițiile art. 50 alin. (4) și (5) din norme”.

 
Art. 91 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 91 dispunea faptul că subvențiile locurilor de muncă prevăzute la art. 79 alin. (2) din lege se acordă angajatorilor pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru fiecare persoană încadrată cu contract individual de muncă din rândul șomerilor, și proporțional cu timpul efectiv lucrat.

În continuare, este prevăzut faptul că subvențiile se acordă și pentru perioadele în care persoana se află în concediu de odihnă.

De asemenea, valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă, avut în vedere la acordarea subvențiilor, este valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare în luna pentru care se face plata.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 91 stabilește următoarele:

„(1) Subvențiile prevăzute la art. 772 alin. (2) din lege se acordă angajatorilor pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru fiecare persoană încadrată cu contract individual de muncă din rândul șomerilor și proporțional cu timpul efectiv lucrat.
(2) Subvențiile se acordă și pentru perioadele în care persoana se află în concediu de odihnă.
(3) Valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă, avut în vedere la acordarea subvențiilor, este valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare în luna în care se încheie contractul de finanțare prevăzut la art. 49 alin. (1) din norme.
(4) Cotele contribuțiilor de asigurări sociale sunt cele în vigoare în luna în care se încheie contractul de finanțare prevăzut la art. 49 alin. (1) din norme”.

 
Art. 92 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 92 stabilea faptul că pentru finanțarea cheltuielilor cu forța de muncă încadrată din rândul șomerilor angajatorii vor depune lunar la primar sau, după caz, la președintele consiliului județean ori la primarul general al municipiului București următoarele documente:

a) cerere de finanțare;
b) statele de plată, care să prevadă distinct drepturile salariale ale persoanelor pentru care se acordă subvenția din bugetul asigurărilor pentru șomaj, acordată potrivit art. 79 din lege, iar în perioada 1 noiembrie – 31 martie să prevadă și contribuțiile de asigurări sociale datorate de angajator pentru persoanele respective, calculate la valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare în luna pentru care se face plata.
c) raport tehnic privind execuția lucrării.
d) un raport financiar privind contravaloarea lucrărilor efectuate în luna respectivă.

De asemenea, cererea de finanțare, raportul tehnic privind execuția lucrării și raportul financiar se depun de angajator la autoritatea administrației publice locale până la data de 3 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea, iar statele de plată se depun până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 92 dispune următoarele:

(1) Pentru finanțarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj a cheltuielilor cu forța de muncă încadrată din rândul șomerilor, angajatorii vor depune lunar la primar sau, după caz, la președintele consiliului județean ori la primarul general al municipiului București următoarele documente:
a) cerere de finanțare;
b) statele de plată, care să prevadă distinct drepturile salariale ale persoanelor pentru care se acordă subvenția din bugetul asigurărilor pentru șomaj, acordată potrivit art. 772 din lege, iar în perioada 1 noiembrie – 31 martie să prevadă și contribuțiile de asigurări sociale datorate de angajator pentru persoanele respective, calculate la valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă și a cotelor de contribuții în vigoare în luna în care se încheie contractul de finanțare prevăzut la art. 49 alin. (1) din norme;
c) raport tehnic privind execuția lucrării, respectiv prestarea serviciului sau a activității;
d) un raport financiar privind contravaloarea lucrărilor efectuate, respectiv a serviciului sau activității prestate în luna respectivă.

(2) Cererea de finanțare, raportul tehnic și raportul financiar se depun de angajator la autoritatea administrației publice locale până la data de 3 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea, iar statele de plată se depun până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea”.

 
Art. 93 din Proceduri (modificate prin H.G. nr. 133/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 93 stabilea faptul că primarul sau, după caz, președintele consiliului județean ori primarul general al municipiului București avizează cererile de finanțare, iar angajatorii le depun împreună cu o copie de pe raportul tehnic privind execuția lucrării și cu raportul financiar, cel mai târziu până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea, la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București.

În continuare, este prevăzut faptul că până cel mai târziu la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea, angajatorii vor depune la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București copii de pe statele de plată semnate.

De asemena, autoritatea administrației publice locale va depune la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București solicitarea pentru acordarea subvenției prevăzute la art. 79 alin. (2) din lege, cel mai târziu până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea.

În fine, este prevăzut faptul că Agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București va vira angajatorilor sumele aferente subvențiilor cel târziu până la data de 10 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 93 dispune următoarele:

„(1) Primarul sau, după caz, președintele consiliului județean ori primarul general al municipiului București avizează cererile de finanțare, iar angajatorii, în situația în care finanțarea se asigură din bugetul asigurărilor pentru șomaj, le depun împreună cu o copie de pe raportul tehnic și cu raportul financiar, cel mai târziu până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea, la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București.
(2) Până cel mai târziu la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea, angajatorii vor depune la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București copii de pe statele de plată semnate.
(3) Autoritatea administrației publice locale va depune la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București solicitarea pentru acordarea subvenției prevăzute la art. 772 alin. (2) din lege, susținută din bugetul asigurărilor pentru șomaj, cel mai târziu până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea.
(4) Agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București va vira angajatorilor sumele aferente subvențiilor susținute din bugetul asigurărilor pentru șomaj cel târziu până la data de 10 a lunii următoare celei pentru care se solicită finanțarea”.

 
ISTORIC

Act modificatActe modificatoare
Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002
(M. Of. nr. 181 din 18 martie 2002; cu modif. ult.)
Rectificare M. Of. nr. 337/2002
(M. Of. nr. 337 din 21 mai 2002)
H.G. nr. 1.089/2002
(M. Of. nr. 741 din 10 octombrie 2002 )
H.G. nr. 934/2004
(M. Of. nr. 558 din 23 iunie 2004)
H.G. nr. 1.859/2005
(M. Of. nr. 54 din 20 ianuarie 2006)
H.G. nr. 312/2006
(M. Of. nr. 235 din 15 martie 2006)
H.G. nr. 149/2008
(M. Of. nr. 126 din 18 februarie 2008)
H.G. nr. 449/2009
(M. Of. nr. 285 din 30 aprilie 2009)
O.U.G. nr. 117/2010
(M. Of. nr. 891 din 30 decembrie 2010)
H.G. nr. 113/2011
(M. Of. nr. 133 din 22 februarie 2011)
H.G. nr. 119/2014
(M. Of. nr. 197 din 20 martie 2014)
H.G. nr. 133/2016
(M. Of. nr. 172 din data de 8 martie 2016)

 

Act modificatActe modificatoare
Procedurile privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă, modalitățile de finanțare și instrucțiunile de implementare a acestora
(M. Of. nr. 310 din 10 mai 2002; cu modif. ult.)
H.G. nr. 1.091/2002
(M. Of. nr. 741 din 10 octombrie 2002)
H.G. nr. 937/2004
(M. Of. nr. 558 din 23 iunie 2004)
H.G. nr. 410/2005
(M. Of. nr. 406 din 13 mai 2005)
H.G. nr. 1.860/2005
(M. Of. nr. 31 din 13 ianuarie 2006)
H.G. nr. 449/2009
(M. Of. nr. 285 din 30 aprilie 2009)
H.G. nr. 113/2011
(M. Of. nr. 133 din 22 februarie 2011)
H.G. nr. 1.073/2014
(M. Of. nr. 908 din 15 decembrie 2014)
H.G. nr. 133/2016
(M. Of. nr. 172 din data de 8 martie 2016)

 

Normele metodologice de aplicare a legii privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă – modificări (H.G. nr. 133/2016) was last modified: martie 10th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.