Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019-2020 – modificări (OMEN nr. 3886/2019)

22 apr. 2019
Vizualizari: 4477
Art. 90 alin. (5) din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2019 – 2020 (introdus prin OMEN nr. 3886/2019)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 84, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul conținut:

„(5) Candidatul fără statut de titular în învățământul preuniversitar care participă la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, sesiunea 2019, și nu obține cel puțin nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul acestui concurs nu poate fi încadrat, în anul școlar 2019 – 2020, pe un post didactic/o catedră a cărui/a cărei ocupare se realizează în baza disciplinei la care candidatul nu a obținut nota 5 (cinci)”.

 

Art. 104 alin. (2) sintagma „modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei” din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2019 – 2020 (modificat prin OMEN nr. 3886/2019)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 104 alin. (2) sintagma „repartizare în baza prevederilor art. 253 din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare” se înlocuiește cu sintagma „modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei”.

 

Anexa nr. 3 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2019 – 2020 (abrogat prin OMEN nr. 3886/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, anexa nr. 3 prevedea:

„Anexa nr. 3

la Metodologie

 

Cerere de repartizare pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, conform prevederilor art. 253 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare

 

Nr. ……/……..2019

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Se certifică exactitatea datelor

Inspector școlar pentru managementul resurselor umane

………(numele și prenumele)………….

Viza Oficiului Juridic

…………………

 

DOMNULE INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL,

Subsemnatul(a) (inițiala tatălui) ……………………………., născut(ă) la data de ………………,

COD NUMERIC PERSONAL: [_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_]

cu domiciliul în localitatea ……………….., județul (sectorul) ………………., strada ………….. nr. ……, bloc ……, sc. ….., ap. ……. TELEFON: …………, posesor al B.I./carte de identitate seria ……., nr. …….., eliberat(ă) de Poliția ……………, la data de …………, vă rog să-mi aprobați repartizarea în vederea angajării cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată începând cu anul școlar 2019 – 2020, pe postul didactic/catedra ………………………………………………. de la (unitatea/unitățile de învățământ) ……………………………………….., localitatea ……………….., în baza următoarelor rezultate:

– în baza notei la proba scrisă ……………… la disciplina ……………………………… și a notei ……………… obținute la inspecția specială la clasă/proba practică/orală ………………………..la concursul de titularizare, sesiunea 2013;

– în baza notei la proba scrisă ……………… la disciplina ……………………………… și a notei ……………… obținute la inspecția specială la clasă/proba practică/orală ………………………..la concursul de titularizare, sesiunea 2014;

– în baza notei la proba scrisă ……………… la disciplina ……………………………… și a notei ……………… obținute la inspecția specială la clasă/proba practică/orală ………………………..la concursul de titularizare, sesiunea 2015;

– în baza notei la proba scrisă ……………… la disciplina ……………………………… și a notei ……………… obținute la inspecția specială la clasă/proba practică/orală ………………………..la concursul de titularizare, sesiunea 2016;

– în baza notei la proba scrisă ……………… la disciplina ……………………………… și a notei ……………… obținute la inspecția specială la clasă/proba practică/orală ………………………..la concursul de titularizare, sesiunea 2017;

– în baza notei la proba scrisă ……………… la disciplina ……………………………… și a notei ……………… obținute la inspecția specială la clasă/proba practică/orală ………………………..la concursul de titularizare, sesiunea 2018;

– în baza notei la proba scrisă ……………… la disciplina ………………………………. obținute la concursul de titularizare, sesiunea ……… și a notei ……………. obținute la inspecția specială la clasă/proba practică/orală ……………………….. la concursul de titularizare, sesiunea ………;

– în baza notei la proba scrisă ……………… la disciplina ………………………………. obținute la concursul de titularizare, sesiunea ……… și a notei ……………. obținute la inspecția specială la clasă/proba practică/orală ……………………….. în data de ………….2019.

Prezint următoarea situație:

1) Studii finalizate cu examen de absolvire/licență/bacalaureat:

a) Univ., Institutul, Academia, I.P. 3 ani, Colegiul, Șc. postliceală, Șc. de maiștri, Lic. Ped. etc. …………………………………………………….. Facultatea …………………………………. nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licență, universitare de lungă durată, ciclul II de studii universitare de masterat) …………………………………., cu durata studiilor de …….ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d.), promoția ……….. cu specializarea principală ……………………………, secundară ……………., cu media la examenul de stat (licență)/absolvire …………, media de departajare ………….;

b) Univ., Institutul, Academia, I.P. 3 ani, Colegiul, Șc. postliceală, Șc. de maiștri, Lic. Ped. etc. ……………………………………………………………, Facultatea ………………….. nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licență, universitare de lungă durată, ciclul II de studii universitare de masterat) ……………………………….., cu durata studiilor de …….. ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d.), promoția ……… cu specializarea principală ……………….., secundară …………………….. cu media la examenul de stat (licență)/absolvire ………….., media de departajare ………….;

c) Univ., Institutul, Academia, I.P. 3 ani, Colegiul, Șc. postliceală, Șc. de maiștri, Lic. Ped. etc. ………………………………………………………, Facultatea ……………………… nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licență, universitare de lungă durată, ciclul II de studii universitare de masterat) …………………………………, cu durata studiilor de ……. ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d), promoția ……….. cu specializarea ……………………. principală ………………………………………, secundară …………………………, cu media la examenul de stat (licență)/absolvire ……….., media de departajare ………………. .

2) După absolvirea cu diplomă a studiilor universitare de lungă durată/licență/masterat am absolvit cursuri postuniversitare (studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, studii universitare de masterat), după cum urmează:

a) Instituția (Univ., Institutul, Academia) ………………………………… specializarea …………………………………………, cu durata studiilor de …… ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d.), promoția ………., media de absolvire ………….., media de departajare ………;

b) Instituția (Univ., Institutul, Academia) …………………………………. specializarea ……………………………………….., cu durata studiilor de …… ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d.), promoția …………., media de absolvire …………., media de departajare ………;

c) Instituția (Univ., Institutul, Academia) …………………………………. specializarea ……………………………………….., cu durata studiilor de …… ani (zi sau i.f., seral, f.f., f.r., i.d.), promoția ……….., media de absolvire …………., media de departajare ………..;

3) Am obținut definitivatul în anul ……., cu media ……….., gradul II în anul ……., cu media ………., gradul I în anul ……., cu media ……, doctoratul în anul ……., la specialitatea ……………………………………. .

4) În anul școlar 2018 – 2019 sunt încadrat(ă) cu contract pe perioadă determinată pe postul/catedra de ……………………………………. de la …………………………….., localitatea ……………………………………. .

5) La 1 septembrie 2018 am avut ………… ani întregi ………. vechime în învățământ.

6) Avize și atestate:

Tipul avizului de culte: …………………….

Tipul avizului de alternativă: ………………….

Tipul avizului unității de învățământ militar: ………………….

Atestat educație specială: [] Aviz IGP/ARR: [] Avizul liceului pedagogic: []

7) Am întrerupt activitatea în învățământ pentru motivul …………………….., cu (fără) acordul Inspectorului Școlar ………….., prin decizia nr. ……., conform art. …….. din Legea nr. 53/2003, republicată, Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare.

8) Sunt/nu sunt unic întreținător de familie. Am …… copii în întreținere. Soțul/soția este/nu este angajat(ă) în muncă.

9) Prezint avizul/adeverința medical(ă) nr. ….., din data …………….., emis(ă) de ……………., din care rezultă că sunt apt(ă) pentru a preda în învățământ și că îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 233 și art. 234 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, pentru a fi încadrat(ă) în învățământ.

(*) Se completează numai de cadrele didactice care au susținut probe practice/orale în cadrul concursului.

RĂSPUND de exactitatea datelor înscrise în această cerere și declar că voi suporta consecințele dacă am comunicat date eronate.

 

Data …………..

Semnătura ……………..

ANEXEZ, ÎN URMĂTOAREA ORDINE, actele în original, respectiv în copie, CERTIFICATE pentru conformitate cu originalul de către directorul unității unde funcționez în anul școlar curent sau un membru al comisiei județene de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar:

1) Copie de pe decizia de repartizare pe postul didactic de la unitatea/unitățile de învățământ la care funcționez ca angajat cu contract individual pe perioadă determinată în anul școlar curent;

2) Copie de pe buletinul/carte de identitate din care să reiasă domiciliul;

3) Copii ale actelor doveditoare în situația schimbării numelui (dacă este cazul);

4) Copii de pe actele de studii (inclusiv foaia matricolă/suplimentul la diplomă);

5) Copii de pe certificatele de grade didactice dobândite, respectiv avize și atestate;

6) Adeverința de vechime în învățământ, în original;

7) Adeverință/adeverințe din care să rezulte calificativele din ultimii doi ani școlari încheiați (dacă a fost angajat în învățământ) și calificativul/calificativele parțiale acordate de consiliul/consiliile de administrație pentru anul școlar 2018/2019 (conform fișei de evaluare), în original;

8) Adeverință/adeverințe din care să rezulte că nu am fost sancționat(ă) disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați și nici pe parcursul anului școlar în curs;

9) Copie a acordului Ministerului Educației și Naționale, inspectoratului școlar, întreprinderii de întrerupere a activității (dacă este cazul);

10) Copia filei corespunzătoare din registrul general de evidență a salariaților;

11) Avizul medical/adeverința medicală din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învățământ, în original;

12) Cazier judiciar, în original”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, anexa nr. 3  se abrogă.

 

Anexa nr. 19 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2019 – 2020 (modificat prin OMEN nr. 3886/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, anexa nr. 19 prevedea:

„Anexa nr. 19

la Metodologie

 

CALENDARUL

mobilității personalului didactic de predare

din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2019 – 2020

1. Ordinea desfășurării etapelor mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2019 – 2020 este următoarea:

1) Constituirea comisiei județene/a municipiului București de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, prin decizia inspectorului școlar general.

Până la 4 ianuarie 2019

2) Revizuirea deciziilor de numire/transfer/repartizare pe post catedră a personalului didactic titular conform prevederilor art. 19 alin. (3) și (4) din Metodologie, întocmirea, de către unitățile de învățământ, a listelor cuprinzând cadrele didactice titulare, femei, care optează pentru menținerea în activitate ca titular până la împlinirea vârstei de 65 ani, în baza Deciziei Curții Constituționale nr. 387/2018, precum și a listelor cuprinzând personalul didactic titular care îndeplinește condițiile legale de pensionare la 1 septembrie 2019, pe baza cererilor înregistrate la secretariatele unităților de învățământ și comunicarea acestora la inspectoratul școlar:

a) pentru limită de vârstă;

b) la cerere, pentru pensionare anticipată sau pensionare anticipată parțială.

Termen: 31 ianuarie 2019

3) Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic titular, soluționarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare la nivelul unităților de învățământ a personalului didactic titular pentru anul școlar 2019 – 2020 și soluționarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) și (3) din Metodologie:

a) elaborarea ofertei școlii și stabilirea disciplinelor opționale pentru anul școlar următor;

Până la 15 februarie 2019

b) depunerea cererilor de către cadrele didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie și a cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare la secretariatele unităților de învățământ;

Până la 31 ianuarie 2019

c) comunicarea, la inspectoratele școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului pentru transfer a cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie, respectiv pentru întregirea normei didactice de predare-învățare-evaluare;

Termen: 8 februarie 2019

d) stabilirea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar, a listei finale a cadrelor didactice prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie pentru care se acordă transferul;

Termen: 12 februarie 2019

e) constituirea posturilor didactice/catedrelor la nivelul unităților de învățământ/consorțiilor școlare; organizarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar;

Perioada: 21 ianuarie-8 februarie 2019

f) analiza, corectarea și avizarea proiectului de încadrare și a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul școlar;

Perioada: 12-22 februarie 2019

g) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer/întregire de normă.

Termen 22 februarie 2019

4) Stabilirea personalului didactic care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 28 alin. (4) din Metodologie și se menține în activitate ca titular în funcția didactică, la cerere, în anul școlar 2019 – 2020:

a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ;

Până la 31 ianuarie 2019

b) aprobarea cererilor privind menținerea în activitate ca titular în funcția didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităților de învățământ;

Până la 4 februarie 2019

c) întocmirea, la nivelul inspectoratelor școlare, a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 28 alin. (4) din Metodologie și au solicitat menținerea în activitate ca titular în anul școlar 2019 – 2020, prezentarea acestora spre validare consiliului de administrație al inspectoratului școlar și afișarea listelor finale la inspectoratele școlare;

Perioada: 5-6 februarie 2019

d) înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare;

Perioada: 7-11 februarie 2019

f) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar.

Perioada: 12-13 februarie 2019

5) Completarea normei didactice de predare-învățare-evaluare a personalului didactic titular la nivelul inspectoratului școlar:

a) afișarea la inspectoratele școlare a listei tuturor catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete;

Termen: 26 februarie 2019

b) înregistrarea cererilor pentru completarea normei didactice la inspectoratul școlar;

Perioada: 27-28 februarie 2019

c) organizarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar;

Perioada: 28 februarie 2019-5 martie 2019

d) ședință de repartizare organizată de comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului școlar, pentru completarea normei didactice;

Termen: 7 martie 2019

e) emiterea și comunicarea deciziilor de completare de normă/transfer.

Perioada: 7-11 martie 2019

6) Transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare ori prin desființarea unor unități de învățământ:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete și afișarea acesteia la inspectoratele școlare;

Termen: 11 martie 2019

b) afișarea, la inspectoratele școlare, a listei cadrelor didactice care intră în restrângere de activitate, începând cu data de 1 septembrie 2019;

Termen: 11 martie 2019

c) afișarea la sediile unităților de învățământ a condițiilor specifice și grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin transfer/pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, avizate de inspectoratele școlare;

Termen: 11 martie 2019

d) înregistrarea cererilor, însoțite de documentele precizate în acestea, cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, la inspectoratele școlare; verificarea și avizarea dosarelor depuse de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar și consilierul juridic al inspectoratului școlar;

Perioada: 11-12 martie 2019

e) afișarea la inspectoratul școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate;

Termen: 14 martie 2019

f) înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate;

Perioada: 14-15 martie 2019

g) organizarea inspecțiilor speciale la clasă a probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar;

Perioada: 11-15 martie 2019

h) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate, în consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea punctajelor finale la inspectoratul școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar;

Termen: 18 martie 2019

i) depunerea cererilor, însoțite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice aliate în restrângere de activitate, pentru obținerea acordurilor/acordurilor de principiu în vederea soluționării restrângerii de activitate la unitățile de învățământ, CMBRAE/CJRAE;

Perioada: 15-19 martie 2019

j) analiza în consiliile de administrație ale unităților de învățământ a solicitărilor și comunicarea hotărârii cu privire la acordarea/neacordarea acordurilor/acordurilor de principiu pentru transfer;

Termen: 20 martie 2019

k) depunerea și înregistrarea contestațiilor privind acordurile/acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, de către personalul didactic titular care solicită transfer consimțit între unitățile de învățământ;

Perioada: 20-21 martie 2019

l) soluționarea contestațiilor privind acordurile/acordurile de principiu pentru transfer emise de unitățile de învățământ;

Termen: 25 martie 2019

m) depunerea acordurilor/acordurilor de principiu cadrelor didactice titulare care solicită soluționarea restrângerii de activitate la comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar;

Perioada: 25-26 martie 2019

n) soluționarea cererilor de restrângere de activitate în ședință de repartizare;

Termen: 27 martie 2019

o) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a restrângerilor;

Perioada: 27-28 martie 2019

p) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar.

Termen: 29 martie 2019

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare.

Perioada: 29 martie – 2 aprilie martie 2019

7) Repartizarea, în ședință organizată de inspectoratul școlar, pe perioadă nedeterminată, a cadrelor didactice calificate angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza prevederilor art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

Termen: 1 aprilie 2019

b) depunerea și înregistrarea dosarelor de înscriere la inspectoratele școlare;

Perioada: 2-4 aprilie 2019

c) verificarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar și consilierul juridic al inspectoratului școlar;

Perioada: 3-5 aprilie 2019

d) repartizarea cadrelor didactice conform prevederilor art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, în ședință organizată de inspectoratul școlar;

Termen: 8 aprilie 2019

e) depunerea și înregistrarea contestațiilor la sediile inspectoratelor școlare;

Perioada: 8-9 aprilie 2019

f) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar;

Termen: 10 aprilie 2019

g) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pentru candidații care au dobândit definitivarea în învățământ.

Perioada: 10-12 aprilie 2019

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 7 se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

8) Pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar, la cerere, a personalului didactic titular:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete;

Termen: 10 aprilie 2019

b) afișarea la sediile unităților de învățământ a condițiilor specifice și a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, avizate de inspectoratele școlare (pentru unitățile de învățământ care nu au avut condiții specifice pentru etapa de transfer):

Termen: 10 aprilie 2019

c) depunerea cererilor, însoțite de documentele cerute în acestea, de către cadrele didactice care solicită pretransfer prin schimb de posturi/catedre în baza consimțământului scris, respectiv pretransfer consimțit între unitățile de învățământ la inspectoratele școlare; verificarea și avizarea dosarelor depuse de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar și consilierul juridic al inspectoratului școlar;

Perioada: 11-17 aprilie 2019

d) afișarea la inspectoratul școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar a listelor cu punctajele cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, cu precizarea unităților de învățământ la care simt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer;

Termen: 18 aprilie 2019

e) înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate;

Perioada: 23-24 aprilie 2019

f) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate în consiliul de administrație al inspectoratului școlar, afișarea punctajelor finale la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar;

Termen: 25 aprilie 2019

g) desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar;

Perioada: 12 aprilie-7 mai 2019

h) depunerea cererilor, însoțite de documentele cerute în acestea, de către cadrele didactice care solicită pretransfer la unitățile de învățământ care au publicat posturi didactice/catedre vacante pentru obținerea acordului de principiu pentru pretransfer, precum și la unitățile de învățământ la care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer, pentru obținerea acordului de principiu pentru pretransfer;

Perioada: 6-7 mai 2019

i) analiza, în consiliile de administrație al unităților de învățământ, a solicitărilor depuse de cadrele didactice titulare și comunicarea hotărârii cu privire la acordarea/neacordarea acordului de principiu pentru pretransfer către solicitant/inspectoratul școlar;

Termen: 8 mai 2019

j) depunerea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, de către personalul didactic titular care solicită pretransfer consimțit între unitățile de învățământ la comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar;

Perioada: 8-9 mai 2019

k) soluționarea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ;

Perioada: 9-10 mai 2019

l) soluționarea cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ în ședință de repartizare;

Termen: 13 mai 2019

m) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ;

Perioada: 13-14 mai 2019

n) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar;

Termen: 15 mai 2019

o) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate și afișarea acesteia la sediile inspectoratelor școlare;

Termen: 16 mai 2019

p) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare.

Perioada: 16-24 mai 2019

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 8 se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

9) Stabilirea personalului didactic pensionat care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie și solicită reîncadrarea în funcția de personal didactic, în anul școlar 2019 – 2020, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, precum și a personalului didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ;

Perioada: 6-7 mai 2019

b) discutarea și analizarea de către consiliile profesorale ale unităților de învățământ, a cererilor depuse;

Termen: 8 mai 2019

c) comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului/refuzului privind reîncadrarea în funcția de personal didactic în anul școlar 2019 – 2020, a personalului didactic pensionat care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie, precum și a personalului didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie;

Perioada: 8-9 mai 2019

d) validarea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie și a solicitat reîncadrarea în funcția de personal didactic, precum și a personalului didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie;

Termen: 13 mai 2019

e) depunerea și înregistrarea contestațiilor la sediile inspectoratelor școlare;

Perioada: 13-14 mai 2019

f) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar;

Termen: 15 mai 2019

g) emiterea și comunicarea deciziilor:

Perioada: 16-24 mai 2019

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 9 se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

10) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2019 – 2020, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care au dobândit cel puțin definitivarea în învățământ, în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte) obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2018 și/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2016 și/sau 2015 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeași clasă de elevi, conform prevederilor art. 61 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

Perioada: 6-7 mai 2019

b) comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

Termen: 8 mai 2019

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele școlare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie; verificarea dosarelor și a situațiilor transmise de unitățile de învățământ, de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului școlar.

Perioada 8-10 mai 2019

d) verificarea și avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar și consilierul juridic al inspectoratului școlar;

Perioada: 9-14 mai 2019

e) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

(i) cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ;

(ii) cererilor de reîncadrare în anul școlar 2019 – 2020 a personalului didactic pensionat care a avut calitatea de titular în învățământul preuniversitar;

(iii) cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2019 – 2020, pentru personalul didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Termen: 15 mai 2019

f) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare.

Perioada: 16-24 mai 2019

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 10 se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

11) Ocuparea prin concurs național a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

a) înregistrarea, analizarea și soluționarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administrație ale unităților de învățământ și transmiterea situației la inspectoratele școlare;

Până la 14 mai 2019

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 11 lit. a) se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

b) verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs;

Termen: 15 mai 2019

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 11 lit. b) se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

c) înregistrarea dosarelor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2019, la inspectoratele școlare;

Perioada: 16-24 mai 2019

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 11 lit. c) se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

d) verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia județeană municipiului București de organizare și desfășurare a concursului și consilierul juridic al inspectoratului școlar;

Perioada: 17-27 mai 2019

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 11 lit. d) se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

e) validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau în împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenților din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.

Perioadele: 28-29 mai 2019; 10-12 iulie 2019 pentru absolvenții promoției 2019/absolvenții 2019 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic

Notă. În mod excepțional, absolvenții promoției 2019 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverința de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică și să valideze fișa de înscriere în data de 17 iulie 2019. Absolvenții promoției 2019 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinței de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Notă

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 3.862 din 4 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 8 aprilie 2019, termenele și perioadele prevăzute la punctul I subpunctul 11 lit. e) se decalează cu cel mult 15 zile lucrătoare.

f) Afișarea listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;

Termen: 30 mai 2019

g) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;

Perioada: 31 mai-28 iunie 2019

Notă. În perioada 31 mai-28 iunie pot participa la probele practice/orale și inspecțiile la clasă și cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluționată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-iunie 2019.

h) desfășurarea probei scrise;

Termen: 17 iulie 2019

i) comunicarea rezultatelor;

Termen: 23 iulie 2019

j) înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;

Perioada: 23-24 iulie 2019

k) rezolvarea contestațiilor:

Perioada: 24-29 iulie 2019

l) comunicarea rezultatelor finale.

Termen: 30 iulie 2019

m) repartizarea candidaților cu media de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 62 alin. (8) din Metodologie, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul județului în care au susținut proba practică sau inspecția specială la clasă în profilul postului, indiferent de județul în care au susținut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

Termen: 31 iulie 2019

n) ședință de repartizare, în ordine, a:

(i) cadrelor didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluționată prin completarea normei didactice pe perioadă determinată sau prin detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

(ii) candidaților cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte), sau cadre didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular prevăzute la art. 21 alin. (4) și (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2019, conform art. 62 alin. (8) din Metodologie, pe posturi didactice/catedre vacante complete indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul județului în care au susținut proba practică sau inspecția specială la clasă în profilul postului, indiferent de județul în care au susținut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular;

Termen: 1 august 2019

o) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor;

Termen: 1 august 2019

p) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Perioada: 2-20 august 2019

12) Detașarea în interesul învățământului:

a) înregistrarea cererilor cadrelor didactice titulare, a căror reducere de activitate nu a fost soluționată prin transfer/completare de normă didactică, precum și a acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la inspectoratele școlare și la unitățile de învățământ;

Perioada: 20-21 august 2019

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului;

Termen: 22 august 2019

c) numirea, prin detașare în interesul învățământului, în funcțiile de conducere, îndrumare și control neocupate prin concurs;

Până la 22 august 2019

d) discutarea și soluționarea propunerilor pentru detașare în interesul învățământului în consiliile de administrație ale unităților de învățământ, transmiterea listei cadrelor didactice detașate în interesul învățământului însoțite de acordurile acestora la inspectoratele școlare pentru eliberarea deciziilor și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

Termen: 23 august 2019

e) soluționarea în ședință de repartizare a cererilor de completare a normei didactice pe perioadă determinată și de detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

Termen: 26 august 2019

f) emiterea și comunicarea deciziilor de detașare în interesul învățământului.

Perioada: 26-29 august 2019

Notă. Începând cu data de 26 august 2019, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în toate ședințele de repartizare, precum și după începerea cursurilor, au în ordine cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

13) Detașarea la cerere:

a) depunerea și înregistrarea cererilor, la secretariatele unităților de învățământ, de către cadrele didactice titulare care solicită continuitate pentru detașare la cerere în anul școlar 2019 – 2020;

Perioada: 6-7 mai 2019

b) comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind continuitatea pentru detașare la cerere în anul școlar 2019 – 2020;

Termen: 8 mai 2019

c) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, pentru continuitate la detașarea la cerere, respectiv detașare la cerere prin concurs sau concurs specific;

Perioada: 16-24 mai 2019

Notă. În mod excepțional, cadrele didactice care nu au depus cereri de înscriere pentru detașare la cerere, în perioada 6-7 mai 2019, mai pot depune cereri de înscriere pentru detașare la cerere, prin concurs specific, în perioada 20-21 august 2019.

d) verificarea și avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar și consilierul juridic al inspectoratului școlar;

Perioada: 17-27 mai 2019

e) afișarea punctajelor ia inspectoratele școlare;

Termen: 28 mai 2019

f) depunerea contestațiilor la punctaje la inspectoratele școlare;

Perioada: 28-29 mai 2019

g) soluționarea contestațiilor la punctaje;

Termen: 30 mai 2019

h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului;

Perioada: 31 mai-28 iunie 2019

i) repartizarea, în ședință de repartizare, a cadrelor didactice titulare, în ordine, prin:

(i) detașare la cerere prin continuitate;

(ii) detașare la cerere în ordinea descrescătoare a mediilor și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

Termen: 26 august 2019

(iii) detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor;

(iv) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării detașărilor la cerere.

Termen: 27 august 2019

j) emiterea și comunicarea deciziilor de detașare la cerere.

Perioada: 26-29 august 2019

14) Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2019:

a) repartizarea candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2019, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, având prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2019 – 2020 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte) la concursurile naționale de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2018 și/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2015 și/sau 2014 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar, în condițiile art. 61 și 85 din Metodologie;

Perioada: 26-27 august 2019

a) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post-catedră.

Perioada: 27-29 august 2019

15) Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

a) soluționării detașărilor la cerere;

b) repartizării candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2019, conform punctului 14.

Termen: 27 august 2019

16) Modificarea duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6):

a) stabilirea în consiliile de administrație ale unităților de învățământ a modificării duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6);

Perioada: 20-23 august 2019

b) transmiterea hotărârilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ la inspectoratele școlare;

Termen: 24 august 2019

c) emiterea deciziilor privind modificarea duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6);

Perioada: 25-26 august 2019

d) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer, pretransfer și detașare pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) care au participat la aceste etape de mobilitate, precum și pentru candidații care au participat la repartizarea în baza prevederilor art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare și au promovat examenul național de definitivare în învățământ, sesiunea 2019.

Perioada: 27-29 august 2019

17) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2019 – 2020, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza mediei de repartizare minimum 5 (cinci) obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2018 și/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2015 și/sau 2014 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeași clasă de elevi, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie;

Perioada: 6-7 mai 2019

b) comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie;

Termen: 8 mai 2019

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele școlare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, conform prevederilor art. 81 și 85 din Metodologie; verificarea dosarelor și a situațiilor transmise de unitățile de învățământ de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului școlar.

Perioada: 16-24 mai 2019

Notă. În mod excepțional, cadrele didactice care au primit acorduri de principiu și nu au depus cereri de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, în perioada 6-7 mai 2019, mai pot depune cereri în perioada 20-21 august 2019.

d) repartizarea cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2019 – 2020, conform art. 61 și 85 din Metodologie și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

Termen: 28 august 2019

e) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pc post/catedră.

Perioada: 28-29 august 2019

18) Repartizarea și ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pe perioadă determinată:

a) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a cererilor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, a candidaților care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020 și a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile de titularizare sesiunile 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 sau 2013;

Perioada: 16-24 mai 2019

Notă. În mod excepțional, candidații care nu au depus cereri pentru angajare pe perioadă determinată în anul școlar 2019 – 2020, în perioada 16-24 mai 2019, mai pot depune cereri în perioada 20-21 august 2019.

b) verificarea și avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar și consilierul juridic al inspectoratului școlar;

Perioada: 17-27 mai 2019

c) organizarea și desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale în profilul postului;

Perioada: 31 mai-28 iunie 2019

d) repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului școlar, conform art. 90 din Metodologie și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

Perioada: 29-30 august 2019

e) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Perioada: 29-30 august 2019

19) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în regim de plata cu ora:

a) depunerea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare și susținerea interviurilor în vederea încadrării în regim de plată cu ora;

Perioada: 29 august-3 septembrie 2019

b) atribuirea orelor vacante/rezervate în regim de plata cu ora personalului didactic titular la nivelul unităților de învățământ, prin decizie a directorilor unităților de învățământ și acordarea avizului pentru încadrare în regim de plata cu ora personalului didactic titular din alte unități de învățământ, personalului didactic asociat și personalului didactic pensionat, pe baza rezultatelor obținute la interviu;

Termen: 4 septembrie 2019

c) transmiterea, la inspectoratele școlare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete rămase neocupate, a listei posturilor didactice/catedrelor ocupate în regim de plata cu ora și a rezultatelor obținute la interviu, precum și a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete rămase neocupate datorită neprezentării la post a candidaților repartizați în etapele anterioare; acordarea avizului pentru încadrare în regim de plata cu ora personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în aceeași unitate de învățământ;

Termen: 5 septembrie 2019

d) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Perioada: 5-12 septembrie 2019

20) Organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate la nivelul județului/municipiului București:

a) depunerea și înregistrarea dosarelor, validarea și revalidarea fișelor de înscriere;

Perioada: 5-6 septembrie 2019

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului;

Termen: 9 septembrie 2019

c) desfășurarea probei scrise și comunicarea rezultatelor;

Termen: 10 septembrie 2019

d) depunerea contestațiilor, analizarea, rezolvarea acestora și comunicarea rezultatelor finale.

Perioada: 10-11 septembrie 2019

21) Organizarea la nivelul județului/municipiului București a testării pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate:

a) depunerea și înregistrarea dosarelor de înscriere;

Perioada: 5-6 septembrie 2019

b) desfășurarea probei scrise, a interviului în cadrul testării și comunicarea rezultatelor;

Termen: 9 septembrie 2019

c) depunerea contestațiilor, analizarea, rezolvarea acestora și comunicarea rezultatelor finale;

Perioada: 9-11 septembrie 2019

22) Repartizarea candidaților prevăzuți la art. 84 alin. (13) care solicită detașare.

a) depunerea și înregistrarea dosarelor candidaților care nu au depus dosare în etapele anterioare;

Termen: 2 septembrie 2019

b) afișarea punctajelor la inspectoratele școlare;

Termen: 3 septembrie 2019

c) depunerea contestațiilor la punctaje la inspectoratele școlare;

Perioada: 3-4 septembrie 2019

d) soluționarea contestațiilor, afișarea punctajelor finale, analizarea cererilor în comisiile paritare constituite la nivelul inspectoratelor școlare și transmiterea listelor cuprinzând candidații pentru care se solicită avizul în vederea detașării la Ministerul Educației Naționale.

Termen: 5 septembrie 2019

23) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în ședință de repartizare organizată la nivelul inspectoratului școlar, în ordine, după cum urmează:

a) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 94 alin. (7) din Metodologie;

b) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 96 alin. (3) din Metodologie;

Termen: 11 septembrie 2019

c) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 102 alin. (1) și (2) din Metodologie;

d) ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, conform prevederilor art. 103 alin. (1) și (2) din Metodologie;

Termen: 12 septembrie 2019

e) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Perioada: 12-13 septembrie 2019

Notă: În perioada 9-13 septembrie 2019 se pot efectua detașări în interesul învățământului, conform prevederilor art. 82 alin. (1) – (5) din Metodologie, pentru cadrele titulare anterior concursului național de ocupare a posturilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2019, precum și pentru cadrele didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular prevăzute la art. 21 alin. (4) și (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2019. Aceste detașări nu se consideră în afara Calendarului și nu se analizează în cadrul comisiilor paritare constituite la nivelul inspectoratelor școlare, iar pentru aceste detașări nu este necesar avizul Ministerului Educației Naționale.

1. Transmiterea la Ministerul Educației Naționale a situației statistice globale privind repartizarea candidaților pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate.

Termen: 27 septembrie 2019”.

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2019-2020 – modificări (OMEN nr. 3886/2019) was last modified: aprilie 19th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.