Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. Proiect: Ordin pentru aprobarea criteriilor medicopsihosociale pe baza cărora se stabilește încadrarea în grad de handicap a persoanelor adulte cu dizabilități care provin din zona conflictului armat din Ucraina
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordin pentru aprobarea criteriilor medicopsihosociale pe baza cărora se stabilește încadrarea în grad de handicap a persoanelor adulte cu dizabilități care provin din zona conflictului armat din Ucraina.
Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la acest proiect pot fi transmise la adresa de e-mail dezbateri@mmuncii.gov.ro în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site (07.11.2024 până la data de 16.11.2024).
Redăm în continuare conținutul Proiectului:
Art. 1. Criteriile medicopsihosociale, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse și al ministrului sănătății publice nr. 762 și 1.992/2007 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabilește încadrarea în grad de handicap, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 885 din 27 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se aplică integral în evaluarea și încadrarea în grad și tip de handicap a persoanelor adulte cu dizabilități care provin din zona conflictului armat din Ucraina.
Art. 2. (1) În vederea aplicării prevederilor art. 1, persoanele adulte cu dizabilități care provin din zona conflictului armat din Ucraina și intră în România, vor prezenta următoarele documente, traduse în limba română și legalizate:
a) Permis de ședere, care face dovada adresei de domiciliu sau reședință, în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin și asistență umanitară de către statul român cetățenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite, proveniți din zona conflictului armat din Ucraina, cu completările ulterioare;
b) Referat medical de la medicul specialist;
c) Documente din care să reiasă istoricul medical.
(2) Documentele se pot depune în format letric la direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului județene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului București competente sau la primăria pe raza căreia se află adresa înscrisă în permisul de ședere temporară sau se pot transmite prin poștă, curier sau prin e-mail.
(3) Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului județene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului București verifică dosarul și în termen de 5 zile lucrătoare, comunică persoanei data planificată pentru evaluare, care nu poate depăși 60 de zile de la data înregistrării cererii.
(4) După transmiterea comunicării prevăzute la alin. (3), dosarul este trimis către Comisia de evaluare prevăzută la art. 85 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și este soluționat în maxim 15 zile lucrătoare.
(5) Comisia de evaluare poate solicita depunerea unor documente suplimentare.
Art. 3. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Proiectul de ordin și Referatul pot fi consultate accesând sursa informației.