Modificarea Regulamentului BNR nr. 2/2012 privind organizarea şi funcţionarea la BNR a Centralei Riscului de Credit (Regulament BNR nr. 4/2016)

14 sept. 2016
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 1303

Despre

  • M. Of. nr. 706 din 12 septembrie 2016
  • Regulamentul BNR nr. 4/2016
  • Regulamentul BNR nr. 2/2012

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificatActul modificatorSumar
Regulamentul BNR nr. 2/2012
(M. Of. nr. 49 din 20 ianuarie 2012)
Regulamentul BNR nr. 4/2016
(M. Of. nr. 706 din 12 septembrie 2016)
modifică: art. 35 alin. (1), lit. d); art. 43 alin. (2)

În M. Of. nr. 706 din 12 septembrie 2016, a fost publicat Regulamentul BNR nr. 4/2016 pentru modificarea Regulamentului BNR nr. 2/2012 privind organizarea și funcționarea la BNR a Centralei Riscului de Credit.

Forumul Național de Drept Bancar, ediția a II-a

În continuare, vom prezenta modificările aduse Regulamentului BNR nr. 2/2012 prin Regulamentul BNR nr. 4/2016.

 

Art. 35 alin. (1) lit. d) din Regulamentul BNR nr. 2/2012 (modificat prin Regulamentul BNR nr. 4/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 35 alin. (1) lit. d) prevedea faptul că nerespectarea prevederilor respectivului regulament se sancționează cu amendă astfel:

d) netransmiterea de către persoanele declarante la CRC a informației de risc de credit referitoare la debitorii care îndeplinesc condiția de a fi raportați și netransmiterea informațiilor referitoare la grupuri, precum și transmiterea informației de risc de credit eronate, existentă în baza de date a CRC, se sancționează cu amendă de 500 lei dacă se identifică 20 de debitori neraportați/grupuri neraportate, respectiv raportați/raportate eronat; se adaugă la suma menționată câte 25 lei pentru fiecare debitor sau grup neraportat, precum și pentru cei raportați eronat identificați peste numărul de 20; informația eronată de risc de credit, în sensul respectivului capitol, se referă la codul de identificare a debitorului, codul situației speciale, tipul și valoarea garanțiilor, suma datorată utilizată și neutilizată, suma restantă, codul serviciului datoriei, data scadenței, încadrarea debitorului și componența grupurilor;

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 35 alin. (1) lit. d) dispune următoarele:

d) netransmiterea de către persoanele declarante la CRC a informației de risc de credit referitoare la debitorii care îndeplinesc condiția de a fi raportați și netransmiterea informațiilor referitoare la grupuri, precum și transmiterea informației de risc de credit eronate, existentă în baza de date a CRC, se sancționează cu amendă de 500 lei dacă se identifică 20 de debitori neraportați/grupuri neraportate, respectiv raportați/raportate eronat; se adaugă la suma menționată câte 25 lei pentru fiecare debitor sau grup neraportat, precum și pentru cei raportați eronat identificați peste numărul de 20”.

 

Art. 43 alin. (2) din Regulamentul BNR nr. 2/2012 (modificat prin Regulamentul BNR nr. 4/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 43 alin. (2) prevedea faptul că pentru scopurile de analiză ale Băncii Naționale a României, persoanele declarante raportează lunar și/sau trimestrial informațiile cantitative și calitative conținute în formularul F3 A, secțiunea 2. Informațiile care se raportează trimestrial sunt: valoarea activului ponderat la risc, factorul de conversie asociat părții extrabilanțiere și expunerea la riscul de credit.

Persoanele declarante vor raporta aceste informații în perioada de raportare din luna februarie pentru luna decembrie, în perioada de raportare din luna mai pentru luna martie, în perioada de raportare din luna august pentru luna iunie și în perioada de raportare din luna noiembrie pentru luna septembrie.

Videoconferința regională de insolvență Buzău

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 43 alin. (2) dispune următoarele:

(2) Pentru scopurile de analiză ale Băncii Naționale a României, persoanele declarante raportează lunar și/sau trimestrial informațiile cantitative și calitative conținute în formularul F3 A, secțiunea 2 și secțiunea 3. Informațiile care se raportează trimestrial sunt: valoarea activului ponderat la risc, factorul de conversie asociat părții extrabilanțiere și expunerea la riscul de credit.

Persoanele declarante vor transmite informațiile care se raportează trimestrial în perioada de raportare din luna februarie pentru luna decembrie, în perioada de raportare din luna mai pentru luna martie, în perioada de raportare din luna august pentru luna iunie și în perioada de raportare din luna noiembrie pentru luna septembrie”.

 

Alte prevederi relevante din Regulamentul BNR nr. 4/2016

1. Formularul F2 A din anexa nr. 2, formularul F3 A din anexa nr. 3 și formularul F4 B din anexa nr. 4 se înlocuiesc cu formularele din anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din respectivul regulament.

2. Respectivul regulament intră în vigoare la data de 1 octombrie 2016.

Modificarea Regulamentului BNR nr. 2/2012 privind organizarea și funcționarea la BNR a Centralei Riscului de Credit (Regulament BNR nr. 4/2016) was last modified: septembrie 13th, 2016 by Redacția ProLege

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter