Universuljuridic.ro PREMIUM
Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.
Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.
Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!
873 views
👍Citește și: Mass-media azi – o imagine proprie (II). Revista DoR
👍Vezi și: Mass-media azi – o imagine proprie (III). Clujust.ro
Noua paradigmă informaţională în care ne regăsim, necristalizată încă suficient, a schimbat nu numai sursele de informare a cititorilor, cât şi polii de influenţă în mass-media. Debutând în America şi fiind un efect direct al crizei economice, criza mass-media şi-a făcut loc în viaţa românilor în ciuda „Bibliotecii pentru toţi” sau a „Bibliotecii Adevărul” care au constituit ani de zile pretextul unor tiraje halucinante şi artificiale ale principalelor cotidiene româneşti.
Printul s-a predat sub asediul a trei factori: criza economică, lipsa unei strategii şi a unei previziuni pe termen mediu şi, efect al primelor două, minimizarea sau chiar absenţa profesioniştilor din redacţiile altădată suprasaturate cu „nume” şi cu/de profesionişti. În paralel, fără a fi fost neapărat o cauză a crizei iniţiale, dar devenind pe parcurs, viteza şi accesul la internet au consolidat-o, făcând-o ireversibilă.
Situaţia dramatică a printului a fost generată de tăierea sau minimizarea bugetelor de publicitate alocate acestui mediu ca efect imediat al crizei economice. Bugetele alocate mediului TV au suferit şi acestea ajustări, dar nu la un nivel similar. În încercarea de a stopa pierderea totală a acestor bugete de publicitate, redacţii întregi au fost mutate în on-line. Mai corect spus o parte dintre acestea, pentru că în on-line au mai ajuns în unele cazuri doar 10%, restul căutându-şi de lucru în altă parte. S-a păstrat printul pentru că stă la baza brand-ului şi a notorietăţii câştigate anterior, dar cu cheltuieli mai mari decât încasările pe care le presupune.
Între tirajele de sute de mii de exemplare de atunci şi cele de aproximativ 10.000 de acum (conform BRAT) este o distanţă de câţiva ani în care industria s-a predat fără drept de apel. O parte a publicului a rămas captivă a TV-ului care nu presupune niciun minim efort, o alta s-a grupat pe diverse site-uri, atât ale foştilor campioni în print, dar şi a altora noi, dar care au la bază, în cele mai multe cazuri, tot oameni şi/sau echipe ale acestora.
A încărca din 10 în 10 minute un portal cu ştiri care nu spun nimic şi care au ca principală ancoră numai titluri inteligente şi bombastice din dorinţa de a ţine captiv un public artificial reprezintă principala preocupare a unei bune părţi a mediului on-line în care migrează conţinutul din print, dar care produce cu mult mai mult decât atât. Fac asta din dorinţa de a strânge cât mai multe dintre firimiturile bugetelor de publicitate în aşteptarea unor vremuri mai bune.
Tabloidizarea media în print şi on-line este evidentă în ultimii ani şi acoperă cu succes vocile care vin cu o altă atitudine şi abordare. Deşi nepenetrante în peisajul mass-media, aceste insule şi-au fidelizat un public care se raliază la valorile şi mesajul transmise, dar, mai ales, la modalitatea de transmitere. Publicul lor este constant şi creşte sănătos.
Am ales să aducem mai aproape de cititorii noştri unele dintre aceste insule de informaţii, care vin cu conţinut veritabil, nesimulat/nedisimulat.
În newsletter-ul de weekend vom publica materiale din: Cariere, DoR, Legal Point și Clujust. Mulţumesc pentru disponibilitatea susţinerii acestei iniţiative doamnei Daniela Oancea, domnului Cristian Lupşa, lui Cornel Dărvășan și Claudiu Pamuc și lui Alin Golban.