774 views
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Ordinul ministrului muncii nr. 2765/2012 (M. Of. nr. 756 din 9 noiembrie 2012; cu modif. şi compl. ult.) |
Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015 (M. Of. nr. 709 din 22 septembrie 2015) | – modifică: art. 2 alin. (1), art. 4 |
Metodologia de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, precum şi de decontare a finanţării | – modifică: art. 3 alin. (1), art. 7 alin. (1) lit. c), d), e) şi f) , art. 7 alin. (2) lit. c) și d), art. 7 alin. (3), art. 9 în partea introductivă a alin. (1), art. 9 alin. (2) lit. e), art. 9 alin. (3), art. 10 alin. (1) și (2), art. 10 alin. (3) lit. a), b) și c), art. 10 alin. (4) lit. c), art. 11 alin. (1) lit. c), art. 16 alin. (1) , art. 19 alin. (8), art. 20 alin. (2), art. 21 alin. (1) lit. a), c) și d), art. 21 alin. (3), art. 21 alin. (4) lit. b) și c), art. 22 alin. (2) lit. e), art. 22 în partea introductivă a alin. (3), art. 22 alin. (4) – introduce: art. 14 lit. j), art. 22 alin. (2) lit. e1), art. 24 alin. (11) |
În M. Of. nr. 709 din 22 septembrie 2015, s-a publicat Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 1751/2015 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 2.765/2012 privind aprobarea Metodologiei de înregistrare şi evaluare a solicitărilor de finanţare a unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi de decontare a finanţării (M. Of. nr. 756 din 9 noiembrie 2012; cu modif. şi compl. ult.).
Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Ordinului ministrului muncii nr. 2765/2012 prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015.
Art. 2 alin. (1) Ordinul ministrului muncii nr. 2765/2012 (modificat prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 2 alin. (1) prevedea faptul că finanţarea cheltuielilor prevăzute la art. 1 se realizează în baza proiectelor elaborate de furnizorii de servicii sociale publici sau privaţi, singuri sau în parteneriat, în urma unui proces de evaluare şi selecţie.
Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (1) prevede: „Finanţarea cheltuielilor de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice se acordă conform contractelor de finanţare încheiate ca urmare a evaluării proiectelor elaborate de furnizorii de servicii sociale publici sau privaţi, singuri ori în parteneriat, în urma unui proces de evaluare şi selecţie”.
Art. 4 Ordinul ministrului muncii nr. 2765/2012 (modificat prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 4 dispunea faptul că Direcţia generală asistenţă socială, Direcţia generală economică, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin.
Potrivit noii reglementări, art. 4 dispune: „Direcţia generală investiţii, achiziţii publice şi servicii interne, Direcţia generală planificare bugetară şi management financiar, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin”.
Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse Metodologiei prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015.
Art. 3 alin. (1) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 3 alin. (1) stabilea faptul că solicitanţii finanţării, denumiţi în continuare beneficiari, pentru obiectivele prevăzute la alin. (1) pot depune proiecte şi în parteneriat public-public sau public-privat, iar solicitantul este stabilit de părţi.
Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (1) stabilește: „Solicitanţii finanţării, denumiţi în continuare beneficiari, pentru obiectivele prevăzute la art. 1 pot depune proiecte şi în parteneriat public-public sau public-privat, iar solicitantul este stabilit de părţi”.
Art. 7 alin. (1) lit. c), d), e) şi f) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 alin. (1) lit. c), d), e) şi f) prevedeau faptul că pentru lucrările de construcţii, reparaţii, amenajări şi modernizări, documentaţia de solicitare a finanţării va conţine următoarele:
(…)
c) memoriu justificativ privind principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei;
d) dovada privind situaţia juridică a spaţiului sau a terenului obiectivului în care se propune efectuarea lucrărilor de investiţii;
e) documentaţia tehnică elaborată conform H.G. nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;
f) hotărârea consiliului local/judeţean sau a organului de conducere al asociaţiei/fundaţiei/cultelor religioase, după caz, privind aprobarea documentaţiei tehnice, asigurarea cofinanţării cheltuielilor neeligibile şi a punerii în funcţiune a obiectivului.
Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (1) lit. c), d), e) şi f) prevăd: „(1) Pentru lucrările de construcţii, reparaţii, amenajări şi modernizări, documentaţia de solicitare a finanţării va conţine următoarele:
(…)
c) memoriu justificativ privind principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei aprobate, pentru care se solicită finanţare;
d) dovada privind situaţia juridică a spaţiului şi a terenului pe care se află amplasat obiectivul sau a terenului pe care urmează să fie amplasat obiectivul pentru care se solicită finanţare;
e) documentaţia tehnico-economică elaborată conform H.G. nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;
f) hotărârea consiliului local/judeţean sau a organului de conducere al asociaţiei/fundaţiei/cultelor religioase, după caz, privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a principalilor indicatori tehnico-economici ai obiectivului, asigurarea cofinanţării cheltuielilor neeligibile şi a cheltuielilor generate de punerea în funcţiune a acestuia”.
Art. 7 alin. (2) lit. c) și d) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 alin. (2) lit. c) și d) dispuneau faptul că pentru dotări, documentaţia de solicitare a finanţării va conţine următoarele:
(…)
c) memoriu justificativ privind principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei;
d) dovada privind situaţia juridică a spaţiului sau a terenului obiectivului în care se propune efectuarea lucrărilor de investiţii.
Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (2) lit. c) și d) dispun: „Pentru dotări, documentaţia de solicitare a finanţării va conţine următoarele:
(…)
c) memoriu justificativ privind principalii indicatori tehnico – economici ai investiţiei aprobate, inclusiv lista de dotări, pentru care se solicită finanţare;
d) dovada privind situaţia juridică a spaţiului şi a terenului pe care se află amplasat obiectivul sau a terenului pe care urmează să fie amplasat obiectivul pentru care se solicită finanţare”.
Art. 7 alin. (3) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 alin. (3) stabilea faptul că documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (2) lit. a)-c) şi e) vor fi prezentate în original, iar cele prevăzute la alin. (1) lit. d)-h) şi alin. (2) lit. d) şi f) vor fi prezentate în copie.
Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (3) stabileşte: „Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (2) lit. a)-c) şi e) vor fi prezentate în original, iar cele prevăzute la alin. (1) lit. d)-h) şi alin. (2) lit. d) şi f) vor fi prezentate în copie, vizate «conform cu originalul»”.
Art. 9 partea introductivă a alin. (1) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 9 în partea introductivă a alin. (1) prevedea faptul că pentru evaluarea documentaţiei şi selecţionare, solicitanţii trebuie să îndeplinească anumite criterii.
Potrivit noii reglementări, art. 9 în partea introductivă a alin. (1) prevede: „Sunt eligibili şi sunt acceptaţi în procesul de evaluare a documentaţiei şi selecţionare solicitanţii care îndeplinesc următoarele cerinţe”.
Art. 9 alin. (2) lit. e) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 9 alin. (2) lit. e) prevedea faptul că nu sunt eligibili solicitanţii care se află în următoarele situaţii:
(…)
e) fac obiectul unei proceduri de reorganizare sau desfiinţare.
Potrivit noii reglementări, art. 9 alin. (2) lit. e) prevede: „Nu sunt eligibili solicitanţii care se află în următoarele situaţii:
(…)
e) fac obiectul unei proceduri de reorganizare, desfiinţare sau faliment ca urmare a unei hotărâri pronunţate de un judecător-sindic”.
Art. 9 alin. (3) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 9 alin. (3) stabilea: Contribuţia beneficiarului prevăzută la alin. (2) lit. f) poate fi calculată la valoarea contractului de execuţie sau a celui de achiziţie în cazul dotărilor sau, după caz, la valoarea totală a proiectului, ţinând cont de sumele investite de beneficiar inclusiv până la solicitarea finanţării din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
Potrivit noii reglementări, art. 9 alin. (3) stabilește: „Contribuţia beneficiarului prevăzută la alin. (2) lit. f) se calculează la valoarea contractului de execuţie sau a celui de achiziţie în cazul dotărilor ori, după caz, la valoarea totală a proiectului, ţinând cont de sumele investite de beneficiar, inclusiv până la solicitarea finanţării din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice”.
Art. 10 alin. (1) și (2) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 10 alin. (1) dispunea faptul că cheltuielile eligibile pentru finanţarea din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale pentru lucrările de investiţii şi reparaţii capitale sunt, în principal, cheltuieli pentru lucrări de construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi.
Potrivit art. 10 alin. (2), cheltuielile pentru lucrările de investiţii noi şi intervenţie la construcţiile existente sunt cele estimate de proiectant în devizul general, elaborat conform prevederilor H.G. nr. 28/2008.
Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (1) și (2) prevăd:
„(1) Cheltuielile eligibile pentru finanţarea din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a obiectivelor prevăzute la art. 1 sunt cheltuielile necesare pentru execuţia de lucrări de construcţii, reparaţii, amenajări, modernizări, extinderi şi dotări pentru asigurarea prestării serviciilor sociale.
(2) Cheltuielile pentru lucrările de investiţii noi şi intervenţie la construcţiile existente sunt cele estimate de proiectant în documentaţia tehnico-economică şi devizul general, elaborate conform prevederilor H.G. nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico – economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii. Documentaţia tehnico-economică, precum şi principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului vor fi aprobaţi în prealabil de solicitant, conform prevederilor legale în vigoare”.
Art. 10 alin. (3) lit. a), b) şi c) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 10 alin. (3) lit. a), b) și c) stabileau faptul că pentru a fi considerate eligibile, în contextul proiectului, cheltuielile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să fie necesare pentru realizarea proiectului;
b) să fie prevăzute în bugetul proiectului sau în devizul general elaborat de proiectant;
c) să se încadreze în costul standard asimilat pentru categoria de lucrări solicitate.
Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (3) lit. a), b) și c) stabilesc: „Pentru a fi considerate eligibile, în contextul proiectului, cheltuielile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să fie necesare pentru realizarea şi/sau funcţionarea obiectivului;
b) să fie prevăzute în bugetul proiectului şi în devizul general elaborat de proiectant şi să fie aprobate de solicitant;
c) să se încadreze în costurile prevăzute la art. 11”.
Art. 10 alin. (4) lit. c) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 10 alin. (4) lit. c) prevedea faptul că sub rezerva condiţiilor prevăzute la alin. (2) şi (3), cheltuielile eligibile pentru finanţare sunt următoarele:
(…)
c) alte cheltuieli privind organizarea de şantier şi cheltuieli diverse şi neprevăzute.
Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (4) lit. c) prevede: „Sub rezerva condiţiilor prevăzute la alin. (2) şi (3), cheltuielile eligibile pentru finanţare sunt următoarele:
(…)
c) alte cheltuieli privind organizarea de şantier, respectiv lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier şi cheltuieli diverse şi neprevăzute, dovedite prin documente justificative”.
Art. 11 alin. (1) lit. c) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 11 alin. (1) lit. c) dispunea faptul că sumele solicitate Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale pentru finanţarea lucrărilor de investiţi şi/sau, după caz, a dotărilor se exprimă în lei şi nu pot depăşi următoarele valori:
(…)
c) 30% din valoarea prevăzută la lit. a), pentru dotări.
Potrivit noii reglementări, art. 11 alin. (1) lit. c) dispun: „Sumele solicitate Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale pentru finanţarea lucrărilor de investiţi şi/sau, după caz, a dotărilor se exprimă în lei şi nu pot depăşi următoarele valori:
(…)
c) 30% din valoarea prevăzută la lit. a), pentru dotări; în cazuri temeinic justificate, în care obiectivul de investiţii prevede şi existenţa unui cabinet medical dotat cu aparatură specifică activităţii (de exemplu, dar fără a se limita la aparat ecograf, aparat EKG etc.), servicii de kinetoterapie, servicii de terapii ocupaţionale, servicii de recuperare medicală, procentul de 30% poate fi depăşit, dar nu mai mult de 50%”.
Art. 14 lit. j) Metodologie (modificată prin Ordinul ministrului muncii nr. 1751/2015)
La art. 14, după lit. i) se introduce o nouă literă, lit. j).
Potrivit noii reglementări, art. 14 lit. j) prevede: „Criteriile de evaluare şi de selecţie utilizate în analiza prevăzută la art. 13 alin. (2) şi (3) sunt următoarele:
(…)
j) crearea de locuri de muncă”.
- 1
- 2