Modificarea şi completarea unor acte normative cu impact în domeniul achiziţiilor publice (O.U.G. nr. 107/2017)

8 ian. 2018
Vizualizari: 3991
Art. 52 alin. (1) din Legea nr. 101/2016 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 52 alin. (1) prevedea:

„(1) Contestația introdusă la instanța judecătorească competentă se taxează conform prevederilor art. 56 alin. (1) și/sau (2), după caz”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 52, alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Contestația introdusă la instanța judecătorească competentă se taxează conform prevederilor art. 56 alin. (2)”.

 

Art. 53 alin. (7) din Legea nr. 101/2016 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 53, după alin. (6) se introduce un nou alineat, alin. (7), cu următorul cuprins:

„(7) Pentru soluționarea litigiilor prevăzute la alin. (1) nu este necesară parcurgerea unei proceduri prealabile”.

 

Art. 56 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 101/2016 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 56 alin. (1) lit. a) prevedea:

„(1) Cererile introduse la instanțele judecătorești potrivit prevederilor prezentului capitol se taxează după cum urmează:

a) până la 450.000 lei inclusiv – 2% din valoarea estimată a contractului;”.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 56 alin. (1), lit. a) se modifică și va avea următorul cuprins:

„a) până la 450.000 lei inclusiv – 2% din valoarea obiectului cererii;”.

 

Art. 58 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 101/2016 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 58 alin. (2), după lit. e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:

„f) Autoritatea contractantă a atribuit contractul în urma unei proceduri de atribuire care a făcut obiectul controlului ex ante și în care ANAP a emis un aviz conform condiționat, iar autoritatea contractantă a derulat și finalizat procedura de atribuire fără a remedia abaterile constatate de ANAP”.

 

Art. 61 alin. (2) din Legea nr. 101/2016 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 61 alin. (2) prevedea:

„(2) Sentința tribunalului poate fi atacată numai cu recurs, în termen de 30 de zile de la data comunicării, la secția contencios administrativ și fiscal a curții de apel, care judecă în complet specializat în achiziții publice. Recursul este soluționat de urgență și cu precădere, într-un termen care nu va depăși 30 de zile de la data sesizării legale a instanței”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 61, alin. (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Sentința tribunalului poate fi atacată numai cu recurs, în termen de 10 zile de la data comunicării, la secția contencios administrativ și fiscal a curții de apel, care judecă în complet specializat în achiziții publice. Recursul este soluționat de urgență și cu precădere, într-un termen care nu va depăși 30 de zile de la data sesizării legale a instanței”.

 

O.U.G. nr. 13/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Art. V din O.U.G. nr. 107/2017 dispune faptul că O.U.G. nr. 13/2015 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (M.Of. nr. 362 din 26 mai 2015), aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează.

 

Art. 3 lit. d) din O.U.G. nr. 13/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 3 lit. d) prevedea:

„În vederea realizării obiectivelor prevăzute la art. 2, ANAP are următoarele atribuții:

d) controlul modului în care autoritățile contractante atribuie contractele de achiziție publică și de concesiune de lucrări publice și de servicii;”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 3, lit. d) se modifică și va avea următorul cuprins:

„d) controlul ex-post al modului în care autoritățile contractante atribuie contractele de achiziție publică/sectoriale și de concesiune de lucrări publice și de servicii;”.

 

Art. 3 lit. d^1 din O.U.G. nr. 13/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 3, după lit. d) se introduce o nouă literă, lit. d^1), cu următorul cuprins:

„d^1) controlul ex-ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii și, respectiv, a modificărilor acestor contracte/acorduri-cadru;”.

 

Art. 5 alin. (1^1) din O.U.G. nr. 13/2015 (modificată prin O.U.G. nr. 107/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 5, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:

„(1^1) La nivelul ANAP funcționează un comitet decizional format cel puțin din reprezentanții funcțiilor de control ex-ante, reglementare, coordonare metodologică și control ex-post, nominalizați prin ordin al președintelui ANAP”.

 

Alte prevederi din O.U.G. nr. 107/2017

 

Art. VI din O.U.G. nr. 107/2017 prevede că procedurile de atribuire în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență, rămân supuse legislației în vigoare la data inițierii acestora.

Prin procedură de atribuire în curs de desfășurare se înțelege orice procedură pentru care s-a transmis un anunț de participare sau, după caz, un anunț de participare simplificat, până la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență.

Potrivit art. VII din O.U.G. nr. 107/2017, contestațiile, procesele și cererile aflate în curs de soluționare în fața Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor sau, după caz, a instanțelor judecătorești la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență continuă să se judece în condițiile și cu procedura prevăzute de legea în vigoare la data la care au fost începute.

Art. VIII din O.U.G. nr. 107/2017 dispune faptul că ajustarea/Revizuirea prețului contractelor de achiziție publică/sectoriale încheiate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, respectiv a Legii nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, se realizează în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare la momentul realizării acesteia.

Contractele subsecvente încheiate după intrarea în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență, pe perioada de derulare a acordului-cadru, se supun legii în vigoare de la data încheierii acestora.

Art. IX din O.U.G. nr. 107/2017 stabilește faptul că în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a respectivei ordonanțe de urgență, Ministerul Finanțelor Publice, prin Agenția Națională pentru Achiziții Publice, supune spre adoptare Guvernului hotărârea privind modificarea și completarea H.G. nr. 634/2015 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (M. of. nr. 645 din 25 august 2015, cu modif. ult.).

Modificarea și completarea unor acte normative cu impact în domeniul achizițiilor publice (O.U.G. nr. 107/2017) was last modified: ianuarie 5th, 2018 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.