Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Proiect în dezbatere publică: H.G. privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale

10 ian. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 205

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Potrivit site-ului oficial (www.mmuncii.ro), Ministerul Muncii și Protecției Sociale a supus în dezbatere publică Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale, după cum urmează:

În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art.9 din Legea-cadru a descentralizării nr.195/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art.134 alin.(3) din Legea asistenței sociale nr.292/2011, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Art.1 Se aprobă standardele minime de cost pentru finanțarea serviciilor sociale organizate și administrate, în condițiile legii, de către furnizorii publici de servicii sociale.

Art.2 (1) Standardul de cost calculat la nivel național pentru un beneficiar/tip de serviciu social, reprezintă costurile normative utilizate pentru determinarea sumelor alocate bugetelor locale din unele venituri ale bugetului de stat în vederea furnizării serviciilor sociale, potrivit standardelor minime de calitate în vigoare pentru serviciul social respectiv. (2) Standardul de cost reprezintă costul normativ utilizat de furnizorii publici de servicii sociale în cadrul procesului de contractare a serviciilor sociale de către furnizorii privați de servicii sociale.

Art.3 Standardul minim de cost este prevăzut în anexele nr. 1 – 5, după cum urmează:

  1. anexa nr.1, pentru serviciile sociale destinate protecției și promovării drepturilor copilului;
  2. anexa nr.2, pentru serviciile sociale destinate protecției și promovării drepturilor persoanelor adulte cu dizabilități;
  3. anexa nr.3, pentru serviciile sociale rezidențiale destinate persoanelor vârstnice;
  4. anexa nr.4, pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la domiciliu a persoanelor vârstnice;
  5. anexa nr.5, pentru serviciile sociale destinate prevenirii și combaterii violenței în familie.

Art.4 (1) Finanțarea serviciilor sociale se asigură în limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat aprobate cu această destinație prin legile bugetare anuale, pe baza standardului minim de cost, precum și din bugetele locale. (2) La organizarea și înființarea serviciilor sociale, furnizorii publici de servicii sociale vor avea în vedere cel mai avantajos raport cost/beneficiu la stabilirea capacității serviciului respectiv, cu încadrare în capacitatea maximă prevăzută în legile speciale, în funcție de categoria de persoane beneficiare.

Art.5 (1) Pentru asigurarea transparenței privind utilizarea fondurilor alocate și administrarea acestora, furnizorii publici și privați de servicii sociale au obligația de a face publice informațiile privind costurile serviciilor sociale acordate, prin publicare pe pagina de internet proprie, prin afișare la sediul instituției, în publicații proprii sau prin oricare alt mijloc.

(2) Furnizorii publici de servicii sociale au obligația ca până la data de 30 aprilie a fiecărui an să transmită Ministerului Muncii și Protecției Sociale, precum și autorităților administrației publice centrale cu atribuții în domeniul serviciilor sociale aflate în subordinea acestuia datele privind beneficiarii, costurile și personalul/tipul de serviciu, înregistrate în anul anterior raportării.

(3) În aplicarea prevederilor alin. (2), Ministerul Muncii și Protecției Sociale în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale cu atribuții în domeniul serviciilor sociale aflate în subordine, emite instrucțiuni.

Art.6 Consiliile județene, respectiv consiliile locale răspund de repartizarea sumelor și de aprobarea bugetelor pentru serviciile sociale cu sau fără personalitate juridică, aflate în administrare.

Art.7 În funcție de dinamica cheltuielilor ce compun standardele de cost prevăzute în anexele 1-5, precum și de particularitățile în evoluție ale serviciilor sociale și de standardele de calitate aferente, prezenta hotărâre se modifică și se completează în mod corespunzător, la propunerea Ministerului Muncii și Protecției Sociale.

Art.8 La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă H.G. nr.978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale și a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabilește contribuția lunară de întreținere datorată de către susținătorii legali ai persoanelor vârstnice din centrele rezidențiale, publicată în M. Of., Partea I, nr. 959 din 24 decembrie 2015.

Art. 9 Anexele nr. 1 – 5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

 

Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Proiect în dezbatere publică: H.G. privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale was last modified: ianuarie 10th, 2020 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter