Ministerul Justiției. Lansarea procedurii de selecție a procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire în funcția vacantă de procuror-șef al DIICOT

13 apr. 2018
Vizualizari: 528

Potrivit unui anunț, Ministerul Justiției organizează, în perioada 13 aprilie 2018 – 14 mai 2018, la sediul său din București, str. Apolodor nr. 17, Sector 5, selecția procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire în funcția vacantă de procuror-șef al Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism.

Astfel, selecția se desfășoară în condițiile prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în acest scop fiind întocmite Standardele de organizare și desfășurare a selecției procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcțiile de conducere prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Standardele de evaluare a interviului susținut în cadrul selecției procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcțiile de conducere prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, anexate.

Procurorii interesați pot depune cereri de înscriere, pentru funcția de conducere ce urmează a se vacanta, până la data de 7 mai 2018 (inclusiv), la Direcția resurse umane din cadrul Ministerului Justiției, București, str. Apolodor nr. 17, Sector 5.

 

Cererile de participare la selecție vor fi însoțite de următoarele înscrisuri:

a) dovada îndeplinirii condițiilor de vechime prevăzute de lege;

b) declarațiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10) și (11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

c) un proiect managerial privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecție, care se depune atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, pe suport specific. Proiectul se va încadra într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăși 10 pagini. Planul și anexele vor fi redactate cu caractere de mărimea 12, font Times New Roman, spațiere la 1,5 rânduri;

d) un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în Anexă la H.G. nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;

e) minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care și-a desfășurat activitatea, în ultimii 5 ani;

f) ultimul raport de evaluare a activității profesionale a procurorului participant la selecție;

g) orice alte înscrisuri relevante.

Lista procurorilor care îndeplinesc condițiile legale de participare la selecție și programarea interviurilor se vor afișa la sediul Ministerului Justiției și se vor publica pe pagina de internet a acestuia, la data de 8 mai 2018.

 

Procurorii participanți la selecție vor susține, în perioada 9-11 mai 2018, un interviu cu ministrul justiției, care constă în:

a) susținerea proiectului managerial privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecție, sub următoarele aspecte:

– prezentarea sintetică a unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecție;

– identificarea unor eventuale disfuncții și vulnerabilități în activitatea unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecție, precum și a soluțiilor propuse pentru prevenirea și înlăturarea acestora;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

– propuneri pentru îmbunătățirea activității manageriale a unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecție;

– compatibilitatea proiectului privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere, întocmit de procurorul participant la selecție, cu rolul și funcțiile Ministerului Public.

b) verificarea aptitudinilor manageriale și de comunicare, vizând, în esență, capacitatea de organizare, asumarea responsabilităților, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistența la stres, autoperfecționarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie și planificare pe termen scurt, mediu și lung, inițiativa în modernizarea managementului unității/structurii, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaționare și comunicare, capacitatea și disponibilitatea de a lucra în echipă și de a colabora cu colegii;

c) prezentarea viziunii asupra modului în care înțelege să organizeze instituția în vederea îndeplinirii atribuțiilor constituționale de promovare a intereselor generale ale societății și apărării ordinii de drept, precum și a drepturilor și libertăților cetățenilor;

d) prezentarea viziunii cu privire la atribuțiile funcției pentru care participă la selecție în ceea ce privește coordonarea activităților de prevenire și combatere a criminalității în general și a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupție, evaziune fiscală etc.;

e) verificarea cunoștințelor specifice funcției pentru care participă la selecție;

f) verificarea aspectelor legate de motivația, conduita, integritatea și deontologia profesională, precum și alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de procurorul participant la selecție.

 

În cadrul interviului, ministrul justiției este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justiției.

Rezultatele selecției se vor afișa la sediul Ministerului Justiției și se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 14 mai 2018.

Propunerea/Propunerile ministrului justiției va fi/vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii – Secția pentru procurori, în vederea obținerii avizului acestei instituții. Ulterior obținerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul justiției înaintează propunerea Președintelui României, în vederea numirii în funcția de conducere.

Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcție de numărul procurorilor înscriși.

 

Pentru mai multe detalii, puteți consulta mai jos și:

– Standarde de organizare și desfășurare a selecției procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire în funcțiile de conducere prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

– Standarde de evaluare a interviului susținut în cadrul selecției procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire în funcțiile de conducere prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Sursa informației

Ministerul Justiției. Lansarea procedurii de selecție a procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire în funcția vacantă de procuror-șef al DIICOT was last modified: aprilie 13th, 2018 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: