MFP. Implementare echitabilă a noilor case de marcat cu jurnal electronic
Potrivit site-ului oficial (www.mfinante.gov.ro), la data de 30 octombrie 2018, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a publicat un comunicat cu privire la implementare echitabilă a noilor case de marcat cu jurnal electronic.
Așa cum rezultă din acel comunicat, Ministerul Finanțelor Publice a adoptat măsuri legislative pentru a asigura aplicarea unui tratament preventiv stimulativ și de îndrumare a contribuabililor, inclusiv după 1 noiembrie 2018.
Scopul este ca procesul de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic să se deruleze fără afectarea activității operatorilor economici și fără aplicarea de sancțiuni, dacă nu există elemente de vinovăție ale contribuabililor.
Se estimează că majoritatea operatorilor economici vor fi dotați cu noile aparate cu jurnal electronic, până la sfârșitul anului, dotarea cu noile case de marcat crescând semnificativ în ultimele luni.
Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul, iar în situația în care se constată neîndeplinirea obligațiilor legale în termenul acordat, se aplică sancțiunile prevăzute de OUG nr. 28/1999.
Conectarea aparatelor de marcat la un sistem informatic și transmiterea zilnică a informațiilor se vor realiza după finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Până la acel moment, datele extrase din aparatele de marcat instalate se transmit lunar, electronic, prin declarație inteligentă pusă deja la dispoziția operatorilor economici (A 4200).