Ministerul Muncii și Justiției Sociale. Concurs în vederea ocupării funcţiei publice de execuţie vacantă de consilier juridic

23 iul. 2018
Vizualizari: 901

Potrivit unui anunț, Ministerul Muncii și Justiției Sociale organizează concurs în vederea ocupării funcției publice de execuție vacantă de consilier juridic, clasa I, grad profesional debutant (1 post) din cadrul Compartimentului Juridic, Direcția Juridică și Contencios, Direcția Generală Juridică.

Concursul se desfășoară în data de 13 august 2018, ora 10.00 – proba scrisă și în data de 21 august 2018 – interviul la sediul Ministerului Muncii și Justiției Sociale din str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, Sector 1, Municipiul București.

Condițiile generale și specifice de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă de consilier juridic, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Compartimentului Juridic, Direcția Juridică și Contencios, Direcția Generală Juridică.

a) Condiții generale:

– pot candida persoanele care îndeplinesc condițiile prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

a) are cetățenia română și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniți;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare funcției publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate;

f) îndeplinește condițiile de studii prevăzute de lege pentru funcția publică;

g) îndeplinește condițiile specifice pentru ocuparea funcției publice;

h) nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

i) nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

j) nu a desfășurat activitate de poliție politică, astfel cum este definită prin lege.

b) Condiții specifice:

– studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe juridice;

– cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): nu este cazul;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

– limbi străine (necesitate și nivel de cunoaștere): nu este cazul;

– abilități, calități și aptitudini necesare: capacitate de analiză și sinteză, flexibilitate, capacitate relaționare, spirit de echipă, promptitudine în îndeplinirea sarcinilor de serviciu, profesionalism, corectitudine.

Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele:

a) formularul de înscriere;

b) curriculum vitae, modelul comun european;

c) copia actului de identitate;

d) copiile diplomelor de studii și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;

e) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă și după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice;

f) cazierul judiciar;

g) adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;

h) declarația pe propria răspundere sau adeverința care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul documentului prevăzut la lit. f), acesta poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situația în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

Actele necesare pentru înscrierea la concurs vor fi prezentate în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Formularul de înscriere se pune la dispoziție candidaților de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia în format deschis, editabil, în cadrul secțiunii dedicate publicității concursului, precum și la sediu, în locul special amenajat pentru desfășurarea de activități de informare și relații publice, în format letric.

Formularul de înscriere se pune la dispoziție candidaților prin secretarul comisiei de concurs.

În vederea participării la concursul pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă, candidații depun dosarul de concurs în termen de maximum 20 zile de la data publicării anunțului (13 iulie 2018), respectiv în perioada 13 iulie 2018 – 1 august 2018, în zilele de luni – joi în intervalul orar 8.00-16.00 și vineri în intervalul orar 8.00-13.30.

Concursul se desfășoară în trei etape succesive după cum urmează:

– selecția dosarelor de înscriere, pe baza îndeplinirii condițiilor generale și specifice de participare la concurs, se va realiza în perioada 2-8 august 2018 (în maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor), iar rezultatul acesteia se face prin menționarea sintagmei „admis” sau „respins”, însoțită de motivul respingerii dosarului, după caz;

– contestațiile cu privire la rezultatul selecției dosarelor de înscriere se depun în maximum 24 de ore de la afișarea rezultatului, la secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor;

Comisia de soluționare a contestațiilor va comunica rezultatele la contestațiile depuse prin afișare la locul desfășurării concursului și pe pagina de internet a autorității sau instituției publice organizatoare, la secțiunea special creată în acest scop, imediat după soluționarea contestațiilor.

a) proba scrisă va avea loc în data de 13 august 2018 – ora 10.00;

– la această probă vor participa doar candidații care au fost declarați „admis” la rezultatul final al selecției dosarelor;

– rezultatul probei „scrisă” va fi afișat la sediul ministerului, cu precizarea punctajului obținut și a sintagmei „admis” sau „respins”;

b) interviul va avea loc în data de 21 august 2018;

– la această probă vor participa doar candidații care au fost declarați „admis” la rezultatul final de la proba „scrisă”;

Sunt declarați admiși la proba „scrisă” și la proba „interviu” candidații care au obținut minimum 50 de puncte, din maximum 100 de puncte.

Rezultatele probelor de concurs vor fi afișate la sediul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, cu precizarea punctajului și a sintagmei „admis” sau „respins”, precum și ora la care se afișează.

După afișarea rezultatelor obținute la proba „scrisă” și „interviu”, candidații nemulțumiți pot face contestație în maximum 24 de ore, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

Contestațiile se depun prin secretariatul comisiei de soluționare a contestațiilor, la camera nr. 305 – Direcția Resurse Umane din cadrul Ministerului Muncii și Justiției Sociale.

În situația contestațiilor formulate față de rezultatul probei „scrisă” sau a „interviului” comisia de soluționare a contestațiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar și în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor, imediat după soluționare, va comunica rezultatul final prin afișare la sediul instituției.

Punctajul final se calculează prin însumarea punctajelor obținute la proba „scrisă” și „interviu”, pentru fiecare candidat.

Se consideră „admis” la concurs, candidatul care a obținut cel mai mare punctaj dintre candidații care au concurat pentru aceeași funcție publică, cu condiția ca aceștia să fi obținut punctajul minim necesar.

La punctaje egale are prioritate candidatul care a obținut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menține, candidații aflați în această situație vor fi invitați la un nou interviu în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câștigător.

Candidatul nemulțumit de modul de soluționare a contestației se poate adresa instanței de contencios administrativ, în condițiile legii.

Sursa informației

Ministerul Muncii și Justiției Sociale. Concurs în vederea ocupării funcției publice de execuție vacantă de consilier juridic was last modified: iulie 23rd, 2018 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: