Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019-2020 – modificări (OMEN nr. 3886/2019)

22 apr. 2019
Vizualizari: 4484

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 19  se modifică și va avea următorul conținut:

„CALENDARUL

mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2019 – 2020

 1. Ordinea desfășurării etapelor mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2019 – 2020 este următoarea:

    1) Constituirea comisiei județene/a municipiului București de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, prin decizia inspectorului școlar general

    Până la 4 ianuarie 2019

    2) Revizuirea deciziilor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră a personalului didactic titular conform prevederilor art. 19 alin. (3) și (4) din Metodologie, întocmirea de către unitățile de învățământ a listelor cuprinzând cadrele didactice titulare, femei, care optează pentru menținerea în activitate ca titular până la împlinirea vârstei de 65 de ani, în baza Deciziei Curții Constituționale nr. 387/2018, precum și a listelor cuprinzând personalul didactic titular care îndeplinește condițiile legale de pensionare la 1 septembrie 2019, pe baza cererilor înregistrate la secretariatele unităților de învățământ, și comunicarea acestora la inspectoratul școlar:

a) pentru limită de vârstă;

b) la cerere, pentru pensionare anticipată sau pensionare anticipată parțială

    Termen: 31 ianuarie 2019

    3) Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic titular, soluționarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare la nivelul unităților de învățământ ale personalului didactic titular pentru anul școlar 2019 – 2020 și soluționarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) și (3) din Metodologie:

a) elaborarea ofertei școlii și stabilirea disciplinelor opționale pentru anul școlar următor

    Până la 15 februarie 2019

b) depunerea cererilor de către cadrele didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie și a cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare la secretariatele unităților de învățământ

    Până la 31 ianuarie 2019

c) comunicarea la inspectoratele școlare a acordului/acordului de principiu/refuzului pentru transfer al cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie, respectiv pentru întregirea normei didactice de predare-învățare-evaluare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

    Termen: 8 februarie 2019

d) stabilirea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listei finale a cadrelor didactice prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie pentru care se acordă transferul

    Termen: 12 februarie 2019

e) constituirea posturilor didactice/catedrelor la nivelul unităților de învățământ/consorțiilor școlare; organizarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar

    Perioada: 21 ianuarie – 8 februarie 2019

f) analiza, corectarea și avizarea proiectului de încadrare și a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul școlar

    Perioada: 12 – 22 februarie 2019

g) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer/întregire de normă

    Termen: 22 februarie 2019

    4) Stabilirea personalului didactic care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 28 alin. (4) din Metodologie și se menține în activitate ca titular în funcția didactică, la cerere, în anul școlar 2019 – 2020:

a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ

    Până la 31 ianuarie 2019

b) aprobarea cererilor privind menținerea în activitate ca titular în funcția didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităților de învățământ

    Până la 4 februarie 2019

c) întocmirea la nivelul inspectoratelor școlare a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 28 alin. (4) din Metodologie și au solicitat menținerea în activitate ca titular în anul școlar 2019 – 2020, prezentarea acestora spre validare consiliului de administrație al inspectoratului școlar și afișarea listelor finale la inspectoratele școlare

    Perioada: 5 – 6 februarie 2019

d) înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare

    Perioada: 7 – 11 februarie 2019

e) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar

    Perioada: 12 – 13 februarie 2019

    5) Completarea normei didactice de predare-învățare-evaluare a personalului didactic titular la nivelul inspectoratului școlar:

a) afișarea la inspectoratele școlare a listei tuturor catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete

    Termen: 26 februarie 2019

b) înregistrarea cererilor pentru completarea normei didactice la inspectoratul școlar

    Perioada: 27 – 28 februarie 2019

c) organizarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar

    Perioada: 28 februarie 2019 – 5 martie 2019

d) ședință de repartizare organizată de comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului școlar, pentru completarea normei didactice

    Termen: 7 martie 2019

e) emiterea și comunicarea deciziilor de completare de normă/transfer

    Perioada: 7 – 11 martie 2019

    6) Transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare ori prin desființarea unor unități de învățământ:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete și afișarea acesteia la inspectoratele școlare

    Termen: 11 martie 2019

b) afișarea la inspectoratele școlare a listei cadrelor didactice care intră în restrângere de activitate, începând cu data de 1 septembrie 2019

    Termen: 11 martie 2019

c) afișarea la sediile unităților de învățământ a condițiilor specifice și a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin transfer/pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, avizate de inspectoratele școlare

    Termen: 11 martie 2019

d) înregistrarea cererilor, însoțite de documentele precizate în acestea, ale cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate la inspectoratele școlare; verificarea și avizarea dosarelor depuse, de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar și consilierul juridic al inspectoratului școlar

    Perioada: 11 – 12 martie 2019

e) afișarea la inspectoratul școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate

    Termen: 14 martie 2019

f) înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate

    Perioada: 14 – 15 martie 2019

g) organizarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar

    Perioada: 11 – 15 martie 2019

h) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate, în consiliul de administrație al inspectoratului școlar, și afișarea punctajelor finale la inspectoratul școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar

    Termen: 18 martie 2019

i) depunerea cererilor, însoțite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice aflate în restrângere de activitate, pentru obținerea acordurilor/acordurilor de principiu în vederea soluționării restrângerii de activitate, la unitățile de învățământ, CMBRAE/CJRAE

    Perioada: 15 – 19 martie 2019

j) analiza în consiliile de administrație ale unităților de învățământ a solicitărilor și comunicarea hotărârii cu privire la acordarea/neacordarea acordurilor/acordurilor de principiu pentru transfer

    Termen: 20 martie 2019

k) depunerea și înregistrarea contestațiilor privind acordurile/acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, de către personalul didactic titular care solicită transfer consimțit între unitățile de învățământ

    Perioada: 20 – 21 martie 2019

l) soluționarea contestațiilor privind acordurile/acordurile de principiu pentru transfer emise de unitățile de învățământ

    Termen: 25 martie 2019

m) depunerea acordurilor/acordurilor de principiu de către cadrele didactice titulare care solicită soluționarea restrângerii de activitate la comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar

    Perioada: 25 – 26 martie 2019

n) soluționarea cererilor de restrângere de activitate în ședință de repartizare

    Termen: 27 martie 2019

o) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a restrângerilor

    Perioada: 27 – 28 martie 2019

p) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar

    Termen: 29 martie 2019

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare

    Perioada: 29 martie – 2 aprilie 2019

    7) Modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat și concursul național de titularizare cu nota/media de cel puțin 7 (șapte), în condițiile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și dacă postul este vacant:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

    Termen: 16 aprilie 2019

b) depunerea, înregistrarea cererilor, însoțite de documentele justificative, la secretariatele unităților de învățământ, analizarea cererilor în consiliile de administrație ale unităților de învățământ și comunicarea acordului/refuzului motivat privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului

    Perioada: 16 – 19 aprilie 2019

c) înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare

    Perioada: 18 – 24 aprilie 2019

d) transmiterea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei la inspectoratele școlare

    Perioada: 19 – 24 aprilie 2019

e) soluționarea contestațiilor de consiliile de administrație ale inspectoratelor școlare

    Termen: 25 aprilie 2019

f) emiterea și comunicarea deciziilor privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului

    Perioada: 6 – 13 mai 2019

    8) Pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar, la cerere, al personalului didactic titular:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete

    Termen: 6 mai 2019

b) afișarea la sediile unităților de învățământ a condițiilor specifice și a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, avizate de inspectoratele școlare (pentru unitățile de învățământ care nu au avut condiții specifice pentru etapa de transfer)

    Termen: 6 mai 2019

c) depunerea la inspectoratele școlare a cererilor, însoțite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice titulare care nu au depus cereri în perioadele 27 – 28 februarie 2019, respectiv 11 – 12 martie 2019, care solicită pretransfer prin schimb de posturi/catedre în baza consimțământului scris, pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, soluționarea completării normei didactice de predare-învățare-evaluare pe perioadă determinată sau nedeterminată sau soluționarea restrângerii de activitate prin transfer; verificarea și avizarea dosarelor depuse, de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar și consilierul juridic al inspectoratului școlar

    Perioada: 6 – 9 mai 2019

d) afișarea la inspectoratul școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar a listelor cu punctajele cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, cu precizarea unităților de învățământ la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri de pretransfer, precum și pentru cadrele didactice titulare care au depus dosare de completare de normă didactică/transfer

    Termen: 10 mai 2019

e) înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate

    Zilele: 10 și 13 mai 2019

f) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate în consiliul de administrație al inspectoratului școlar, afișarea punctajelor finale la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar

    Termen: 14 mai 2019

g) desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar

    Perioada: 7 – 14 mai 2019

h) depunerea cererilor, însoțite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice care solicită pretransfer/transfer la unitățile de învățământ care au publicat posturi didactice/catedre vacante pentru obținerea acordului de principiu pentru pretransfer/transfer, precum și la unitățile de învățământ la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri de pretransfer, pentru obținerea acordului de principiu pentru pretransfer/transfer

    Perioada: 7 – 14 mai 2019

i) analiza în consiliile de administrație ale unităților de învățământ a solicitărilor depuse de cadrele didactice titulare și comunicarea hotărârii cu privire la acordarea/neacordarea acordului de principiu pentru pretransfer/transfer către solicitant/inspectoratul școlar

    Termen: 15 mai 2019

j) depunerea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, de către personalul didactic titular care solicită pretransfer/transfer consimțit între unitățile de învățământ, la comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar

    Perioada: 15 – 16 mai 2019

k) soluționarea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ

    Perioada: 16 – 17 mai 2019

l) soluționarea în ședință de repartizare, în ordine, a cererilor:

    (i) de completare de normă didactică

    (ii) de transfer consimțit între unitățile de învățământ și transfer prin repartizare

    (iii) de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimțământ scris

    (iv) de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ m) reanalizarea soluționării, la finalul ședinței de repartizare, în ordine, a cererilor:

    (i) de completare de normă didactică

    (ii) de transfer consimțit între unitățile de învățământ și transfer prin repartizare

    Termen: 20 mai 2019

n) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a cererilor de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimțământ scris, de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, de completare de normă didactică, de transfer consimțit între unitățile de învățământ și transfer prin repartizare în ședință organizată de inspectoratul școlar

    Perioada: 20 – 21 mai 2019

o) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar

    Termen: 22 mai 2019

p) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate și afișarea acesteia la sediile inspectoratelor școlare

    Termen: 22 mai 2019

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare

    Perioada: 22 – 24 mai 2019

    9) Stabilirea personalului didactic pensionat care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie și solicită reîncadrarea în funcția de personal didactic, în anul școlar 2019 – 2020, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, precum și a personalului didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ

    Perioada: 13 – 15 mai 2019

b) discutarea și analizarea cererilor depuse în consiliile profesorale ale unităților de învățământ

    Termen: 16 mai 2019

c) comunicarea de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, atât inspectoratului școlar, cât și cadrelor didactice, a acordului/refuzului privind reîncadrarea în funcția de personal didactic, în anul școlar 2019 – 2020, pentru personalului didactic pensionat care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie, precum și pentru personalul didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie

    Perioada: 16 – 17 mai 2019

d) validarea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie și a solicitat reîncadrarea în funcția de personal didactic, precum și personalul didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie

    Termen: 20 mai 2019

e) depunerea și înregistrarea contestațiilor la sediile inspectoratelor școlare

    Perioada: 20 – 21 mai 2019

f) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar

    Termen: 22 mai 2019

g) emiterea și comunicarea deciziilor

    Perioada: 22 – 24 mai 2019

    10) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2019 – 2020, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care au dobândit cel puțin definitivarea în învățământ, în baza mediei de repartizare de minimum 7 (șapte) obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2018 și/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2016 și/sau 2015, pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeași clasă de elevi, conform prevederilor art. 61 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea la secretariatele unităților de învățământ a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie

    Perioada: 13 – 15 mai 2019

b) comunicarea de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, atât inspectoratului școlar, cât și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie

    Termen: 20 mai 2019

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele școlare, ale cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie; verificarea dosarelor și a situațiilor transmise de unitățile de învățământ de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar

    Perioada: 20 – 21 mai 2019

d) verificarea și avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar și consilierul juridic al inspectoratului școlar

    Perioada: 20 – 22 mai 2019

e) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

    (i) cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ

    (ii) cererilor de reîncadrare în anul școlar 2019 – 2020 a personalului didactic pensionat care a avut calitatea de titular în învățământul preuniversitar

    (iii) cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2019 – 2020, pentru personalul didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie

    Termen: 22 mai 2019

f) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare

    Perioada: 22 – 24 mai 2019

    11) Ocuparea prin concurs național a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

a) înregistrarea, analizarea și soluționarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administrație ale unităților de învățământ și transmiterea situației la inspectoratele școlare

    Până la 20 mai 2019

b) verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs

    Termen: 22 mai 2019

c) înregistrarea la inspectoratele școlare a dosarelor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2019; depunerea dosarelor de către cadrele didactice titulare în vederea soluționării reducerilor de activitate apărute în perioada aprilie – mai 2019

    Perioada: 22 – 29 mai 2019

d) verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia județeană/a municipiului București de organizare și desfășurare a concursului și consilierul juridic al inspectoratului școlar

    Perioada: 23 – 30 mai 2019

e) validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora, prin procură notarială, în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenților din promoțiile anterioare atrage după sine anularea înscrierii la concurs

    Perioadele: 30 – 31 mai 2019; 10 – 12 iulie 2019 pentru absolvenții promoției 2019/absolvenții 2019 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic

 

    NOTĂ:

    În mod excepțional, absolvenții promoției 2019 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverința de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică și să valideze fișa de înscriere în data de 17 iulie 2019. Absolvenții promoției 2019 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate numai după prezentarea adeverinței de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

 

f) afișarea listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

    Termen: 3 iunie 2019

g) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

    Perioada: 3 – 28 iunie 2019

 

    NOTĂ:

    În perioada 31 mai – 28 iunie pot participa la probele practice/orale și la inspecțiile la clasă și cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluționată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie – iunie 2019.

 

h) desfășurarea probei scrise

    Termen: 17 iulie 2019

i) comunicarea rezultatelor

    Termen: 23 iulie 2019

j) înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

    Perioada: 23 – 24 iulie 2019

k) rezolvarea contestațiilor

    Perioada: 24 – 29 iulie 2019

l) comunicarea rezultatelor finale

    Termen: 30 iulie 2019

m) repartizarea candidaților cu media de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 62 alin. (8) din Metodologie, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate, pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul județului în care au susținut proba practică sau inspecția specială la clasă în profilul postului, indiferent de județul în care au susținut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare

    Termen: 31 iulie 2019

n) ședință de repartizare, în ordine, a:

    (i) cadrelor didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluționată prin completarea normei didactice pe perioadă determinată sau nedeterminată prin transfer pentru soluționarea restrângerii de activitate ori prin detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

    (ii) candidaților cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte), sau cadre didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular prevăzute la art. 21 alin. (4) și (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2019, conform art. 62 alin. (8) din Metodologie, pe posturi didactice/catedre vacante complete, indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul județului în care au susținut proba practică sau inspecția specială la clasă în profilul postului, indiferent de județul în care au susținut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular

    Termen: 1 august 2019

o) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor

    Termen: 1 august 2019

p) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

    Perioada: 2 – 19 august 2019

    12) Detașarea în interesul învățământului:

a) înregistrarea cererilor cadrelor didactice titulare a căror reducere de activitate nu a fost soluționată prin transfer/completare de normă didactică, precum și a acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la inspectoratele școlare și la unitățile de învățământ

    Perioada: 12 – 19 august 2019

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului

    Termen: 20 august 2019

c) numirea, prin detașare în interesul învățământului, în funcțiile de conducere, îndrumare și control neocupate prin concurs

    Până la 20 august 2019

d) discutarea și soluționarea propunerilor pentru detașare în interesul învățământului în consiliile de administrație ale unităților de învățământ, transmiterea listei cadrelor didactice detașate în interesul învățământului însoțite de acordurile acestora, la inspectoratele școlare pentru eliberarea deciziilor și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

    Termen: 21 august 2019

e) soluționarea în ședință de repartizare a cererilor de completare a normei didactice pe perioadă determinată/nedeterminată și de transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată

    Termen: 22 august 2019

f) emiterea și comunicarea deciziilor de detașare în interesul învățământului

    Perioada: 23 – 29 august 2019

 

    NOTĂ:

    Începând cu data de 22 august 2019, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în toate ședințele de repartizare, precum și după începerea cursurilor, o au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

 

    13) Detașarea la cerere:

a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ de către cadrele didactice titulare care solicită continuitate pentru detașare la cerere în anul școlar 2019 – 2020

    Perioada: 7 – 10 mai 2019

b) comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, atât inspectoratului școlar, cât și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind continuitatea pentru detașare la cerere în anul școlar 2019 – 2020

    Termen: 15 mai 2019

c) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere, însoțite de documentele precizate în acestea, pentru continuitate la detașarea la cerere, respectiv detașare la cerere prin concurs sau concurs specific

    Perioada: 22 – 29 mai 2019

 

    NOTĂ:

    În mod excepțional, cadrele didactice care nu au depus cereri de înscriere pentru detașare la cerere, în perioada 7 – 10 mai 2019, mai pot depune cereri de înscriere pentru detașare la cerere, prin concurs specific, în perioada 19 – 20 august 2019.

 

d) verificarea și avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar și consilierul juridic al inspectoratului școlar

    Perioada: 23 – 30 mai 2019

e) afișarea punctajelor la inspectoratele școlare

    Termen: 31 mai 2019

f) depunerea contestațiilor la punctaje la inspectoratele școlare

    Zilele: 31 mai și 3 iunie 2019

g) soluționarea contestațiilor la punctaje

    Termen: 4 iunie 2019

h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului

    Perioada: 3 – 28 iunie 2019

i) repartizarea, în ședință de repartizare, a cadrelor didactice titulare, în ordine, prin:

    (i) detașare la cerere, prin continuitate

    (ii) detașare la cerere, în ordinea descrescătoare a mediilor, și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

    Termen: 22 august 2019

    (iii) detașare la cerere prin concurs specific, în ordinea descrescătoare a punctajelor

    (iv) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării detașărilor la cerere

    Termen: 23 august 2019

j) emiterea și comunicarea deciziilor de detașare la cerere

    Perioada: 24 – 29 august 2019

    14) Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2019:

a) repartizarea candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2019, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, având prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2019 – 2020 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (șapte) la concursurile naționale de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2018 și/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2015 și/sau 2014 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar, în condițiile art. 61 și 85 din Metodologie

    Termen: 22 august 2019

b) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

    Perioada: 23 – 29 august 2019

    15) Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

a) detașărilor la cerere;

b) repartizării candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2019, conform punctului 14

    Termen: 23 august 2019

    16) Modificarea duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie:

a) stabilirea în consiliile de administrație ale unităților de învățământ a modificării duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie

    Perioada: 19 – 20 august 2019

b) transmiterea hotărârilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ la inspectoratele școlare

    Termen: 21 august 2019

c) emiterea deciziilor privind modificarea duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie

    Perioada: 22 – 23 august 2019

d) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer, pretransfer și detașare pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie, care au participat la aceste etape de mobilitate și au promovat examenul național de definitivare în învățământ, sesiunea 2019

    Perioada: 22 – 29 august 2019

    17) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2019 – 2020, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza mediei de repartizare de minimum 5 (cinci) obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2018 și/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2016 și/sau 2015, pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeași clasă de elevi, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea la secretariatele unităților de învățământ a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie

    Perioada: 7 – 10 mai 2019

b) comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, atât inspectoratului școlar, cât și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie

    Termen: 15 mai 2019

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele școlare, ale cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie; verificarea dosarelor și a situațiilor transmise de unitățile de învățământ, de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului școlar

    Perioada: 22 – 29 mai 2019

 

    NOTĂ:

    În mod excepțional, cadrele didactice care au primit acorduri de principiu și nu au depus cereri de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020 mai pot depune cereri în data de 19 august 2019.

 

d) repartizarea cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2019 – 2020, conform art. 61 și 85 din Metodologie, și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

    Termen: 26 august 2019

e) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

    Perioada: 27 – 29 august 2019

    18) Repartizarea și ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pe perioadă determinată:

a) înregistrarea la inspectoratele școlare a cererilor de înscriere, însoțite de documentele precizate în acestea, a candidaților care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020 și a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile de titularizare sesiunile 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 sau 2013

    Perioada: 22 – 29 mai 2019

 

    NOTĂ:

    În mod excepțional, candidații care nu au depus cereri pentru angajare pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, în perioada 22 – 29 mai 2019, mai pot depune cereri în data de 19 august 2019

 

b) verificarea și avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar și consilierul juridic al inspectoratului școlar

    Perioada: 23 – 30 mai 2019

c) organizarea și desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale în profilul postului

    Perioada: 3 – 28 iunie 2019

d) repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului școlar, conform art. 90 din Metodologie, și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

    Perioada: 26 – 27 august 2019

e) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

    Perioada: 28 – 30 august 2019

    19) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în regim de plată cu ora

a) depunerea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare și susținerea interviurilor în vederea încadrării în regim de plată cu ora;

    Perioada: 19 – 27 august 2019

b) atribuirea orelor vacante/rezervate în regim de plată cu ora personalului didactic titular la nivelul unităților de învățământ, prin decizie a directorilor unităților de învățământ, precum și acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic titular din alte unități de învățământ, personalului didactic asociat și personalului didactic pensionat, pe baza rezultatelor obținute la interviu

    Termen: 28 august 2019

c) transmiterea la inspectoratele școlare a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete rămase neocupate, a listei posturilor didactice/catedrelor ocupate în regim de plată cu ora și a rezultatelor obținute la interviu, precum și a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete rămase neocupate din cauza neprezentării la post a candidaților repartizați în etapele anterioare; acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în aceeași unitate de învățământ

    Termen: 29 august 2019

d) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

    Perioada: 2 – 6 septembrie 2019

    20) Organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate la nivelul județului/municipiului București:

a) depunerea și înregistrarea dosarelor, validarea și revalidarea fișelor de înscriere

    Perioada: 30 august – 2 septembrie 2019

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului

    Termen: 3 septembrie 2019

c) desfășurarea probei scrise și comunicarea rezultatelor

    Termen: 4 septembrie 2019

d) depunerea contestațiilor, analizarea, rezolvarea acestora și comunicarea rezultatelor finale

    Perioada: 4 – 5 septembrie 2019

    21) Organizarea la nivelul județului/municipiului București a testării pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate:

  1. a) depunerea și înregistrarea dosarelor de înscriere

    Perioada: 30 august – 2 septembrie 2019

  1. b) desfășurarea probei scrise, a interviului în cadrul testării și comunicarea rezultatelor

    Termen: 4 septembrie 2019

c) depunerea contestațiilor, analizarea, rezolvarea acestora și comunicarea rezultatelor finale

    Perioada: 4 – 5 septembrie 2019

 22) Repartizarea candidaților prevăzuți la art. 84 alin. (13) din Metodologie care solicită detașare:

a) depunerea și înregistrarea dosarelor candidaților care nu au depus dosare în etapele anterioare;

    Termen: 2 septembrie 2019

b) afișarea punctajelor la inspectoratele școlare

    Termen: 3 septembrie 2019

c) depunerea contestațiilor la punctaje la inspectoratele școlare

    Perioada: 3 – 4 septembrie 2019

d) soluționarea contestațiilor, afișarea punctajelor finale, analizarea cererilor în comisiile paritare constituite la nivelul inspectoratelor școlare și transmiterea listelor cuprinzând candidații pentru care se solicită avizul Ministerului Educației Naționale în vederea detașării

    Termen: 5 septembrie 2019

  23) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în ședință de repartizare organizată la nivelul inspectoratului școlar, în ordine, după cum urmează:

a) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 94 alin. (7) din Metodologie

b) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 96 alin. (3) din Metodologie

    Termen: 30 august 2019

c) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 102 alin. (1) și (2) din Metodologie

d) ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, conform prevederilor art. 103 alin. (1) și (2) din Metodologie

    Termen: 6 septembrie 2019

e) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

    Perioada: 30 august – 9 septembrie 2019

 

    NOTĂ:

    În perioada 2 – 9 septembrie 2019 se pot efectua și detașări în interesul învățământului, conform prevederilor art. 82 alin. (1) – (5) din Metodologie, pentru cadrele didactice titulare anterior concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2019, precum și pentru cadrele didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular prevăzute la art. 21 alin. (4) și (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2019. Aceste detașări nu se consideră în afara Calendarului și nu se analizează în cadrul comisiilor paritare constituite la nivelul inspectoratelor școlare, iar pentru aceste detașări nu este necesar avizul Ministerului Educației Naționale.

 

1. Transmiterea la Ministerul Educației Naționale a situației statistice globale privind repartizarea candidaților pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate

    Termen: 23 septembrie 2019”.

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2019-2020 – modificări (OMEN nr. 3886/2019) was last modified: aprilie 19th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.