MMPS. Proiect: Lege privind reglementarea activității prestatorului casnic

23 nov. 2021
Vizualizari: 308

Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a supus dezbaterii publice Proiectul de Lege privind reglementarea activității prestatorului casnic.

Redăm, în continuare, textul Proiectului:

Art. 1 − Prin derogare de la prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu completările și modificările ulterioare și de la prevederile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prezenta lege reglementează modul în care persoanele fizice pot desfășura activități casnice și pot beneficia de remunerarea, exclusiv în tichete de activități casnice, a activităților desfășurate.

Art. 2 − În sensul prezentei legi, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:

a) activitate casnică – activitatea ocazională desfășurată de o persoană fizică în legătură strictă cu gospodăria sau gospodăriile unei familii sau a unei persoane singure, care nu este reglementată prin lege specială;

b) prestator casnic – persoană fizică, care poate să desfășoară activități casnice ocazionale într-una sau mai multe gospodării, în schimbul unei remunerații acordate exclusiv sub formă de tichete de activități casnice, în condițiile prezentei legi;

c) beneficiar casnic– persoana fizică în folosul căreia prestatorul casnic desfășoară activități casnice sau alte activități care au legătură strictă cu gospodăria unei familii sau unei persoane singure;

d) tichet de activități casnice – bon valoric destinat remunerării activităților casnice desfășurate de către prestatorul casnic;

e) gospodărie – totalitatea bunurilor imobile constând în clădirile cu destinație de locuință, anexele acestora, precum și curțile și grădinile aferente acestora.

Art. 3 − (1) Activitatea casnică trebuie să fie certă, reală și legală.

(2) Prestatorul casnic nu poate fi un membru al familiei care locuiește în gospodărie.

(3) O persoană poate desfășura activități ca prestator casnic numai dacă a împlinit vârsta de cel puțin 16 ani. (…)

Art. 6 − (1) Tichetul de activități casnice se achiziționează de la agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă, respectiv a municipiului București, din subordinea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, denumite în continuare agențiile pentru ocuparea forței de muncă, de la punctele de acces ale furnizorului de serviciu poștal universal desemnat în numele acestora sau de pe Platforma electronică de  evidență a desfășurării activităților casnice, prin aplicație mobilă.

(2) Modelul tichetului de activități casnice se stabilește prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

Art. 7 − (1) Valoarea nominală a tichetului de activități casnice este de 15 lei și poate fi modificată prin hotărâre de guvern.

(2) Tichetul de activități casnice poate fi preschimbat în numerar în maximum 12 luni de la data primirii acestuia de către prestatorul casnic.

(3) Tichetele de activități casnice nu sunt transferabile și pot fi utilizate numai de către prestatorul casnic. (…)

Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la acest proiect de act normativ, pot fi transmise la adresa de e-mail: dezbateri@mmuncii.gov.ro, în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site, respectiv 22 noiembrie-1 decembrie 2021.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Pentru mai multe detalii privind Proiectul și expunerea de motive, vă rugăm să accesați sursa informației.

(Copyright foto: freepik)

Sursa informației

Vezi și MMPS. Proiect: Ordin pentru aprobarea Procedurii de actualizare a clasificării ocupațiilor din România

MMPS. Proiect: Lege privind reglementarea activității prestatorului casnic was last modified: noiembrie 23rd, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.