Metodologia de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii (Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

25 sept. 2015
Vizualizari: 2323

Art. 16 alin. (1) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 alin. (1) dispunea faptul că în situația în care, în urma procesului de evaluare și selecție desfășurat de comisia prevăzută la art. 13 alin. (2) rezultă mai mulți solicitanți eligibili pentru care sumele acordate depășesc bugetul alocat cu această destinație Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, comisia va solicita consiliului județean/consiliului local al sectorului municipiului București ierarhizarea solicitărilor și stabilirea priorităților în funcție de strategia județeană de dezvoltare a serviciilor sociale, care va fi transmisă Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (1) dispune: „În situația în care, în urma procesului de evaluare și selecție desfășurat de comisia prevăzută la art. 13 alin. (2), rezultă mai mulți solicitanți eligibili pentru care sumele solicitate depășesc bugetul alocat cu această destinație Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, comisia va solicita consiliului județean/consiliului local al sectorului/municipiului București ierarhizarea solicitărilor și stabilirea priorităților în funcție de strategia județeană de dezvoltare a serviciilor sociale, care va fi transmisă Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, în termen de 10 zile de la data solicitării”.

 

Art. 19 alin. (8) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 19 alin. (8) prevedea faptul că în situații excepționale, dacă pe parcursul execuției se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiționează finalizarea obiectivului sau punerea în funcțiune a acestuia, iar valoarea contractului de finanțare este sub nivelul aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale, precum și în situația în care este necesară modificarea sumelor corespunzătoare repartizării pe ani a finanțării, precum și atunci când intervin situații care impun trecerea unor sume de la o categorie de cheltuieli eligibile la cealaltă, beneficiarul poate semna act adițional la contractul de finanțare cu aprobarea prealabilă a autorității finanțatoare, finanțarea de la bugetul de stat acordându-se cu încadrare în valoarea maximă aprobată, cu respectarea limitelor de cheltuieli prevăzute la art. 11. Pentru obținerea acordului autorității finanțatoare, beneficiarul are obligația de a pune la dispoziția acesteia un memoriu justificativ, însoțit, după caz, de documente doveditoare în susținerea solicitării încheierii actelor adiționale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 19 alin. (8) prevede: „În situații excepționale, dacă pe parcursul execuției se constată necesitatea realizării unor lucrări suplimentare sau neprevăzute ori intervin majorări justificate ale unor cheltuieli care condiționează finalizarea obiectivului sau punerea în funcțiune a acestuia, iar valoarea contractului de lucrări/furnizare este sub valoarea contractului de finanțare, aprobată inițial prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice, precum și în situația în care este necesară modificarea sumelor corespunzătoare repartizării pe ani a finanțării, precum și atunci când intervin situații care impun trecerea unor sume de la o categorie de cheltuieli eligibile la cealaltă, beneficiarul poate semna act adițional la contractul de finanțare cu aprobarea prealabilă a autorității finanțatoare, finanțarea de la bugetul de stat acordându-se cu încadrare în valoarea maximă aprobată, cu respectarea limitelor de cheltuieli prevăzute la art. 11. Pentru obținerea acordului autorității finanțatoare, beneficiarul are obligația de a pune la dispoziția acesteia un memoriu justificativ, însoțit, după caz, de documente doveditoare în susținerea solicitării încheierii actelor adiționale”.

 

Art. 20 alin. (2) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 20 alin. (2) stabilea faptul că virarea sumelor prevăzute în contract se realizează în limita finanțării aprobate și a disponibilităților bugetare existente.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 20 alin. (2) stabilește: „Virarea sumelor prevăzute în contract se realizează în limita finanțării aprobate și a bugetului anual al Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, aprobat pentru această destinație”.

 

Art. 21 alin. (1) lit. a), c) și d) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 21 alin. (1) lit. a), c) și d) dispuneau faptul că întocmirea documentației de solicitare a decontării pentru lucrările de investiții și reparații capitale se realizează de către beneficiar și constă în următoarele documente:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

a) solicitarea de plată adresată agenției teritoriale, cu menționarea sumei solicitate și a plăților efectuate anterior;

(…)

c) procese-verbale de recepție parțială sau la terminarea lucrărilor, în original, semnate de reprezentantul agenției teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepție, după caz, cu menționarea contravalorii lucrărilor executate și recepționate și a perioadei de realizare a acestora, în cazul lucrărilor de investiții prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) și b);

d) facturi fiscale în copie legalizată contrasemnată de beneficiar, cu mențiunea «bun de plată pentru suma de… », însoțită de dată, numele și prenumele, semnătura și ștampila beneficiarului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 21 alin. (1) lit. a), c) și d) dispun:

„(1) Întocmirea documentației de solicitare a decontării pentru lucrările de investiții și reparații capitale se realizează de către beneficiar și constă în următoarele documente:

a) solicitarea de plată adresată agenției teritoriale, cu menționarea sumei solicitate și a plăților efectuate anterior, pentru fiecare categorie de lucrări executată;

(…)

c) procese-verbale parțiale, de recepție cantitativă și calitativă și procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit potrivit H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare, semnate de reprezentantul agenției teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepție, după caz, cu menționarea contravalorii lucrărilor executate și recepționate și a perioadei de realizare a acestora, în cazul lucrărilor de investiții prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) și b), în original;

d) facturi fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar, cu mențiunea «bun de plată pentru suma de… » și certificate în privința realității, regularității și legalității, însoțite de dată, numele și prenumele, semnătura și ștampila beneficiarului”.

 

Art. 21 alin. (3) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 21 alin. (3) prevedea faptul că la prima solicitare de plată, în cazul lucrărilor de investiții prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) și b), se anexează în copie contractul de lucrări legal încheiat, contractul de dirigenție de șantier și autorizația dirigintelui de șantier, precum și autorizația de construcție.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 21 alin. (3) prevede: „La prima solicitare de plată, în cazul lucrărilor de investiții prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a) și b), se anexează în copie contractul de lucrări, contractul de prestări servicii pentru dirigenție de șantier și autorizația dirigintelui de șantier, precum și autorizația de construire”.

 

Art. 21 alin. (4) lit. b) și c) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 21 alin. (4) lit. b) și c) stabileau faptul că documentația de solicitare a decontării pentru dotări este următoarea:

(…)

b) procesul-verbal de recepție a echipamentelor specifice prevăzute la art. 10 alin. (4) lit. d), în original, semnat de reprezentantul agenției teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepție, cu mențiunea contravalorii dotărilor recepționate;

c) facturi fiscale în copie legalizată contrasemnată de beneficiar, cu mențiunea «bun de plată pentru suma de… », însoțită de dată, numele și prenumele, semnătura și ștampila beneficiarului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 21 alin. (4) lit. b) și c) stabilesc: „Documentația de solicitare a decontării pentru dotări este următoarea:

(…)

b) procese-verbale de recepție cantitativă și calitativă, în original, semnate de reprezentantul agenției teritoriale în calitate de membru sau invitat la recepție, după caz, cu menționarea contravalorii dotărilor recepționate;

c) facturi fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar, cu mențiunea «bun de plată pentru suma de… » și certificate în privința realității, regularității și legalității, însoțite de dată, numele și prenumele, semnătura și ștampila beneficiarului, și nota contabilă de înregistrare în contabilitate”.

 

Art. 22 alin. (2) lit. e) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 alin. (2) lit. e) prevedea faptul că după verificarea și analiza documentelor depuse de beneficiari, agențiile teritoriale transmit Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială solicitarea de plată însoțită de următoarele documente:

(…)

e) două exemplare din facturile fiscale în copie legalizată, contrasemnată de beneficiar și de agenția teritorială, cu mențiunea «bun de plată pentru suma de…», însoțită de dată, numele și prenumele, semnătura și ștampila ordonatorului terțiar de credite.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 alin. (2) lit. e) prevede: „După verificarea și analiza documentelor depuse de beneficiari, agențiile teritoriale transmit Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială solicitarea de plată însoțită de următoarele documente:

(…)

e) două exemplare din facturile fiscale în copii legalizate sau copii «conform cu originalul», contrasemnate de beneficiar și de agenția teritorială, cu mențiunea «bun de plată pentru suma de… » și certificate în privința realității, regularității și legalității, însoțite de dată, numele și prenumele, semnătura și ștampila ordonatorului terțiar de credite”.

 

Art. 22 alin. (2) lit. e1) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Noua reglementare

La art. 22 alin. (2), după lit. e) se introduce o nouă literă, lit. e1).

Potrivit noii reglementări, art. 22 alin. (2) lit. e1) stabilește: „După verificarea și analiza documentelor depuse de beneficiari, agențiile teritoriale transmit Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială solicitarea de plată însoțită de următoarele documente:

(…)

e1) un exemplar din cererea de plată în original, avizată de agenția teritorială cu mențiunea «bun de plată pentru suma de…» și certificate în privința realității, regularității și legalității, însoțite de dată, nume și prenume, semnătura și ștampila ordonatorului terțiar de credite”.

 

Art. 22 partea introductivă a alin. (3) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 în partea introductivă a alin. (3) dispunea faptul că în urma verificării documentelor transmise de agențiile teritoriale, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială înaintează Direcției generale asistență socială din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, pentru efectuarea deschiderii de credite bugetare, anumite documente.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 în partea introductivă a alin. (3) dispune: „În urma verificării documentelor transmise de agențiile teritoriale, Agenția Națională pentru Plăți și inspecție Socială înaintează Direcției generale investiții, achiziții publice și servicii interne din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, pentru efectuarea deschiderii de credite bugetare, următoarele documente:”.

 

Art. 22 alin. (4) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 alin. (4) prevedea faptul că în vederea deschiderii de credite bugetare pentru decontarea cheltuielilor solicitate de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, Direcția generală asistență socială din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice va proceda după cum urmează:

a) verifică documentele de plată prevăzute la alin. (3);

b) verifică încadrarea sumei solicitate și a celor decontate în cuantumul aprobat;

c) întocmește nota de finanțare în vederea deschiderii de credite bugetare, pe care o supune aprobării ordonatorului principal de credite;

d) întocmește documentele pentru deschiderea de credite bugetare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 alin. (4) prevede: „În vederea deschiderii de credite bugetare pentru decontarea cheltuielilor solicitate de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, Direcția generală investiții, achiziții publice și servicii interne din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice va proceda după cum urmează:

a) verifică documentele de plată prevăzute la alin. (3);

b) verifică încadrarea sumei solicitate și a celor decontate în cuantumul aprobat;

c) întocmește nota de finanțare în vederea deschiderii de credite bugetare, pe care o supune aprobării ordonatorului principal de credite și o transmite către Direcția generală planificare bugetară și management financiar, care întocmește documentele pentru deschiderea de credite bugetare”.

 

Art. 24 alin. (11) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)

Noua reglementare

La art. 24, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (11).

Potrivit noii reglementări, art. 24 alin. (11) dispune: „Agențiile teritoriale sunt răspunzătoare pentru fazele de lichidare, ordonanțare și plată a cheltuielilor, conform prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare”.

 

Alte prevederi ale Ordinului ministrului muncii nr. 1751/2015

Potrivit art. II, procentul de până la 50%, menționat la art. 11 alin. (1) lit. c) din anexa la Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 2.765/2012, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificată prin prezentul ordin, se acordă pentru contractele de finanțare care se vor încheia după prima sesiune de depunere și evaluare a proiectelor ulterioară publicării respectivului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

ISTORIC

Act modificatActe modificatoare
Metodologia de înregistrare și evaluare a solicitărilor de finanțare a unor cheltuieli de investiții și reparații capitale pentru centrele de zi și rezidențiale din bugetul Ministerului Muncii, precum și de decontare a finanțării, aprobată prin Ordinul ministrului muncii nr. 2765/2012 (M. Of. nr. 756 din 9 noiembrie 2012; cu modif. și compl. ult.)Ordinul ministrului muncii nr. 3114/2012 (M. Of. nr. 893 din 28 decembrie 2012)
Ordinul ministrului muncii nr. 2589/2013 (M. Of. nr. 831 din 24 decembrie 2013)
Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015 (M. Of. nr. 709 din 22 septembrie 2015)
Metodologia de înregistrare și evaluare a solicitărilor de finanțare a unor cheltuieli de investiții și reparații capitale pentru centrele de zi și rezidențiale din bugetul Ministerului Muncii (Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015) was last modified: septembrie 25th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.