Modificarea plafonului pentru sponsorizare

29 iul. 2019
Vizualizari: 4437

Legea nr. 156/2019 pentru modificarea art. 25 alin. (4) lit. i) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M. Of nr. 625 din 26 iulie 2019; intrarea în vigoare: 29 iulie 2019)

 

Modificările aduse Codului fiscal prin Legea nr. 156/2019 se referă la stabilirea plafonului pentru sponsorizare. Astfel, conform art. 25 alin. (4) lit. i) C.fisc, cheltuielile de sponsorizare și/sau mecenat, precum și cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii, sunt considerate cheltuieli nedeductibile.

În acest context, contribuabilii care efectuează sponsorizări sau acordă burse private vor scădea sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre:

(i) cota de 0,75% aplicat la cifra de afaceri (în reglementarea anterioară, cota era de 0,50% aplicat la cifra de afaceri);

și

(ii) 20% din impozitul pe profit datorat.

Notă: Potrivit prevederilor art. 4 Cod fiscal, modificările aduse Codului fiscal, prin lege, intră în vigoare în termen de minim 6 luni de la data publicării legii în Monitorul Oficial.

 

Modificarea plafonului pentru sponsorizare was last modified: iulie 29th, 2019 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: