Modificarea și completarea unor acte normative în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, precum și a unor dispoziții în materia concediilor, asigurărilor și indemnizațiilor medicale (OMSPCNAS nr. 2231/2020)

31 dec. 2020
Vizualizari: 222

Actul modificat

Actul modificator

Modificări

OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. IV alin. (2) și (5) din O.U.G. nr. 180/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, a O.U.G. nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, precum și pentru stabilirea unor măsuri cu privire la acordarea concediilor medicale

(M. Of. nr. 998 din 28 octombrie 2020)

Ordinul  ministrului sănătății și președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (OMSPCNAS)  nr. 2231/2020 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.822/1.105/2020 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. IV alin. (2) și (5) din O.U.G. nr. 180/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, a O.U.G. nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, precum și pentru stabilirea unor măsuri cu privire la acordarea concediilor medicale

(M. Of. nr. 1299 din 28 decembrie 2020)

– introduce: anexa nr. 1 art. 2 alin. (2), anexa nr. 1 art. 6 alin. (2), anexa nr. 1 art. 8 lit. a)-b), lit. f) și lit. h), anexa nr. 1 art. 10, anexa nr. 2 art. 2, anexa nr. 2 art. 3, anexa nr. 2 art. 5 alin. (1) lit. a)-b), lit. f) și lit. h), anexa nr. 2 art. 9 alin. (1), anexa nr. 2 art. 11, anexa nr. 2 art. 12, anexa nr. 2 art. 13, anexa nr. 2 art. 14 alin. (2);

– introduce: anexa nr. 1 art. 3
^1, anexa nr. 1 art. 8^1, anexa nr. 2 art. 5 alin. (3), anexa nr. 2 art. 8^1;

– abrogă: anexa nr. 2 cap. XII „Alte clauze”.

 

În M. Of. nr. 1299 din 20 noiembrie 2020 s-a publicat OMSPCNAS nr. 2231/2020 privind modificarea și completarea OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. IV alin. (2) și (5) din O.U.G. nr. 180/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, a O.U.G. nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, precum și pentru stabilirea unor măsuri cu privire la acordarea concediilor medicale.

Astfel, prin respectivul act normativ se aduc unele modificări și completări OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. IV alin. (2) și (5) din O.U.G. nr. 180/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, a O.U.G. nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, precum și pentru stabilirea unor măsuri cu privire la acordarea concediilor medicale.

Vă prezentăm, în continuare, completările și modificările aduse OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020.

 

Anexa nr. 1 art. 2 alin. (2) din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1 art. 2, alin. (2) prevedea:

„(2) De serviciile de monitorizare a stării de sănătate a persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (3^1) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază toate persoanele aflate pe teritoriul României care se izolează la domiciliu sau la o locație declarată până la confirmarea infecției cu o boală infectocontagioasă, care prezintă semne și simptome sugestive specifice definiției de caz, precum și cele care după confirmarea diagnosticului de boală infectocontagioasă, prin investigații paraclinice specifice, conform definiției de caz, nu prezintă semne și simptome sugestive sau prezintă simptome care nu necesită izolarea într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locație alternativă atașată unității sanitare”.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1 art. 2, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) De serviciile de monitorizare a stării de sănătate acordate de către medicii de familie persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (31) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază persoanele înscrise pe listele acestora care se izolează la domiciliu sau la o locație declarată până la confirmarea infecției cu o boală infectocontagioasă, care prezintă semne și simptome sugestive specifice definiției de caz, precum și cele care după confirmarea diagnosticului de boală infectocontagioasă, prin investigații paraclinice specifice, conform definiției de caz, nu prezintă semne și simptome sugestive sau prezintă simptome care nu necesită izolarea într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locație alternativă atașată unității sanitare”.

 

Anexa nr. 1 art. 3^1 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (introdus prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, după art. 3, se introduce un nou articol, art. 3^1, cu următorul conținut:

Art. 3^1

(1) Pentru perioadele de absență motivată, inclusiv în cazul incapacității temporare de muncă, activitatea de monitorizare a stării de sănătate a persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (31) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se realizează de către medicii înlocuitori pentru activitatea de furnizare a serviciilor medicale în asistența medicală primară pe baza convenției de înlocuire/convenției de reciprocitate. În aceste situații, în convențiile de înlocuire/de reciprocitate pentru activitatea de furnizare de servicii medicale în asistența medicală primară, la obiectul convenției se va preciza că este preluată și activitatea de monitorizare a stării de sănătate a persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (31) din Legea nr136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Medicul care preia activitatea de monitorizare a stării de sănătate este același cu cel care preia activitatea derulată în baza contractului de furnizare de servicii medicale în asistența medicală primară.

(2) În cazurile în care medicul de familie este în imposibilitate de a organiza preluarea activității, casele de asigurări de sănătate numesc un înlocuitor, cu avizul direcțiilor de sănătate publică. În ambele situații medicul înlocuitor trebuie să aibă licență de înlocuire temporară, iar preluarea activității se face pe bază de convenție de înlocuire. Licența de înlocuire temporară se acordă de consiliile colegiilor teritoriale ale medicilor, cu înștiințarea în scris a casei de asigurări de sănătate și a direcției de sănătate publică. Pentru asigurarea condițiilor în vederea preluării activității unui medic de familie de către alt medic, casele de asigurări de sănătate împreună cu consiliile colegiilor teritoriale ale medicilor stabilesc și actualizează listele cu medicii de familie, inclusiv cei fără obligații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, cum este și cazul medicilor pensionari, care pot prelua activitatea de monitorizare a stării de sănătate în condițiile legii. În situația în care preluarea activității se face de către medici aflați în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate, se asigură prelungirea corespunzătoare a programului de activitate al medicului înlocuitor, în funcție de necesități.

(3) Perioadele de absență motivată a medicului de familie se referă la: incapacitate temporară de muncă, concediu de sarcină/lehuzie, concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului până la 2 ani, respectiv a copilului cu handicap până la împlinirea de către acesta a vârstei de 3 ani, concediul pentru îngrijirea copilului bolnav, până la 7 ani, sau copil cu handicap pentru afecțiuni intercurente până la împlinirea vârstei de 18 ani, vacanță, studii medicale de specialitate și rezidențial în specialitatea medicină de familie, perioada cât ocupă funcții de demnitate publică alese sau numite, perioada în care unul dintre soți îl urmează pe celălalt trimis în misiune permanentă în străinătate sau să lucreze într-o organizație internațională în străinătate, precum și la următoarele situații: citații de la instanțele judecătorești sau alte organe care au dreptul, potrivit legii, de a solicita prezența la instituțiile respective, participare la manifestări organizate pentru obținerea de credite de educație medicală continuă, în scopul realizării punctajului necesar acreditării de către Colegiul Medicilor din România.

(4) În cazul în care medicul titular al unui cabinet medical individual are angajat medic/medici de familie, pentru perioadele de absență prevăzute la alin. (3), acesta poate fi înlocuit de medicul/medicii de familie angajat/angajați, cu prelungirea corespunzătoare a programului de lucru al medicului/medicilor angajat/angajați care să acopere programul de lucru pentru activitatea de monitorizare a stării de sănătate, prevăzut în contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate.

(5) Venitul pentru activitatea de monitorizare a stării de sănătate, pentru perioada de absență, se virează de casa de asigurări de sănătate în contul titularului contractului sau în contul medicului înlocuitor, după caz, în funcție de cum este stipulat în convenția de înlocuire”.

 

Anexa nr. 1 art. 6 alin. (2) din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1 art. 6, alin. (2) prevedea:

„(2) Validarea serviciilor de monitorizare a stării de sănătate a pacienților se face pentru persoanele înscrise pe listele medicilor de familie, în limita fondurilor alocate cu această destinație la nivelul caselor de asigurări de sănătate”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1 art. 6, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) Validarea serviciilor de monitorizare a stării de sănătate a pacienților se face pentru persoanele înscrise pe listele medicilor de familie și decontarea acestora se face în limita fondurilor alocate cu această destinație la nivelul caselor de asigurări de sănătate”.

 

Anexa nr. 1 art. 8 lit. a)-b), lit. f) și lit. h) din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1 art. 8, lit. a)-b), lit. f) și lit. h) prevedeau:

„În relațiile contractuale cu casele de asigurări de sănătate, furnizorii de servicii pentru monitorizarea stării de sănătate a pacienților au următoarele obligații:

a) să acorde necondiționat serviciile medicale la distanță pentru monitorizarea stării de sănătate a pacienților prevăzuți la art. 8 alin. (3^1) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

b) să completeze documentele medicale și formularele de raportare a activității specifice;

(…)

f) să solicite, atunci când starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului de urgență 112, trimiterea unei ambulanțe;

(…)

h) să pună la dispoziția organelor de control ale Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, ale caselor de asigurări de sănătate sau comisiilor mixte formate din reprezentanți ai direcțiilor de sănătate publică și ai caselor de asigurări de sănătate, după caz, actele de evidență financiar-contabilă a serviciilor de monitorizare furnizate conform contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate, documentele justificative privind sumele decontate din fond, precum și documentele medicale și administrative existente la nivelul entității controlate și necesare actului de control”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1 art. 8, lit. a)-b), lit. f) și lit. h) se modifică și vor avea următorul conținut:

„În relațiile contractuale cu casele de asigurări de sănătate, furnizorii de servicii pentru monitorizarea stării de sănătate a pacienților au următoarele obligații:

a) să acorde serviciile medicale la distanță pentru monitorizarea stării de sănătate a persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (31) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul programului de activitate prevăzut în contractul încheiat de medicii de familie pentru acordarea de servicii medicale în asistența medicală primară, care se prelungește în mod corespunzător în funcție de volumul de activitate pentru monitorizarea stării de sănătate;

b) să completeze documentele medicale și formularele de raportare a activității specifice; medicamentele necesare pentru tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2 al bolnavului cu COVID-19 se prescriu în urma evaluării telefonice a medicului de familie, pe baza chestionarului prevăzut în fișa de monitorizare fără a fi raportată o consultație medicală; certificatul de concediu medical pentru izolare se eliberează în termenul prevăzut de legislația în vigoare în urma evaluării telefonice a medicului de familie, pe baza chestionarului prevăzut în fișa de monitorizare sau ca urmare a prezentării pacientului la cabinetul medical, fără a fi raportată o consultație medicală;

(…)

f) să solicite, atunci când starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului de urgență 112, trimiterea unei ambulanțe, numai cu acordul pacientului;

(…)

h) să pună la dispoziția organelor de control ale Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, ale caselor de asigurări de sănătate și/sau ale direcțiilor de sănătate publică, după caz, actele de evidență financiar-contabilă, documentele justificative necesare decontării, documentele medicale și administrative existente la nivelul entității controlate, care sunt în strânsă legătură cu obiectul contractului de furnizare a serviciilor de monitorizare a stării de sănătate”.

 

Anexa nr. 1 art. 8^1 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (introdus prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, după art. 8, se introduce un nou articol, art. 8^1, cu următorul conținut:

„Art. 8^1

În situația în care pacientul nu participă la procesul de monitorizare, medicul de familie este exonerat de răspundere; medicul de familie are obligația să anunțe direcția de sănătate publică cu privire la aceste situații”.

 

Anexa nr. 1 art. 10 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1, art. 10 prevedea:

„Art. 10

Modalitatea de plată a serviciilor medicale acordate de medicii de familie cuprinse în activitatea de monitorizare a persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (3^1) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se face prin tarif pe caz”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, art. 10 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 10

Modalitatea de plată a serviciilor medicale acordate de medicii de familie cuprinse în activitatea de monitorizare a persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (^31) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se face prin tarif pe caz. Tariful pe caz se acordă integral pentru serviciile de monitorizare a stării de sănătate prevăzute la art. 2 alin. (2), indiferent de numărul de zile de monitorizare a fiecărui caz”.

 

Anexa nr. 2 art. 2 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2, art. 2 prevedea:

„Art. 2

Furnizarea serviciilor medicale ce fac obiectul prezentului contract se face de către următorii medici de familie:

a) Medic de familie

Numele ………………………., prenumele …………………………….

Cod numeric personal …………………………………………………..

Codul de parafă al medicului ………………………………………….

b) Medic de familie ……………………………………………………….

Numele ………………………., prenumele …………………………….

Cod numeric personal …………………………………………………….

Codul de parafă al medicului …………………………………………

c) ………………………………………………………………………………”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, art. 2 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 2

Furnizarea serviciilor medicale ce fac obiectul prezentului contract se face de către următorii medici de familie:

a) Medic de familie

Numele ……………………………, prenumele ……………………….

Cod numeric personal ………………………………………………….

Codul de parafă al medicului …………………………………………

Programul de lucru …………………………………………………………

b) Medic de familie ………………………………………………………

Numele ……………………………, prenumele ……………………….

Cod numeric personal …………………………………………………..

Codul de parafă al medicului ………………………………………….

Programul de lucru …………………………………………………………

c) ………………………………………………………………………………..”.

 

Anexa nr. 2 art. 3 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2, art. 3 prevedea:

„Art. 3

Prezentul contract este valabil de la data încheierii până la data de ……….

A. Obligațiile părților

B. Obligațiile casei de asigurări de sănătate (7) Comitetul își desfășoară activitatea în spațiul pus la dispoziție de Ministerul Apărării Naționale”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, art. 3 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 3

(1) Prezentul contract este valabil de la data încheierii până la data de 31 decembrie 2020.

(2) Durata prezentului contract se poate prelungi pe toată durata de aplicabilitate a prevederilor art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 180/2020, cu modificările ulterioare, prin încheierea unui act adițional semnat de ambele părți”.

 

Anexa nr. 2 art. 5 alin. (1) lit. a)-b), lit. f) și lit. h) din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 5 alin. (1), lit. a)-b), lit. f) și lit. h) prevedeau:

„(1) Furnizorul de servicii medicale are următoarele obligații:

a) să acorde necondiționat serviciile medicale la distanță pentru monitorizarea stării de sănătate a persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (3^1) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

b) să completeze documentele medicale și formularele de raportare a activității specifice;

(…)

f) să solicite, atunci când starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului de urgență 112, trimiterea unei ambulanțe;

(…)

h) să pună la dispoziția organelor de control ale Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, ale caselor de asigurări de sănătate sau ale direcțiilor de sănătate publică, după caz, actele de evidență financiar-contabilă a serviciilor de monitorizare furnizate conform contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate, documentele justificative privind sumele decontate din fond, precum și documentele medicale și administrative existente la nivelul entității controlate și necesare actului de control”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 5 alin. (1), lit. a)-b), lit. f) și lit. h) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(1) Furnizorul de servicii medicale are următoarele obligații:

a) să acorde serviciile medicale la distanță pentru monitorizarea stării de sănătate a persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (31) din Legea nr. 136/2020, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul programului de activitate prevăzut în contractul încheiat de medicii de familie pentru acordarea de servicii medicale în asistența medicală primară, care se prelungește în mod corespunzător în funcție de volumul de activitate pentru monitorizarea stării de sănătate;

b) să completeze documentele medicale și formularele de raportare a activității specifice; medicamentele necesare pentru tratamentul infecției cu virusul SARS-CoV-2 al bolnavului cu COVID-19 se prescriu în urma evaluării telefonice a medicului de familie, pe baza chestionarului prevăzut în fișa de monitorizare fără a fi raportată o consultație medicală; certificatul de concediu medical pentru izolare se eliberează în termenul prevăzut de legislația în vigoare în urma evaluării telefonice a medicului de familie, pe baza chestionarului prevăzut în fișa de monitorizare sau ca urmare a prezentării pacientului la cabinetul medical, fără a fi raportată o consultație medicală;

(…)

f) să solicite, atunci când starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului de urgență 112, trimiterea unei ambulanțe, numai cu acordul pacientului;

(…)

h) să pună la dispoziția organelor de control ale Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, ale caselor de asigurări de sănătate și/sau ale direcțiilor de sănătate publică, după caz, actele de evidență financiar-contabilă, documentele justificative necesare decontării, documentele medicale și administrative existente la nivelul entității controlate, care sunt în strânsă legătură cu obiectul contractului de furnizare a serviciilor de monitorizare a stării de sănătate”.

 

Anexa nr. 2 art. 5 alin. (3) din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (introdus prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 5, după alin. (2), se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul conținut:

„(3) În situația în care pacientul nu participă la procesul de monitorizare, medicul de familie este exonerat de răspundere; medicul de familie are obligația să anunțe direcția de sănătate publică cu privire la aceste situații”.

 

Anexa nr. 2 art. 8^1 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (introdus prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, după art. 8, se introduce un nou articol, art. 8^1, cu următorul conținut:

„Art. 8^1

Situația de incapacitate temporară de muncă a medicului, intervenită după data semnării contractului și care împiedică executarea acestuia, exonerează de răspundere medicul de familie pe perioada incapacității temporare de muncă”.

 

Anexa nr. 2 art. 9 alin. (1) din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 9, alin. (1) prevedea:

„(1) În cazul în care în derularea contractului se constată nerespectarea oricăreia dintre obligațiile contractuale, casele de asigurări de sănătate cu care se află în relație contractuală diminuează cu 50% venitul cuvenit potrivit contractului de monitorizare a stării de sănătate a pacienților pentru luna în care se constată aceste situații”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 9, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) În cazul neîndeplinirii culpabile de către medicul de familie a oricăreia dintre obligațiile cuprinse în prezentul contract, casele de asigurări de sănătate cu care se află în relație contractuală aplică următoarele sancțiuni:

a) la prima constatare, avertisment scris;

b) la a doua constatare se diminuează cu 5% venitul lunar cuvenit potrivit contractului pentru medicul/medicii la care se constată aceste situații;

c) la a treia constatare și următoarele, se diminuează cu 10% venitul lunar cuvenit potrivit contractului pentru medicul/medicii la care se constată aceste situații”.

 

Anexa nr. 2 art. 11 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2, art. 11 prevedea:

„Art. 11

(1) Corespondența legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax, prin poșta electronică sau direct la sediul părților.

(2) Fiecare parte contractantă este obligată ca în situația în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părți contractante schimbarea survenită cel târziu în ziua în care modificarea produce efecte”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, art. 11 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 11

(1) Corespondența legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, sau prin poșta electronică.

(2) Fiecare parte contractantă este obligată ca în situația în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părți contractante schimbarea survenită în maximum 5 zile lucrătoare de la data producerii modificării”.

 

Anexa nr. 2 art. 12 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2, art. 12 prevedea:

„Art. 12

În condițiile apariției unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, art. 12 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 12

În condițiile apariției unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător. Modificarea se face printr-un act adițional semnat de ambele părți, care devine anexă la prezentul contract”.

 

Anexa nr. 2 art. 13 din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2, art. 13 prevedea:

„Art. 13

Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părțile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză, care să corespundă cât mai bine cu putință spiritului contractului”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, art. 13 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 13

Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părțile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză, care să corespundă cât mai bine cu putință spiritului contractului, cu acordul părților”.

 

Anexa nr. 2 art. 14 alin. (2) din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (modificat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 14, alin. (2) prevedea:

„(2) Litigiile nesoluționate conform alin. (1) sunt deduse instanțelor de judecată”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 14, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) Litigiile nesoluționate pe cale amiabilă dintre furnizori și casele de asigurări de sănătate conform alin. (1) se soluționează de către Comisia Centrală de Arbitraj care funcționează pe lângă Casa Națională de Asigurări de Sănătate, organizată conform reglementărilor legale în vigoare sau de către instanțele de judecată, după caz”.

 

Anexa nr. 2 cap. XII „Alte clauze” din OMSPCNAS nr. 1.822/1.105/2020 (abrogat prin OMSPCNAS nr. 2231/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, cap. XII „Alte clauze” se abrogă.

Modificarea și completarea unor acte normative în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, precum și a unor dispoziții în materia concediilor, asigurărilor și indemnizațiilor medicale (OMSPCNAS nr. 2231/2020) was last modified: decembrie 31st, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.