Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere – modificări (O.U.G. nr. 21/2019)

24 apr. 2019
Vizualizari: 3862
Art. 14^2 alin. (1)-(5), alin. (9) și alin. (11) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (modificat prin O.U.G. nr. 21/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 14^2, alin. (1)-(5), alin. (9) și alin. (11) prevedeau:

„(1) Serviciul de transport în regim de taxi și serviciul de transport în regim de închiriere se atribuie în gestiune delegată, prin contract de atribuire, de către autoritatea de autorizare, transportatorilor autorizați, pe baza autorizației de transport corespunzătoare, emisă de către aceasta, precum și pe baza numărului de autorizații taxi sau de copii conforme, după caz, obținute prin procedura de atribuire prevăzută la alin. (5) și (6) sau prin alte proceduri prevăzute în prezenta lege.

(2) Prin contractul de atribuire în gestiune se stabilesc toate condițiile în care se desfășoară serviciul de transport concesionat, pe baza autorizațiilor taxi sau a copiilor conforme atribuite fiecărui transportator autorizat, pentru autovehiculele deținute și utilizate conform prevederilor prezentei legi.

(3) Dovada atribuirii în gestiune pentru executarea serviciului de transport cu un autovehicul deținut este autorizația taxi sau copia conformă a autorizației de transport, după caz, eliberată pentru aceasta, în condițiile prezentei legi.

(4) Serviciile de transport în regim de taxi sau de transport în regim de închiriere se atribuie în executare transportatorilor autorizați, prin concesiune, în gestiune delegată, respectându-se următoarele proceduri:

a) procedura de atribuire a autorizațiilor taxi sau a celorlalte copii conforme, după caz, și a ecusoanelor aferente, transportatorilor autorizați câștigători;

b) eliberarea autorizațiilor taxi sau a celorlalte copii conforme, după caz, în conformitate cu prevederile art. 11;

c) încheierea contractelor de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi sau de transport în regim de închiriere, în conformitate cu numărul autorizațiilor taxi sau al copiilor conforme atribuite și eliberate.

(5) Procedura de atribuire a autorizațiilor taxi sau a celorlalte copii conforme, după caz, constă în acordarea unor punctaje realizate din îndeplinirea criteriilor de departajare prevăzute la alin. (6), pentru fiecare autovehicul precizat în declarația pe propria răspundere că este deținut sau va fi deținut ca autovehicul nou, utilizat în condițiile prezentei legi, pentru executarea serviciului de transport respectiv, declarându-se câștigătoare autovehiculele care au obținut punctajele cele mai mari, în ordinea descrescătoare, stabilite pe grupe de autovehicule diferențiate în ordinea descrescătoare a capacității cilindrice a motoarelor. În condițiile în care numărul de autorizații taxi stabilit a se atribui nu se epuizează, procedura va fi reluată cu transportatorii autorizați înscriși pentru o nouă procedură. În cazul în care un transportator autorizat participă la procedura de atribuire cu autovehicule care urmează să fie dobândite, conform declarației pe propria răspundere, acesta va depune la autoritatea de autorizare o scrisoare de garanție în cuantum de 5% din valoare, pentru fiecare autovehicul astfel declarat. Garanția se restituie corespunzător pentru fiecare autovehicul dobândit, în momentul eliberării autorizației taxi conform prevederilor prezentei legi. Dacă în termen de 6 luni de la data desfășurării procedurii de atribuire în condițiile prezentei legi transportatorul autorizat nu solicită eliberarea autorizațiilor taxi pentru autovehiculele declarate deținute sau că vor fi deținute în proprietate ori în temeiul unui contract de leasing, aceste autorizații taxi se retrag și se va reține corespunzător garanția depusă.

(…)

(9) Când un transportator autorizat renunță la una sau mai multe autorizații taxi sau la alte copii conforme, când acestea se retrag sau când se majorează numărul lor în condițiile prezentei legi, autoritatea de autorizare le va atribui cu prioritate transportatorilor autorizați înscriși în listele de așteptare, prin procedura de atribuire precizată la alin. (5).

(…)

(11) În cazul transportului de mărfuri sau bunuri în regim de taxi sau al transportului de persoane în regim de închiriere, numărul de copii conforme atribuite poate fi limitat, după caz, în condiții similare celor prevăzute la art. 14, dacă așa se stabilește prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului București”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 14^2, alin. (1)-(5), alin. (9) și alin. (11) se modifică și vor avea următorul conținut:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

„(1) Serviciul de transport în regim de taxi se atribuie în gestiune delegată, prin contract de atribuire, de către autoritatea de autorizare, transportatorilor autorizați, pe baza autorizației de transport corespunzătoare, emisă de către aceasta, precum și pe baza numărului de autorizații taxi sau de copii conforme, după caz, obținute prin procedura de atribuire prevăzută la alin. (5) și (6) sau prin alte proceduri prevăzute în prezenta lege.

(2) Prin contractul de atribuire în gestiune se stabilesc toate condițiile în care se desfășoară serviciul de transport concesionat, pe baza autorizațiilor taxi atribuite fiecărui transportator autorizat, pentru autovehiculele deținute și utilizate conform prevederilor prezentei legi.

(3) Dovada atribuirii în gestiune pentru executarea serviciului de transport cu un autovehicul deținut este autorizația taxi eliberată pentru aceasta, în condițiile prezentei legi.

(4) Serviciile de transport în regim de taxi se atribuie în executare transportatorilor autorizați, prin concesiune, în gestiune delegată, respectându-se următoarele proceduri:

a) procedura de atribuire a autorizațiilor taxi și a ecusoanelor aferente, transportatorilor autorizați câștigători;

b) eliberarea autorizațiilor taxi, în conformitate cu prevederile art. 11;

c) încheierea contractelor de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi, în conformitate cu numărul autorizațiilor taxi.

(5) Procedura de atribuire a autorizațiilor taxi constă în acordarea unor punctaje realizate din îndeplinirea criteriilor de departajare prevăzute la alin. (6), pentru fiecare autovehicul precizat în declarația pe propria răspundere că este deținut sau va fi deținut ca autovehicul nou, utilizat în condițiile prezentei legi, pentru executarea serviciului de transport respectiv, declarându-se câștigătoare autovehiculele care au obținut punctajele cele mai mari, în ordinea descrescătoare, stabilite pe grupe de autovehicule diferențiate în ordinea descrescătoare a capacității cilindrice a motoarelor. În condițiile în care numărul de autorizații taxi stabilit a se atribui nu se epuizează, procedura va fi reluată cu transportatorii autorizați înscriși pentru o nouă procedură. În cazul în care un transportator autorizat participă la procedura de atribuire cu autovehicule care urmează să fie dobândite, conform declarației pe propria răspundere, acesta va depune la autoritatea de autorizare o scrisoare de garanție în cuantum de 5% din valoare, pentru fiecare autovehicul astfel declarat. Garanția se restituie corespunzător pentru fiecare autovehicul dobândit, în momentul eliberării autorizației taxi conform prevederilor prezentei legi. Dacă în termen de 6 luni de la data desfășurării procedurii de atribuire în condițiile prezentei legi transportatorul autorizat nu solicită eliberarea autorizațiilor taxi pentru autovehiculele declarate deținute sau că vor fi deținute în proprietate ori în temeiul unui contract de leasing, aceste autorizații taxi se retrag și se va reține corespunzător garanția depusă.

(…)

(9) În cazul în care un transportator autorizat renunță la una sau mai multe autorizații taxi, când acestea se retrag sau se majorează numărul lor în condițiile prezentei legi, autoritatea de autorizare le va atribui cu prioritate transportatorilor autorizați înscriși în listele de așteptare, prin procedura de atribuire precizată la alin. (5).

(…)

(11) În cazul transportului de mărfuri sau bunuri în regim de taxi, numărul de autorizații taxi atribuite poate fi limitat, după caz, în condiții similare celor prevăzute la art. 14, dacă așa se stabilește prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului București”.

 

Art. 14^3 alin. (1) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (modificat prin O.U.G. nr. 21/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 14^3, alin. (1) prevedea:

„(1) Retragerea autorizației de transport se realizează de către autoritatea de autorizare și are drept consecință pierderea calității de transportator autorizat, anularea contractului de atribuire în gestiune a serviciului de transport, precum și retragerea tuturor autorizațiilor taxi sau a altor copii conforme atribuite pe baza autorizației respective”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 14^3, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) Retragerea autorizației de transport se realizează de către autoritatea de autorizare și are drept consecință pierderea calității de transportator autorizat, anularea contractului de atribuire în gestiune a serviciului de transport în cazul transportului în regim de taxi, precum și retragerea tuturor autorizațiilor taxi sau a altor copii conforme atribuite pe baza autorizației respective”.

 

Art. 14^3 alin. (4) lit. d) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (modificat prin O.U.G. nr. 21/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 14^3 alin. (4), lit. d) prevedea:

„(4) Autorizația taxi sau orice altă copie conformă poate fi suspendată odată cu ecusoanele aferente, pentru 1-3 luni, în următoarele cazuri:

(…)

d) au fost săvârșite abateri grave sau repetate de la prevederile contractului de atribuire în gestiune a serviciului sau de la regulamentul de organizare a serviciului de transport respectiv, privind legalitatea, siguranța serviciului, calitatea și continuitatea serviciului sau protecția clientului și a mediului;”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 14^3 alin. (4), lit. d) se modifică și va avea următorul conținut:

„(4) Autorizația taxi sau orice altă copie conformă poate fi suspendată odată cu ecusoanele aferente, pentru 1-3 luni, în următoarele cazuri:

(…)

d) au fost săvârșite abateri grave sau repetate de la prevederile contractului de atribuire în gestiune a serviciului, ale regulamentului de organizare a serviciului de transport sau, după caz, ale metodologiei de autorizare și efectuare a transportului în regim de închiriere, respectiv, privind legalitatea, siguranța serviciului, calitatea și continuitatea serviciului sau protecția clientului și a mediului;”.

 

Art. 14^3 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (abrogat prin O.U.G. nr. 21/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 14^3 alin. (5), lit. a) prevedea:

„(5) Autorizația taxi sau orice altă copie conformă poate fi retrasă în următoarele cazuri:

a) în cazurile prevăzute la art. 12 alin. (3) și la art. 14^3 alin. (1);”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 14^3 alin. (5), lit. a) se abrogă.

 

Art. 25 alin. (1) și alin. (7) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (modificat prin O.U.G. nr. 21/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 25 alin. (1) și alin. (7) prevedeau:

„(1) Transportul în regim de închiriere este serviciul de transport public de persoane, executat cu un autoturism cu conducător auto, pus la dispoziția clientului pe bază de contract pentru efectuarea serviciului, tarifat pe oră sau pe zi, cu plata anticipată a prestației contractate, pe bază de documente fiscale, conform prezentei legi. Transportul în regim de închiriere se realizează pe orice traseu, la cererea expresă a clientului, cu obligația revenirii autovehiculului în localitatea de autorizare după efectuarea transportului respectiv, conform contractului. Conducătorul auto trebuie, obligatoriu, să dețină certificatul de atestare a pregătirii profesionale și să fie angajat al transportatorului autorizat.

(…)

(7) Pentru executarea serviciului de închiriere de autoturisme, la bordul autoturismului trebuie să existe copia conformă a certificatului de înmatriculare emis de registrul comerțului, eliberată, la cerere, de către autoritatea de autorizare pentru o durată de 5 ani. Copia conformă este valabilă în prezența următoarelor documente sau însemne, respectiv:

a) certificatul de înmatriculare al autoturismului cu anexa privind inspecția tehnică periodică valabilă;

b) asigurarea persoanelor și a bunurilor acestora pentru riscuri ce cad în sarcina transportatorului autorizat;

c) asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto;

d) contractul de închiriere al autoturismului și documentele de plată anticipată a serviciului”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 25 alin. (1) și alin. (7) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(1) Transportul în regim de închiriere este serviciul de transport de persoane executat cu un autoturism cu conducător auto, pus la dispoziția clientului pe bază de contract pentru efectuarea serviciului, tarifat pe oră sau pe zi, cu plata anticipată a prestației contractate, pe bază de documente fiscale, conform prezentei legi. Transportul în regim de închiriere se realizează pe orice traseu, la cererea expresă a clientului, cu obligația revenirii autovehiculului în localitatea de autorizare după efectuarea transportului respectiv, conform contractului. Conducătorul auto trebuie să dețină certificatul de atestare a pregătirii profesionale și să fie angajat al transportatorului autorizat.

(…)

(7) Pentru executarea serviciului de închiriere de autoturisme, la bordul autoturismului trebuie să existe următoarele documente sau însemne, respectiv:

a) certificatul de înmatriculare al autoturismului cu anexa privind inspecția tehnică periodică valabilă;

b) asigurarea persoanelor și a bunurilor acestora pentru riscuri ce cad în sarcina transportatorului autorizat;

c) asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto;

d) contractul de închiriere a autoturismului și documentele de plată anticipată a serviciului”.

 

Art. 37 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (modificat prin O.U.G. nr. 21/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 37 alin. (1), lit. d) prevedea:

„(1) Pe toată durata activității taxiurile pot fi supuse controlului în ceea ce privește respectarea prevederilor prezentei legi de către reprezentanții organelor de control autorizate, respectiv:

(…)

d) Autoritatea Rutieră Română – ARR, prin reprezentanțele teritoriale;”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 37 alin. (1), lit. d) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) Pe toată durata activității taxiurile pot fi supuse controlului în ceea ce privește respectarea prevederilor prezentei legi de către reprezentanții organelor de control autorizate, respectiv:

(…)

d) Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transportului Rutier”.

 

Art. 55 pct. 3 lit. h) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (modificat prin O.U.G. nr. 21/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 55 pct. 3, lit. h) prevedea:

„3. cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei:

(…)

h) aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3)”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 55 pct. 3, lit. h) se modifică și va avea următorul conținut:

„3. cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei:

(…)

h) aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3)”.

 

Sintagma „transport în regim de închiriere” din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (modificat prin O.U.G. nr. 21/2019)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, în tot cuprinsul legii sintagma „serviciul de transport în regim de închiriere” se înlocuiește cu sintagma „transport în regim de închiriere”.

Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere – modificări (O.U.G. nr. 21/2019) was last modified: aprilie 24th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.