MAI. Emiterea noii cărți electronice de identitate
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță aprobarea de către Guvernul României a trei Hotărâri de Guvern care definitivează din punct de vedere normativ procesul de emitere a Cărții Electronice de Identitate (CEI).
Hotărârile de guvern stabilesc cadrul tehnic și procedural pentru implementarea noului document de identitate la nivel național.
Emiterea Cărții Electronice de Identitate va începe în 20 martie 2025, în județul Cluj.
Printre beneficiile CEI se numără elementele avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate, posibilitatea utilizării ca document de călătorie și accesul facil la serviciile electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.
În perioada 20 martie 2025 – iunie 2026, contravaloarea Cărții Electronice de Identitate este suportată din fonduri externe nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate:
◊ în format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
◊ în format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
Vezi și MAI. Percepția cetățenilor români despre siguranță și criminalitate la nivel global